Slapen met muziek/geluid

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Slapen met muziek/geluid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-19 08:51

Zolang ik mij kan herinneren slaap ik graag met geluid aan op de kamer. Vroeger was dat 1 bepaald cassete bandje op de radio. Later had ik tv op de slaapkamer en viel ik bijna altijd in slaap met de tv aan (en dan wakker worden met de 06 dames advertenties)
Nu tegenwoordig slaap ik bijna geen nacht met een oortelefoon in en luister ik You Tube filmjes om in slaap te komen. In principe van ik vlot in slaap na het starten van een filmpje maar ik ben rusteloos als ik s nachts wakker wordt en slaap alleen weer in als er iets op staat. Ik doe dit onder andere ook omdat ik het vervelend vind om naar de ademhaling, snurken en de slaapapneus van mijn partner te moeten luisteren. Echt romantisch voor hem is het natuurlijk niet als ik mij omdraai en ga knuffrlen met mijn telefoon.
De keuze van filmpjes zijn eigenlijk nog veel raarder. Ik wil iets op hebben staan waar geen muziek bij zit, iets met een monotome stem, iets wat oninterressant is zodat ik het niet wil volgen en graag dingen waarbij ik in het verleden bij in slaap viel. De laatste tijd zijn dit bijvoorbeeld afleveringen van Judge Judy. Het slaat helemaal nergens op.

Wie heeft dit nog meer?

Kabayo

Berichten: 14065
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Slapen met muziek/geluid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 09:04

Ik had dit vroeger. Altijd de radio aan en als mijn ouders op bed gingen deden ze hem uit. Tegenwoordig moet het juist echt stil zijn anders word ik gek :+

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: Slapen met muziek/geluid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 09:08

Jep hier ook! M’n vriend is er inmiddels gewend aan, want ik zet de radio aan. Eerder met de tv, maar dat kan ik nu niet meer. Het is hier zo ontzettend stil en met mijn alle dagen hartstikke druk hoofd werkt dat niet echt mee haha.

Lau

Berichten: 16679
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 09:09

Ik! Ik luister vooral cabaret, oude series zoals full house, fresh prince of belair, friends, how I met your mother en nu ben ik hooked aan de podcast echt gebeurd.
Ik heb dit echt nodig om inslaap te vallen. Maar kan wel wakker worden oortjes uit doen en weer verder slapen.
Ik word er gewoon heel ontspannen van en val dan goed I slaap. Het is voor mij ook drama als ik niet kan inslapen op deze manier. Want dan slaap ik ook niet.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Slapen met muziek/geluid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-19 09:13

Ik probeer soms nachten zonder maar dan moet ik echt wel heel moe zijn anders wordt ik onrustig. 5 minuutjes even iets op en ik slaap rustig. Alleen vind ik het jammer dat ik daardoor zelfs bijna niet op vakantie wil naar een plek zonder wifi.

Lau

Berichten: 16679
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 09:16

Napie schreef:
Ik probeer soms nachten zonder maar dan moet ik echt wel heel moe zijn anders wordt ik onrustig. 5 minuutjes even iets op en ik slaap rustig. Alleen vind ik het jammer dat ik daardoor zelfs bijna niet op vakantie wil naar een plek zonder wifi.



Kijk eens of je op spotify leuke podcasts kan vinden. Deze kan je downloaden en dan kosten ze geen internet. Maar dan wel alleen als je spotify premium hebt.

Of een serie op Netflix sommige kan je ook downloaden en dan kosten ze geen internet.

Vanillia

Berichten: 7658
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 09:28

Ik heb ook afleiding nodig om in slaap te kunnen vallen, dat komt blijkbaar nog best veel voor.
Ik doe het goed op Bob Ross :=

Handig is inderdaad anders, maar mijn nachtrust is me op dit moment te waardevol om het te veranderen. Wil binnenkort eens gaan proberen om zachtjes muziek aan te zetten voor een uurtje zonder oortjes, heb je dat al geprobeerd?

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18680
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 09:28

Ik luister vaak een luisterboek op Storytel. Zo ben ik al een jaar bezig met Harry Potter. Ik probeer altijd verder te gaan op de plek wat ik nog onthouden heb, hierdoor kom ik tot de conclusie dat ik meestal binnen 3 of 4 min slaap :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 09:29

Ja, hier nog een. Ik val in slaap bij podcasts en luisterboeken. Gelukkig kan ik ook slapen zonder als het moet, al gaat dat soms lastig. Volgens mij is het ook niet echt goed voor de kwaliteit van je slaap, die prikkels, maar vooruit....het helpt me inderdaad om mn gedachten te verzetten naar irrevante zaken en zo mijn slaap te vatten.

Podcast- en luisterboekprogramma's hebben vaak sleeptimers, voor wie dat nog niet wist. Dan schakelt het na X minuten uit.

LaPluche

Berichten: 1983
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 09:34

Ik slaap met binaural beats op de achtergrond. (Vroeger met r&b, in de 90's)
Ik slaap er zoveel beter door. En ik heb zware problemen gehad met het in slaap vallen.


https://youtu.be/lV42_YdGIBQ

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 09:36

Jip hier ook. Ooit mee begonnen ivm gekuidsoverlast vab de bovenburen en nu kom ik er niet meer vanaf. Ik luiater altijd radio1. Daar praten ze bijna alleen maar

blauw00gje

Berichten: 12547
Geregistreerd: 26-11-05
Woonplaats: Veldhoven

Re: Slapen met muziek/geluid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 09:45

Ik deed dit vroeger vaak.
Kom tegenwoordig slecht in slaap dus zal het weer eens gaan proberen, mss helpt het :)

Zunzuncito

Berichten: 1574
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: in de Buurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 09:46

Ladybird _/-\o_ zo herkenbaar. Ik zou ook eeuwen over een luisterboek doen.
Ik viel als klein meisje zo vaak al in slaap op de bank bij grootouders, gewoon overdag. Murmelende mensen op de achtergrond is zeg maar, echt mijn ding :P .
Ik zet nu altijd radio 1 aan voordat ik mijn bed in duik. En ik dan denk 2 minuten voor elf: "Oh dan kan ik het nieuws nog net even mee..." -O- :z ... Dus ik hoor heel vaak geen nieuws :P .
Het is niet om gedachten te verzetten. Als ik een keer niks aan heb staan ben ik ook zo weg, maar ik probeer gewoon tegen beter weten in toch de laatste nieuwtjes te volgen.
Op het werk ben ik de enige die (met oortjes in) de radio aan heeft staan. En iedereen maar klagen over afgeleid worden en ik snap niet waar ze het over hebben. Waar ik dan weer he-le-maal niet tegen kan is ASMR, dat fluisteren en tikken op alles wat los en vast zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 09:51

arabella2000 schreef:
Jip hier ook. Ooit mee begonnen ivm gekuidsoverlast vab de bovenburen en nu kom ik er niet meer vanaf. Ik luiater altijd radio1. Daar praten ze bijna alleen maar


Dat is sowieso mijn favoriete zender. Ik hou niet van die stuiterende Dj's. Ook overdag niet.

Ik slaap momenteel in op Engelstalige crime-podcasts. Met andere woorden: ik val in slaap door te luisteren naar verhalen over gruwelijke moorden enzo. Dat is vast mentaal ongezond, maar ik slaap er heerlijk op in. :D

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 09:52

Vanillia schreef:
Ik doe het goed op Bob Ross :=


:') :') Zit nu aan zijn stem te denken, en ja dat is best een goeie om bij in slaap te vallen. Happy mistakes en I like big trees :+ :D

Ja ook ik slaap verschrikkelijk slecht als er geen geluid is. Ben zelfs gister halverwege de nacht uit bed gestapt en maar op de bank gaan liggen met de TV aan. En dan ben ik zo in slaap. Heeft echt geen 10 minuten geduurd terwijl ik in bed al bijna een uur lag te draaien.

Ik heb op mijn telefoon een app met regengeluiden. Die zet ik aan met timer en dan ben ik zo weg. Zonder kan ik uren liggen draaien en willen mijn hersenen maar niet uitschakelen -O-
Tis wat lastig als wederhelft thuis is, die moet wel stilte hebben en wordt zelfs wakker als ik geluid aanheb. Maar dan gebruik ik maar een oortje. Moet toch een beetje slaap hebben.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34707
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 09:55

Ik kan het niet, maar onze dochter kan niet zonder. Die heeft een periode gehad dat ze niet alleen durfde te zijn en radio geeft haar een veilig gevoel. Ik vraag me wel eens af of je dan ook diepe slaap kan hebben. Maar ze wordt uitgerust wakker, dus dat zal wel. Ik zet de radio bij haar uit als ik zelf naar bed ga.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 10:05

Napie schreef:
De keuze van filmpjes zijn eigenlijk nog veel raarder. Ik wil iets op hebben staan waar geen muziek bij zit, iets met een monotome stem, iets wat oninterressant is zodat ik het niet wil volgen en graag dingen waarbij ik in het verleden bij in slaap viel. De laatste tijd zijn dit bijvoorbeeld afleveringen van Judge Judy. Het slaat helemaal nergens op.

Wie heeft dit nog meer?

Ik niet, ik vind stilte het prettigst om in te slapen, maar ik heb toevallig eens zeer slaapverwekkende gevonden; "content free podcasts" van Peter Draws. Voldoet aardig aan de eisen van je slaapmiddel.

Siers83

Berichten: 7372
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 10:11

arabella2000 schreef:
Jip hier ook. Ooit mee begonnen ivm gekuidsoverlast vab de bovenburen en nu kom ik er niet meer vanaf. Ik luiater altijd radio1. Daar praten ze bijna alleen maar

Ik dus ook radio 1 om dezelfde reden. Ik doe t omdat ik niet tegen omgevingsgeluid kan en dit er overheen komt. Echt 2 sec " he5 oog" en ik ben weg

Edut. Ik zet wel een timer erbij, anders slaapt mn vriend niet. Timer meestal op een uur

x_Jeanine_x

Berichten: 9091
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Slapen met muziek/geluid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 10:16

Ik slaap op normale naar bed gaan tijden prima. Lees als 22.00 gaan slapen en 7.00 de wekker.
Maar als ik weet dat ik om 19.00 uur al moet gaan slapen omdat mijn wekker om 02.00 of eerder of later gaat, zet ik op storytel een ongelofelijk saai luisterboek op of 30 minuten slaapmeditatie :o En dan slaap ik redelijk oké :D

Anniek22

Berichten: 1783
Geregistreerd: 12-08-14

Re: Slapen met muziek/geluid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 10:17

Herkenbaar... ik ga altijd als ik alleen slaap slapen met Mn spotify afspeellijst.. zonder duurt het 20-40 min en met ben ik al bij het eerste refrein in slaap..

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-19 10:59

Zo blij te lezen dat ik niet de enige ben hierin

safina schreef:
arabella2000 schreef:
Jip hier ook. Ooit mee begonnen ivm gekuidsoverlast vab de bovenburen en nu kom ik er niet meer vanaf. Ik luiater altijd radio1. Daar praten ze bijna alleen maar


Dat is sowieso mijn favoriete zender. Ik hou niet van die stuiterende Dj's. Ook overdag niet.

Ik slaap momenteel in op Engelstalige crime-podcasts. Met andere woorden: ik val in slaap door te luisteren naar verhalen over gruwelijke moorden enzo. Dat is vast mentaal ongezond, maar ik slaap er heerlijk op in. :D


Ik slaap vaak ook prima bij programma s van ID. Vooral Deadly Woman is een tijd favoriet geweest door de rustige stem van de verteller. Vaak met gruwelijke geluiden erin en soms wordt dit verweven in een droom maar ik droom sowieso altijd raar.

mystery1980
Berichten: 4246
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 11:19

lijkt me een goed idee voor mijn vriend die ook slecht kan slapen, wat ik me alleen afvraag is hoe worden jullie dan wakker? Nu gaat bij ons de radio aan, door de verandering wordt ik wakker, maar als de radio al aan staat vrees ik dat ik niet meer op tijd wakker word.

Selina

Berichten: 14340
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 11:21

mystery1980 schreef:
lijkt me een goed idee voor mijn vriend die ook slecht kan slapen, wat ik me alleen afvraag is hoe worden jullie dan wakker? Nu gaat bij ons de radio aan, door de verandering wordt ik wakker, maar als de radio al aan staat vrees ik dat ik niet meer op tijd wakker word.


Gewoon een timer instellen. Gebruik zelf zo’n wekkerradio die ik instel op een uur. Als ik m’n mobiel gebruik zet ik ook een timer.

Sfh1992

Berichten: 182
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Julianadorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 11:28

Jaaa hier ook, vroeger altijd radio aan met sleeptimer, nu is dat een TV met sleeptimer :P

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Slapen met muziek/geluid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-19 11:43

Ik zet een filmpje op You tube op van circa 45 minuten en de autoplay uit. Vaak verlies ik mijn oortje al eerder bij het draaien. Meestal wordt ik s morgens net iets te vroeg wakker en slaap ik nog fijn een uurtje met iets op