Ergernis in de woonwijk.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowboy55
Berichten: 8502
Geregistreerd: 11-10-05

Re: Ergernis in de woonwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 15:07

Wie maakt nou ook een invalidenparkeerplaats met een standaard maat? 8)7 Dit soort dommigheid really pisses me off......

Bloodymary
Berichten: 4541
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 15:11

Ja, dat is echt de fout van de Gemeente. En dan ook nog zo'n haag er om heen waardoor je helemaal geen kan to kunt. Ik zou het daar een keer aankaarten als ik jou was.

judith_irene

Berichten: 1101
Geregistreerd: 19-12-07
Woonplaats: alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 15:19

Dit is het gevolg van niet-nadenkende-mensen bij de gemeente.
Voorheen was dit vak een normale parkeerplaats. Toen ik een invalideparkeerplaats kreeg, hebben ze er alleen een bord neergezet en een kruis getekend.

Die haag gaan ze niet zomaar inkorten dus de oplossing zal een kruis op het tweede vak zijn.

Dus in overeenstemming met mijn buren parkeer ik gewoon breed op mijn vak en houdt degene die naast mij parkeert (wisselend wie) er rekening mee door hem ook iets meer naar rechts of achteruit in te parkeren.
Zo is (bijna) iedereen tevreden. Onder de buren onderling gaat dit altijd goed.

Zolang ik in/uit mijn auto kan komen, wat altijd kan dankzij die haag, vind ik het goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 15:23

Wij hebben zo iemand in de straat wonen die een briefje in de bus komt doen zodra jouw auto naar zijn idee te ruim geparkeerd staat. Nu is het punt dat wij altijd heel netjes parkeren, maar er gaan er omheen weer mensen weg, komen weer mensen bij met andere auto's die minder goed op dat plekje passen... En jahoor. Vervolgens ligt er weer een briefje in de bus met dat je auto te ruim geparkeerd staat. :+

Dropneus95

Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Re: Ergernis in de woonwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 15:37

wij wonen naast een senioren complex waarbij van minstens de helft geen auto meer moet rijden. Levensgevaarlijk. Deze kunnen dus ook niet meer parkeren. Vandeweek was het weer feest. Er is een rij voor 10 auto's met vakken. Er staan er 4 op 2 vakken geparkeerd waardoor er dus 4 extra plekken ingenomen waren er er niemand meer kan parkeren. Wij hebben naast het huis 2 parkeerplekken en het komt regelmatig voor dat ze dan denken 'laat ik maar daar parkeren'.... nee we worden er niet heel vrolijk van want deze auto's komen gerust de hele week niet van hun plek. Heb al de neiging om briefjes onder de ruiterwissers te doen met 'als u niet kan parkeren moet je geen auto rijden'... is al de zoveelste keer dat er minstens 4 plekken worden ingenomen doordat ze niet in de vakken kunnen parkeren.

Cowboy55
Berichten: 8502
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 15:43

Resistance schreef:
Wij hebben zo iemand in de straat wonen die een briefje in de bus komt doen zodra jouw auto naar zijn idee te ruim geparkeerd staat. Nu is het punt dat wij altijd heel netjes parkeren, maar er gaan er omheen weer mensen weg, komen weer mensen bij met andere auto's die minder goed op dat plekje passen... En jahoor. Vervolgens ligt er weer een briefje in de bus met dat je auto te ruim geparkeerd staat. :+


Cool, een parkeernazi! _O- _O-

iirrssjjee

Berichten: 5940
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Ergernis in de woonwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 20:08

Als ik dit zo lees, ben ik echt enorm blij met mijn nieuwbouwwijk! We hebben voor de deur 1,5 plek per huis en naast ons huis nog een haven met plek voor ieder huis 0,5 auto. Dus al berekend op 2 auto's per huis :). Nu hebben we al 3 buren die maar 1 auto hebben, dus altijd plek zat!

Ik zet de mijne ook altijd voor de deur. Nu had onze buurman er nogal een houtje van om zijn bedrijfsbus bij ons voor de deur te zetten. Nu ben ik niet zo iemand van; MIJN plek, maar hierdoor keek ik alleen maar tegen zijn bus aan, terwijl we juist heerlijk onze keuken bij het raam hebben. Gevraagd of hij hem aan de overkant wilt zetten, omdat daar niemand er last van heeft. Heb het wel 3x moeten vragen, maar het heeft gewerkt!

kking

Berichten: 1005
Geregistreerd: 24-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 20:38

Niet alles gelezen.....maar ooit een briefje zonder afzender onder mijn raamwisser gehad. Ik heb overal aan gebeld...ja dat komt van mijn moeder...Prima haal haar even.
Waarbij ik gezegd heb dat mijn auto gewoon bij mij voor de deur staat en ik geen rekening met ze gehouden.
Wat schertste mijn verbazing....opeens hadden ze 2 auto's die voor mijn deur moesten staan....Mensen wonen in het blok voor mij en maken veel gebruik van de achterdeur.
Ach ja het zal.....
toen had de zoon opeens ook een auto en pastten ze op het wurm van dochter (die een paar 100 meter verder werkt, maar ook haar auto laat staan) en sinds vorig jaar rijdt buurman op een busje.......

En dan een briefje zonder afzender onder mijn wisser....dat de auto niet goed stond....

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33825
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 17:52

Na de zoveelste keer dat er wert dezelfde hele kleine auto weer zo scheef geparkeerd stond heeft mijn vriend hem er maar eens netjes naast gezet. Werd niet in dank afgenomen in de fb groep van ons complex. :))


Afbeelding

Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34675
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 17:54

Die reactie is onbetaalbaar :') en helemaal terecht :j

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Ergernis in de woonwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 18:01

De ramptoerist in mij komt naar boven. Is dáár ook weer een reactie van de witte auto op gekomen? :=

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Ergernis in de woonwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 18:13

De buurjongen heeft een autobedrijf en parkeert hier voor de deur zijn auto sleepwagen,een busje en een caddy.Zijn moeder heeft ook nog een auto en de vriend daarvan een bestelbusje.Ze parkeren dus alle 5 de auto's hier voor de deur en overkant.Aan de overkant zijn 4 parkeerplaatsen,voor elk huis 1 [blok van 4 huizen].Hij zet die sleepwagen ook vaak op de parkeerplaats,en heeft dan 3 vakken bezet.
Dat vind ik aso,ook zet hij die sleepwagen,als die voor de deur staat,vlak tegen/boven de streep van het vak aan van de gehandicapten parkeerplaats van de buurman.
Wij hebben aan de zijkant van het huis een uitrit van grind waar onze paardenkar op staat,omdat die niet op de parkeerplaats mag staan.Maar we kunnen er vaak niet uit,omdat er auto's voor geparkeerd staan. Het is geen officiele uitrit,want de stoeprand is niet verlaagd,dus kunnen we er niks van zeggen.
Parkeren is hier vaak echt een ellende.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33825
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 18:14

friendly schreef:
De ramptoerist in mij komt naar boven. Is dáár ook weer een reactie van de witte auto op gekomen? :=

Nog niet, ik wacht in spanning af. *D

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 18:16

MarlindeRooz schreef:
friendly schreef:
De ramptoerist in mij komt naar boven. Is dáár ook weer een reactie van de witte auto op gekomen? :=

Nog niet, ik wacht in spanning af. *D

Jammer eigenlijk -O-

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110729
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 19:11

Bij ons staan geregeld auto's pontificaal op de stoep geparkeerd.
Heel fijn wanneer je als oude dame in een rolstoel/scootmobiel met je boodschapjes naar huis wilt. Ik zie het arme mensje geregeld hulpeloos om zich heen kijken.
De stoepranden zijn ook dermate hoog en schuin dat je er niet zomaar vanaf en opnieuw op kunt komen.
En de eigenaren van de auto/bestelbus blijven stug binnen in huis tv kijken (en ja, ze zien haar echt wel staan). Asociaal...
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 14-11-17 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33825
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Ergernis in de woonwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 19:17

Dan zorgde ik wel een keer voor flinke schade aan die auto’s. Nadat ik ze gevraagd had het niet meer te doen...

Airborn

Berichten: 2814
Geregistreerd: 04-11-06

Re: Ergernis in de woonwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 19:26

Hier een grote parkeerplaats, want wonen naast een klein winkelcentrum. Dus meestal parkeerplek zat behalve smiddags tussen 2 en 4, specifiek op vrijdagen. Dan is het druk bij de scholen, winkels, huisarts, kerk en moskee. Geen probleem. Ware het niet dat de parkeerplaatsen vrij smal zijn en mensen schots en scheef parkeren waardoor ik met mijn bus (waarmee ik neurotisch strak in het vak parkeer om andere mensen ook ruimte te geven) nergens meer tussen pas. Maar dat is nog niet mn ergenis: ik heb 2 beuren, met een smart en zn stom klein 45 km wagentje, die BEWUST hun auto keer op keer midden tussen 2 parkeerplekken parkeren! Niet perongeluk beetje scheef, maar echt 2 plekken tegelijk met die kleine blikken. Dáárvan wordt het me soms rood voor de ogen. So asociaal! En ik maar proberen mn bus netjes te parkeren.

Nicje87

Berichten: 9850
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 19:30

MarlindeRooz schreef:
Na de zoveelste keer dat er wert dezelfde hele kleine auto weer zo scheef geparkeerd stond heeft mijn vriend hem er maar eens netjes naast gezet. Werd niet in dank afgenomen in de fb groep van ons complex. :))


[ [url=m/C20aaB.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/oeafpZ.png]Afbeelding[/url] ]


Maar hij staat toch niet scheef? En ik zie ook geen vakken?

Anoniem

Re: Ergernis in de woonwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 19:34

Hij hoort op de grijze vakken te staan ? ,daar staat de zwarte keurig en de witte schots en scheef op

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Ergernis in de woonwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 19:38

Diegene van de witte auto zit nu vast met een oeps momentje! Geweldig!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33825
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 20:07

Update
Meisje beweert dat er een auto scheef stond waardoor zij wel zo moest parkeren. Maar dat is dan toevallig al wel 5x achter elkaar gebeurd. Of vaker... :+
En moest maar niet zo aso parkeren, had best verder naar links gekund.

iirrssjjee

Berichten: 5940
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 20:14

MarlindeRooz schreef:
Update
Meisje beweert dat er een auto scheef stond waardoor zij wel zo moest parkeren. Maar dat is dan toevallig al wel 5x achter elkaar gebeurd. Of vaker... :+
En moest maar niet zo aso parkeren, had best verder naar links gekund.


Dan had ze m inddd beter op plek van je vriend kunnen zetten :p

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 20:28

MarlindeRooz schreef:
Na de zoveelste keer dat er wert dezelfde hele kleine auto weer zo scheef geparkeerd stond heeft mijn vriend hem er maar eens netjes naast gezet. Werd niet in dank afgenomen in de fb groep van ons complex. :))


[ [url=m/C20aaB.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/oeafpZ.png]Afbeelding[/url] ]


Persoonlijk vind ik net zo aso .Wie denk je dan dat je bent.Iedereen heeft hier klachten over parkeerproblemen ,maar mensen die andere bewust klem zetten zijn net zo aso bezig.En je kan wel eens een heel verkeerde tegen komen waardoor je flink wat schade aan je auto op loopt.Ik zie hier de lol niet van in.

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Ergernis in de woonwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 21:14

Nou.... Ik zie t meer als gewoon netjes parkeren. Dat een ander daar problemen aan ondervind tja... Die had ook recht kunnen gaan staan.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33825
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 21:16

beatje schreef:
MarlindeRooz schreef:
Na de zoveelste keer dat er wert dezelfde hele kleine auto weer zo scheef geparkeerd stond heeft mijn vriend hem er maar eens netjes naast gezet. Werd niet in dank afgenomen in de fb groep van ons complex. :))


[ [url=m/C20aaB.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/oeafpZ.png]Afbeelding[/url] ]


Persoonlijk vind ik net zo aso .Wie denk je dan dat je bent.Iedereen heeft hier klachten over parkeerproblemen ,maar mensen die andere bewust klem zetten zijn net zo aso bezig.En je kan wel eens een heel verkeerde tegen komen waardoor je flink wat schade aan je auto op loopt.Ik zie hier de lol niet van in.

ooooh dus mijn vriend moet zijn auto bewust scheef neerzetten op een plek waar al te weinig ruimte is? En iemand die altijd scheef parkeert heeft gewoon recht op 2 vakken. Zal het onthouden voor de toekomst!