Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 19:31

Sterkte TS.

Anoniem

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 19:34

Jee, heftig. Heel veel sterkte.

Legoblokje
Berichten: 2201
Geregistreerd: 24-02-13

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 19:43

Jeetje.. heftigzeg! Ik kan helaas geen tips of iets dergelijks geven. Maar ik wil je wel heel veel sterkte toewensen!

BigOne
Berichten: 38325
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 19:44

Goed doorgepakt en misschien is dit de opdoffer die je man juist nodig is om in therapie te gaan en een andere leefstijl aan te meten. Niet door de knieen gaan en volhouden.

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 19:49

Pff TS, dat moet een pittige keuze zijn geweest. Gezien je huidige situatie zou ik je aan willen raden zo snel mogelijk ondersteuning te zoeken. Iemand die mee kan kijken met de schuldenregeling/praktische afwikkeling van de situatie en je helpt om goed te reageren op zijn huidige gedrag. Hoewel je hoofd daar nu waarschijnlijk nog niet naar staat, kan dat je heel veel helpen. Juist nu, net na een hele dappere keuze, is het belangrijk om iemand te hebben.

Ik heb in mijn werk meerdere malen vergelijkbare situaties gezien en een hulpverlener met ervaring is daarin echt de sleutel. Zo hoef je niet zelf alles aan te pakken en kan je op de juiste wijze omgaan met de huidige situatie. Ook naar je kinderen toe kan het fijn zijn om een steunpilaar en iemand met verstand van zijn aandoening naast je te hebben.

lovelucydan

Berichten: 2067
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 20:08

heel sterk van je TS! en nu sterk blijven..... voor je kindjes en voor je zelf

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 20:16

Pffff... klote zeg TS :( Je hebt jullie de kans gegeven maar je kan niet in je eentje knokken voor iets waar je samen voor moet vechten. Heel veel sterkte!

Linnie050

Berichten: 11805
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 20:18

Wat een verhaal en kom je hier nu ook weer achter.
Heel veel sterkte voor jullie.

Urona447
Berichten: 2811
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 20:20

Onwijs veel sterkte!

luuntje

Berichten: 13987
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 20:24

Heel veel sterkte.
Zal heel moeilijk zijn geweest om hem eruit te zetten.

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 20:26

Wat heftig, heb wel respect voor je besluit om weg te gaan. Lijkt me doodvermoeiend als je iemand niet kan geloven.

Fayah2
Berichten: 66
Geregistreerd: 23-09-17

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 20:44

Superknap
Nu volhouden, misschien wel het moeilijkste maar echt het beste

noviceh

Berichten: 4788
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 21:00

Even uit de meeleesmodus, wat een krachtige vrouw ben jij! Moeilijk hoor, vooral omdat jij zoveel om hem geeft en jullie samen kinderen hebben. Veel sterkte met alle keuzes!

Doorgaan
Berichten: 99
Geregistreerd: 23-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-17 21:22

Jullie steun doet me enorm veel, maar wat is dit moeilijk zeg. Ik voel me misselijk en vreselijk. Maar ik weet dat hij nu niet, en misschien ook nooit zal veranderen.
Ik had hem zo gezegd om geen contact met haar te hebben en dan toch. En nog weer stiekem ook, onder de naam van een vriend in zijn telefoon. En die vrouw wist het nog ook. Ze wist dat ik het niet mocht weten. Dat steekt enorm ;(

Goof

Berichten: 28832
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 21:34

Het lijkt me vreselijk dat hij er zo goed over nadenkt hoe hij het moet aanpakken om het toch achter je rug om te doen. Het is zo doelbewust.
Vind het zo rot voor je.

Suzanne F.

Berichten: 49276
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 21:41

Doorgaan schreef:
Jullie steun doet me enorm veel, maar wat is dit moeilijk zeg. Ik voel me misselijk en vreselijk. Maar ik weet dat hij nu niet, en misschien ook nooit zal veranderen.
Ik had hem zo gezegd om geen contact met haar te hebben en dan toch. En nog weer stiekem ook, onder de naam van een vriend in zijn telefoon. En die vrouw wist het nog ook. Ze wist dat ik het niet mocht weten. Dat steekt enorm ;(


Heel veel sterkte! Goed dat je er weer achter kwam in ieder geval. En nee, ik denk ook niet dat dit verandert. Het is een soort verslaving volgens mij, het zoeken naar spanning en het liegen.

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 21:59

het is nu iig wel duidelijk dat hij dit dus doelbewust doet. Hij verhult het zelfs op een hele sneaky manier.
Onthoud dat hij nu niet jankt omdat het zo veel "pijn" doet, maar hij jankt omdat hij betrapt is....

Catnip

Berichten: 2337
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 22:10

Doorgaan schreef:
Jullie steun doet me enorm veel, maar wat is dit moeilijk zeg. Ik voel me misselijk en vreselijk. Maar ik weet dat hij nu niet, en misschien ook nooit zal veranderen.
Ik had hem zo gezegd om geen contact met haar te hebben en dan toch. En nog weer stiekem ook, onder de naam van een vriend in zijn telefoon. En die vrouw wist het nog ook. Ze wist dat ik het niet mocht weten. Dat steekt enorm ;(


Natuurlijk steekt het :(:) hij belooft je geen contact meer te hebben, maar doordat hij haar onder een andere naam bewaart in zijn telefoon, geeft hij de indruk dat hij nooit van plan was zich daaraan te houden. Het geeft een 'met voorbedachte rade' gevoel. En dat is nog veel pijnlijker voor jou dan wanneer hij het tenminste écht had geprobeerd voordat hij weer de fout in ging.

En je gaat om hem rouwen en hem missen. Maar hou jezelf voor dat je eigenlijk rouwt om het beeld dat je van hem had. Dat je de niet-'zieke' versie van hem mist, dat deel van hem dat eerlijk en respectvol is naar jou toe en jou nooit zou kwetsen. En het is heel logisch dat je rouwt om het verliezen van die kant van hem.
Wees lief voor jezelf en veel sterkte :(:)

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30239
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 22:22

:x :(:)
Heel veel sterkte samen. Jij hebt je best gedaan, maar als hij niet meewerkt komen jullie nergens. Verdrietig.

TinkerTreas

Berichten: 3702
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 22:45

Heel veel sterkte. Je hebt een moedige beslissing genomen.

Tieneke

Berichten: 21687
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 23:29

Veel sterkte, ts. Ik ken je gevoel nu heel goed, maar het cliché klopt: later kijk je hierop terug en zal je beseffen dat je meer waard bent.

Ik had destijds veel tijd nodig tijdens de relatie om te beseffen hoe toxisch het was voor mezelf, al die leugens, al die ontdekkingen, al die gesprekken en goede hoop. Toen ik er uiteindelijk klaar mee was, was het een enorme last die van mijn schouders viel.

stefje

Berichten: 1898
Geregistreerd: 20-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 09:39

Eens met Tieneke: zolang je in de situatie zit kan je er last van hebben maar daarna merk je pas echt wat voor slechte invloed het op je heeft (gehad). Je 'went' in zo'n lastige situatie ook wat, en/of je wordt een beetje murw geslagen... Je kan jezelf kapot maken om een ander te helpen, die vaak niet eens te helpen is of het wil.

BarbaLala

Berichten: 9618
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 19:06

Ik heb maar 4 vragen na het lezen van je topic: Waarom heb jij zo weinig eigenwaarde dat jij je inlaat met iemand die zoveel problemen heeft van begin af aan?
Waarom bouw jij met zo iemand een leven op?
Waarom maak jij met zo'n man 2 kinderen?
Waarom doe jij jezelf én je kinderen dit allemaal aan?

Leg de verantwoordelijkheid voor de problemen niet enkel bij hem maar vooral ook bij jezelf.
Hij heeft problemen en dat is ontzettend sneu natuurlijk, maar jíj hebt hier bewust voor gekozen, keer op keer op keer. Je doet dit jezelf én je kinderen aan.
Dat is ook alles behalve gezond.

Wellicht niet het advies wat je wil krijgen, maar in mijn ogen wel het enige juiste, al werkt het enkel als je er zelf achter staat en de problemen inziet;
Verbreek de relatie en doe wat je moet doen.
Zorg voor een veilige omgeving voor je kinderen zodat ze in alle rust kunnen opgroeien want ja, ook kinderen raken hier beschadigd door al zul je dat misschien niet direct aan ze merken.
En last but not least, ga aan jezelf werken.
Wordt die powervrouw die van niemand wat pikt, own dat zelfvertrouwen want je bent het waard! En je kinderen ook, naar hen heb je de meeste verantwoordelijkheid om uit deze situatie te stappen!

Ballard_L

Berichten: 2496
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 19:34

Misschien even het hele topic lezen?

Goed je grenzen aangegeven TS! Heel veel sterkte de komende tijd!

Doorgaan
Berichten: 99
Geregistreerd: 23-09-17

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-17 21:57

Hallo allemaal, ik lees nog steeds alle posts omdat ik iedere dag wel online ben.

Mijn man denkt volgens mij dat ik toch niet wil scheiden. Maar hij heeft het mis. Ik merk aan mezelf dat ik steeds meer en meer overtuigd ben dat ik het alleen, en beter wil doen. Ik creëer afstand en praat met veel vrienden en familie. Iedereen, zelfs zijn familie, zegt dat ik moet stoppen met hem. Het komt flink binnen, en soms moet ik enorm huilen. En dan ineens, voel ik ook een stukje opluchting, een last die van mijn schouders valt en zelfs een beetje zin in mijn nieuwe leven met de kinderen.