Ring laten graveren van ouders

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

julio111

Ring laten graveren van ouders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-17 15:42

Hoii,

Ik ben zelf niet zo creatief maar wil wel graag iets heel moois ervan laten maken.

Ik krijg voor mijn 21e verjaardag een gouden/witgouden ring van mijn ouders. Deze heb ik al uitgezocht en wordt momenteel op maat gemaakt.
Nou vroeg de medewerker aan mij of ik er ook iets in wil laten graveren. Dit leek mij een leuk idee, zeker voor later.
Alleen een voorletter of datum vind ik niet leuk, maar ik weet ook niet zo goed wat ik er wel in wil zetten. Het is geen hele brede ring, dus er kan geen hele tekst op.

Bokt is altijd zo creatief!
Hebben jullie misschien ideeën?

Kaitlyn

Re: Ring laten graveren van ouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 15:43

De eerste letters van je ouders hun naam en de datum dat je 'm krijgt?

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 15:52

Kunnen je ouders er niet iets in laten zetten als 'boodschap' aan jou? En dan zonder dat je het nu al weet, zoals het nog een verrassing is voor je verjaardag? Dat zou ik persoonlijker leuker en waardevoller vinden.

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 15:58

Misschien een idee om toch wel letters te doen. En dan ruimte overhouden voor jouw eventuele kinderen later? Zodat het echt een familiering wordt :)

Wat een leuk idee van je ouders trouwens!

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 16:17

Je weet wel dat witgoud verkleurd? Ik vond dat nogal een domper bij mijn (veel te dure) aanzoeksring. Verkleurd best wel snel, dat je het geel goud er doorheen ziet. Witgoud is namelijk geelgoud met een laagje eroverheen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 16:23

Emoe schreef:
Je weet wel dat witgoud verkleurd? Ik vond dat nogal een domper bij mijn (veel te dure) aanzoeksring. Verkleurd best wel snel, dat je het geel goud er doorheen ziet. Witgoud is namelijk geelgoud met een laagje eroverheen.

Vreemd, want ik heb ook witgouden ringen en die verkleuren nooit, is gewoon massief witgoud.

Het was dus bij jou iets wat eroverheen is gegaan.

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 17:00

Ik dacht altijd dat witgoud een andere naam voor platina was. Maar ik vond dit op Wikipedia:

Wit goud kan op twee manieren gemaakt worden van het gewone, gele goud:
- Door het te rodineren, het gouden voorwerp bedekken met een laagje van het witte metaal rodium. Het nadeel is dat dit af kan slijten.
- Door het goud te legeren met andere metalen die een wit uiterlijk hebben, zoals palladium, nikkel, zilver of zink.

Dit verklaart ook waarom witgoud soms geel wordt, maar niet altijd.

julio111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-17 18:02

11a fotograaf, dat is ook nog wel een heel leuk idee!! Daar ga ik eens over nadenken.

Daaf4ever, jaa ik weet niet, ik wil gewoon graag iets anders dan alleen voorletters..

Emoe, het witgoud bij mijn ouders en zus is ook nog niet verkleiurd.. zou ik anders inderdaad ook wel heel zonde vinden! Ik vind dat 2 kleurige juist zo leuk.

Dankjewel voor alle reacties!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 18:19

Emoe schreef:

Dan hebben ze dat op een goedkope manier gemaakt.
Citaat:

1 Door het te rodineren, het gouden voorwerp bedekken met een laagje van het witte metaal rodium. Het nadeel is dat dit af kan slijten.
2 Door het goud te legeren met andere metalen die een wit uiterlijk hebben, zoals palladium, nikkel, zilver of zink.

Mijn trouwring (wit en geel goud) is op de laatste manier gemaakt en nog steeds (na 20 jaar) niet verkleurd.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 18:28

Als het echt goud is moet er een waarmerkstempel in staan.Het kan dan nog wel eventueel bedekt zijn met iets,maar het blijft echt goud.Hebben jullie misschien een familiewapen,of een wapenspreuk,dat zou je er dan kunnen laten ingraveren.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 21:06

Jacquel schreef:
Ik dacht altijd dat witgoud een andere naam voor platina was. Maar ik vond dit op Wikipedia:

- Door het te rodineren, het gouden voorwerp bedekken met een laagje van het witte metaal rodium. Het nadeel is dat dit af kan slijten.
- Door het goud te legeren met andere metalen die een wit uiterlijk hebben, zoals palladium, nikkel, zilver of zink.

Dit verklaart ook waarom witgoud soms geel wordt, maar niet altijd.

Als ie al terug geel verkleurd dan was het gewoon een heel dun wit laagje over geelgoud en dat slijt inderdaad, zou ik nooit nemen, want het moet wel wit blijven he, want je kocht het als witgoud en dan is het ook de bedoeling dat het zo blijft. Zonde!

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 06:26

Misschien gewoon een simpel maar krachtig woord? Familie (family), liefde (Love) of zoiets dergelijks?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 06:51

Toen ik een ring gaf aan mijn vriend wou ik ook onze 2 letters erop. Ik heb deze laten versmelten tot een 'symbool'. Hierdoor heb je de letters maar zien mensen niet direct wat het is. Als hij wakker is trek ik een foto :)

julio111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-17 12:27

Demolenhoek, dat is ook wel een mooi idee. De 2 voorletters laten samen komen in 1 symbool. Vind ik een heel gaaf idee. Het zijn de letter E en P dus moer vast iets moois van te maken zijn!