Welke van deze talen beheers je het best? Zit er nog een leuk verhaal achter de reden dat je de taal hebt geleerd?Brand los!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Welke van deze talen beheers je het best? Zit er nog een leuk verhaal achter de reden dat je de taal hebt geleerd?
We wonen 4 maanden per jaar in Oostenrijk dus Duits is wel handig om te beheersen. LauraO schreef:Misschien ook leuk als wij mogen weten welke talen jijzelf spreekt?![]()
Nederlands is mijn moedertaal, Engels spreek ik erg goed (heb ook een lekker bekakt Brits accent).
Frans spreek ik uitstekend (daar geef ik ook les in op de middelbare school). Door veel in FR gewerkt te hebben in verschillende branches (seizoenswerk : campings/anwb, en comenius stage) heb ik mijn niveau destijds goed kunnen verbeteren. Spaans en Italiaans versta ik goed vanwege het Frans.
Ik kan ook nog wel Duits, maar ik spreek dat liever niet. Ik vind het zo'n lelijke taal

) vertalen

ik lees, versta en schrijf het goed alleen spreken vind ik soms wat lastig. Het is iig op het niveau dat je als HBO-er moet hebben want die toets heb ik gehaald