Ergernis in de woonwijk.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Goof

Berichten: 28934
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Ergernis in de woonwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 11:28

Varekaj wat absurd joh!

Walrus
Berichten: 267
Geregistreerd: 09-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 11:30

Wij hebben naast onze parkeerplekken een speeltuintje waar, heel logisch, de kinderen in de buurt spelen. Alles leuk en aardig tot dat ze met een voetbal beginnen te trappen (tegen de huizen aan de overkant bijvoorbeeld) of de bal de lucht in schieten en kijken waar hij terecht komt.
Nu heb ik niet de nieuwste auto meer maar ben wel heel zuinig op mijn spullen.

Of tussen de auto's door fietsen of met zo'n board, ook super leuk, lekker afzetten tegen de auto aan op je board om vaart te maken... Tegenwoordig zet ik mijn auto maar een stukje verder ik denk dat ik daar een hoop gezeur mee voorkom.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 12:01

Ze hebben het maar 1x gedaan. De buurtbewoners waren niet blij, maar begrepen achteraf wel dat ik dus nergens toestemming had gegeven, ook niet aan die aannemer.
Die heeft de dag nadien al het spul op de koeienweide bij de buren aan de overkant van de straat gedropt. Gewoon het hek platgereden.

De hele buurt was immens bij toen die werken een paar maanden later achter de rug waren :=

Ik woon nu in een dorpskern, er is plaats zat voor de bewoners. Helaas wordt alle plek ingepalmd door mensen die met de trein komen, door mensen die er werken, in de kroeg zitten, ouders die kinderen ophalen etc. Er is wel blauwe zone ingesteld maar daar kraait geen haan naar. En anders zetten ze zich op verboden plaatsen, zoals voor garagepoorten. Een parkeerwacht mag daar geen boete voor uitschrijven, politie controleert zelden en hen opbellen voor PV en laten slepen heeft geen zin. Die geven aan "dat er belangrijker zaken zijn dan dat" en dat we maar tolerant moeten zijn. ALS ze al komen is de vogel allang gevlogen.

Kinke

Berichten: 20569
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 12:10

sakvis schreef:
Wij hebben een klein bedrijfje op een industrieterrein. Aan de voorkant hebben wij eigen parkeerruimte en een roldeur. Het is niet voor te stellen hoe vaak mensen hun auto wildparkeren op ons terrein. De meeste mensen maken er dan nog de sport van om hun auto voor de roldeur te zetten. Dan kunnen wij geen kant op met laden en lossen. En zie die mensen maar weer eens te vinden. Ons parkeerterrein heeft 1 oprit. Inmiddels zetten wij de bedrijfsbus dus maar overdwars op die oprit. Dat is de enige manier op wildparkeerders te weren.


Heb je niet zo'n krimpfolie apparaat? :D :+ }>

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 12:26

Ik woon niet eens in een woonwijk :')
Zo is de situatie bij ons:

Afbeelding
De donkere steentjes waar de zilveren auto staat is van de buren. Het stuk ervoor is van ons.
Het grind is de doodlopende onderdijk, openbare weg dus.
Hier staat vaak de werkbus van de buren.
Klanten van mij parkeren op ons stuk, of bovenaan de dijk.
Laatst was een klant te vroeg, waardoor onze parkeerplaats nog bezet was.
Dus mijn klant zette m op het grind voor de stenen.
De buurvrouw kwam direct naar buiten: daar kan je niet parkeren hoor, dat is privé!
Euh, nee, dat is openbare weg...
En als haar man nou binnen het uur thuis had gekomen ala, maar nee, t is heel de middag leeg geweest

Nant

Berichten: 1655
Geregistreerd: 04-06-10
Woonplaats: De Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 12:49

Goof schreef:
Waarom plaats je niet een hek voor je steegje dan?

Hebben we, maar is niet elektrisch, zorg dat het op drukke momenten (weekenden etc) wel dicht zit, maar dan nog zetten mensen gewoon hun auto voor het hek hoor.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 12:54

Cowboy55 schreef:
Wat ik trouwens toch al niet snap: als ik ergens op bezoek ga en er is weinig parkeerruimte dan parkeer ik zelf altijd pal voor de oprit van degene bij wie ik op bezoek ga. Daarvan weet ik nl. zeker dat hij/zij nergens naar toe gaat zolang ik op bezoek ben. En dan zie ik de auto van de moeder van de buuf weer mijn oprit blokkeren en denk ik: ga nou bij je dochter voor de oprit staan, dan sta je niemand in de weg.

Totdat de boa langskomt en je gewoon een prent te pakken hebt
Hier in de gemeente en de twee aangrenzende gemeentes wel in ieder geval
Je mag er officieel gewoon niet staan (voor een oprit )

meggiemeg

Berichten: 12246
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 13:02

wendyenbram schreef:
Dat gesprek ben ik al 2x aangegaan. O ja sorry buuf maar de andere buren zette hun auto te ver naar voren dus moesten wij wel de auto naar voren zetten.... toen zei ik " met alle respect maar wij hebben een afspraak die jullie nota bene gevraagd hebben.dan zet je maar 1 auto ergens anders of je loopt naar de andere buren. Maar maak er niet mijn probleem van. En de andere keer o ja nee we gaan zo weer weg hoor was maar kort thuis.

Ik zou dan nog 1x het gesprek aan gaan, heel duidelijk zijn dat je welwillend bent en dat je dat ook van hun terug verwacht, is dat niet mogelijk dan is het hele parkeergebeuren van de baan. Het is niet jouw probleem dat zij hun auto's niet kwijt kunnen.

amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 13:03

Wij hebben niet eens echt parkeerplaatsen maar moeten gewoon langs de stoep parkeren in de straat. In de zomervakantie stonden er langs ons rijtje 3 weken lang 2 caravans en een boot geparkeerd, dus konden wij al die tijd in een andere straat parkeren..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34748
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 13:04

Hier wordt nauwelijks gecontroleerd. Wat wel jammer is want vooral op zaterdag zouden ze flink kunnen cashen. Wij hebben ooit al eens gebeld omdat een auto zo stond geparkeerd dat wij niet meer in onze garage konden, en we konden ook weg met de trailer (die staat in de tuin achter een hek, garage zit daarnaast). Kenteken en alles doorgegeven, moesten we volgens de politie maar naar de voetbalkantine lopen om te vragen van wie die auto was.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 13:13

Varekaj schreef:
Je wil mijn verbazing en woede niet weten toen ik op een zaterdagmiddag aan kwam aan de weide om hooi op te halen: ketting doorgeknipt, poort wagenwijd open en het weiland stond VOL zware machines én auto's van buurtbewoners. De wegenwerkers hadden er niet beter op gevonden dan hun materiaal daar te parkeren. De buurtbewoners zagen dat, die konden door de wegenwerken niet meer met de auto aan hun huizen en besloten collectief dat dit de ideale oplossing was.


:wow: 8)7 :n :x
Wat een stelletje idioten! Dit is toch niet te geloven |o ?

Varekaj schreef:
Poort dicht, extra ketting en sloten er op en met samenwerking van een aangrenzende boer wiens land ook stukgereden was netstroom op de hele zooi gezet.

Maandagochtend een hele resem woedende telefoontjes... Ik heb ze daar laten staan schilderen tot de politie is geweest, pv's opgemaakt etc. Hele weiland was in de vernieling gereden, maar nooit enige onkost van teruggezien helaas.

Net goed _/-\o_ ! Maar ontzettend zuur dat je zelf met de ellende achterbleef.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 13:30

Ik ben een pest op dat soort stunts, dan heb je aan mij echt een verkeerde.

Zilfstar

Berichten: 7548
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 13:35

Oww herkenbaar dit. Hier doodlopend straatje. Laatste stuk maar aan 1 kant huizen, de bewoners daar massaal gekozen voor oprit-veranderen-in-tuin en die op de hoek zelfs met vergunning praktijkruimte op gebouwd. de straat loopt daar volle breedte door en die mensen parkeerden altijd allemaal op de straat. Wij wonen hier nu bijna 12 jaar en weten niet beter dan dat ze dat doen... Schuin tegenover ons nog 3 openbare Ps.. Het ging best goed. Inderdaad ook meer dan 1 auto per huishouden hier. Wij hebben altijd 1 van ons opde oprit en de ander op 1 van die 3 plekken of op de kopse kant van onze straat waar nog zo'n 10 P's zijn voor alle straten. Onze buren hebben 1 auto... en ondanks dat we al krap zaten zetten zij hem het liefst.... tegenover hun op de een openbare P zodat ze vrij zicht hebben vanuit de keuken.... euhmmmmm ik heb dat altijd vreemd gevonden. want zouden zij hun auto gewoon voor huis zetten hebben we minder te kort aan Parkeerplaatsen.

maar nu komt het: de gemeente is gaan handhaven! dus die 4 buren mogen niet meer op de 'straat' staan. Dus dat scheelt 4 plekken en NOG zetten mijn buren hun auto liever niet voor hun deur.

Cowboy55
Berichten: 8517
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 13:46

Sonja_vR schreef:
Cowboy55 schreef:
Wat ik trouwens toch al niet snap: als ik ergens op bezoek ga en er is weinig parkeerruimte dan parkeer ik zelf altijd pal voor de oprit van degene bij wie ik op bezoek ga. Daarvan weet ik nl. zeker dat hij/zij nergens naar toe gaat zolang ik op bezoek ben. En dan zie ik de auto van de moeder van de buuf weer mijn oprit blokkeren en denk ik: ga nou bij je dochter voor de oprit staan, dan sta je niemand in de weg.

Totdat de boa langskomt en je gewoon een prent te pakken hebt
Hier in de gemeente en de twee aangrenzende gemeentes wel in ieder geval
Je mag er officieel gewoon niet staan (voor een oprit )


Ach, ik heb al 15 jaar plezier van het op deze manier parkeren. Heeft me tot nu toe nog geen boete gekost. En zoals je onder andere uit de verhalen van SusanH en Varekaj in dit topic kunt afleiden zijn we in NL heel goed in het plaatsen van bordjes en Amsterdammertjes en andere autoslopende hindernissen maar te laml*llig om gewoon te gaan handhaven. Dus ik denk dat ik dit nog heel lang straffeloos mijn 'crimineel gedrag' kan blijven vertonen.

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 14:20

Oké, ik beken.... zo af en toe kan ik het niet laten om asoparkeerders even een beetje te stangen...
Afbeelding

De Panda was mijn wagentje......

Goof

Berichten: 28934
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Ergernis in de woonwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 14:21

Dat contrast kon ook echt niet groter _O- _O- _O-

Zilfstar

Berichten: 7548
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 14:21

Kelly_ann schreef:
Oké, ik beken.... zo af en toe kan ik het niet laten om asoparkeerders even een beetje te stangen...
[ [url=m/XsXQuP.png]Afbeelding[/url] ]

De Panda was mijn wagentje......



GENIAAL!!!!!

MizzMontana

Berichten: 5689
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 14:22

Hahaha :') Heerlijk geparkeerd!!

miccamaaike

Berichten: 8685
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Ergernis in de woonwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 14:35

Zit me echt te verbazen over al deze verhalen. Whaha die panda ook, heerlijk :+

Snap ook echt niet waarom je een auto niet op een oprit zou hebben als je wel en oprit hebt. Ik vind de oprit echt een verademing. Altijd plek en niemand die schade aan je kan maken door lomp een autodeur open te gooien. Gelukkig passen er ook wel 4 auto's op onze oprit, ideaal!

Shadow0

Berichten: 43535
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 14:44

Ha, parkeren, inderdaad een ... boeiend... onderwerp. Hier is het parkeerprobleem nu gelukkig redelijk opgelost: de gemeente vond dat er niet meer op de stoep van de ventweg geparkeerd mocht worden en heeft mooie gele strepen op de stoeprand geschilderd. Gevolg was dat iedereen 'm nu aan de overkant van de rijbaan op straat neerzet. En daardoor is er wat extra ruimte, want daar zitten geen uitritten en er staan geen lantaarnpalen, dus er passen meer auto's. Lijkt me niet helemaal wat de gemeente precies voor ogen had maar vziw klaagt niemand en het werkt :)

En Kelly_ann: 8-)
Laatst bijgewerkt door Shadow0 op 22-09-17 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34748
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 14:45

Haha die panda :')

Bloodymary
Berichten: 4558
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 14:47

Grappig die foto met die Panda. Maar wat doet het verder? Hij/zij kan toch zo instappen en wegrijden?

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 14:53

Bloodymary schreef:
Grappig die foto met die Panda. Maar wat doet het verder? Hij/zij kan toch zo instappen en wegrijden?


Klopt..... hij had beter andersom kunnen staan voor het drama effect.
Niettemin heb ik die middag wel lol gehad met parkeren :+

j1988
Berichten: 126
Geregistreerd: 24-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 14:54

Je zou via de gemeente kunnen kijken wat er allemaal in de algemene plaatselijke verordening staat. Parkeren in een woonwijk betreft volgens de regels : parkeren in de aangegeven vakken. Hier en daar gaat dat nog wel eens fout. Waar de 1 het gebruikt voor even, zet een ander zn auto er maanden neer zodat ie vierkante wielen heeft.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 15:17

Cowboy55 schreef:
Sonja_vR schreef:

Totdat de boa langskomt en je gewoon een prent te pakken hebt
Hier in de gemeente en de twee aangrenzende gemeentes wel in ieder geval
Je mag er officieel gewoon niet staan (voor een oprit )


Ach, ik heb al 15 jaar plezier van het op deze manier parkeren. Heeft me tot nu toe nog geen boete gekost. En zoals je onder andere uit de verhalen van SusanH en Varekaj in dit topic kunt afleiden zijn we in NL heel goed in het plaatsen van bordjes en Amsterdammertjes en andere autoslopende hindernissen maar te laml*llig om gewoon te gaan handhaven. Dus ik denk dat ik dit nog heel lang straffeloos mijn 'crimineel gedrag' kan blijven vertonen.


Hier handhaven ze dus wel ...zelfs als je met je eigen auto je eigen oprit blokkeert :+
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 22-09-17 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt