Ergernis in de woonwijk.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Re: Ergernis in de woonwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 22:26

Nee, als je weet wie het is, dan bel je even aan. Dan zeg je ‘joh, als jouw auto zo staat, kan de mijne er niet zo handig naast. Kan je daar een beetje op letten’. Dan zet je niet elkaar te kakken op Facebook (van beide kanten dus!). Zo hou je het een beetje gezellig in de buurt. Uitvechten via internet is nog nooit iemand beter van geworden.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Ergernis in de woonwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 23:50

Punt is wel dat als iedereen in het scheve parkeren mee gaat er alleen maar minder plek(ken) zal zijn.
Vaak is het wel de beste leerschool. Er wat van zeggen geeft vaak een reactie met de nodige smoezen terug want ze zijn vaak niet zelf de veroorzaker van het probleem, tuurlijk ja ja....

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 23:51

Anoeska schreef:
Nee, als je weet wie het is, dan bel je even aan. Dan zeg je ‘joh, als jouw auto zo staat, kan de mijne er niet zo handig naast. Kan je daar een beetje op letten’. Dan zet je niet elkaar te kakken op Facebook (van beide kanten dus!). Zo hou je het een beetje gezellig in de buurt. Uitvechten via internet is nog nooit iemand beter van geworden.

Punt is dat het vaak wel dezelfde zijn die zo bezig zijn, die zien het niet zelf in en met een appje zoals het hier iets eerder was aangegeven vond ik het wel net zo duidelijk en goed opgelost.
Iedereen weet dat het lastig parkeren is, net zo goed dat iedereen zijn auto een beetje vlakbij geparkeerd wil hebben, dat gaat niet lukken als er van die heerlijke scheefparkeerders tussen zitten.

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Re: Ergernis in de woonwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 00:55

Jaren terug kwam ik op een parkeerplaats met 2 halve plekken. Bestuurder van de geparkeerde auto had hem op 2 vakken gezet. Uit nood door geen andere plek te kunnen vinden heb ik hem er tussen gezet maar daardoor dus ook beroerd stond. Ben nog geen half uur later terug bij de auto en zie een briefje onder mn ruitenwisser.....met woorden die niet normaal waren. Snap gerust dat het niet fijn was maar vondt het jammer dat diegene die juist zo beroerd stond al verdwenen was.

FirebirdM
Berichten: 536
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 01:04

Na het doorploegen van dit topic voel ik me een stuk minder gefrustreerd. :D Er is hier altijd wel een plekje, desnoods in de straat ernaast, maarrrr...

Eén of andere onbenul dumpt hier af en toe zo'n afgetrapt bestelbusje waar de roestgaten invallen. De eerste keer dat het me opviel stond het ding pal met de vierkante/hoge achterkant voor mijn keukenraam... Vijf weken lang, zonder een cm te verplaatsen. Meestal valt me totaal niet op welke auto waar staat, maar hier was echt niet omheen te kijken. :+ Ik dacht, verhip, iemand heeft een gestolen auto gedumpt maar hij stond niet gesignaleerd en was gewoon verzekerd.

Ding eindelijk weg, ik blij, vervolgens zie je 'm maanden niet en op een dag staat hij er plots weer. Dan voel ik de irritatie al opkomen en tel ik de dagen dat hij er staat. Daar gaan altijd weken overheen voor dat ding weer opdondert. :') Voel me dan heel kleinzielig, het is niet eens zó hinderlijk maar ik erger me dood aan het idee dat iemand bij een totaal niet ruim opgezette woonwijk denkt 'hee toffe plek om m'n auto te stallen' en dat dan een paar keer per jaar komt doen.

iirrssjjee

Berichten: 5937
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 01:16

FirebirdM schreef:
Na het doorploegen van dit topic voel ik me een stuk minder gefrustreerd. :D Er is hier altijd wel een plekje, desnoods in de straat ernaast, maarrrr...

Eén of andere onbenul dumpt hier af en toe zo'n afgetrapt bestelbusje waar de roestgaten invallen. De eerste keer dat het me opviel stond het ding pal met de vierkante/hoge achterkant voor mijn keukenraam... Vijf weken lang, zonder een cm te verplaatsen. Meestal valt me totaal niet op welke auto waar staat, maar hier was echt niet omheen te kijken. :+ Ik dacht, verhip, iemand heeft een gestolen auto gedumpt maar hij stond niet gesignaleerd en was gewoon verzekerd.

Ding eindelijk weg, ik blij, vervolgens zie je 'm maanden niet en op een dag staat hij er plots weer. Dan voel ik de irritatie al opkomen en tel ik de dagen dat hij er staat. Daar gaan altijd weken overheen voor dat ding weer opdondert. :') Voel me dan heel kleinzielig, het is niet eens zó hinderlijk maar ik erger me dood aan het idee dat iemand bij een totaal niet ruim opgezette woonwijk denkt 'hee toffe plek om m'n auto te stallen' en dat dan een paar keer per jaar komt doen.


Een bestelbusje voor je raam is hoe dan ook gewoon loei irritant :+. Ik had zo'n buurman. Overkant van de weg insteekhavens, bij ons voor de deur fileparkeren. Zette hem structureel voor ons raam terwijl andere kant, de insteekhavens dus, grwoon leeg waren...... Heb er telkens wat van gezegd maar drong niet helemaal door. Nu heb ik mijn eigen auto er staan en die komt eigenlijk alleen maar van zijn plek als hij al thuis is en niet meer weg hoeft }>. En nu kan die wel gewoon aan de overkant parkeren. Dat er een auto voor mn deur/raam staat geen probleem. Maar wel een busje. Daar kijk je dan contant tegenaan ipv overheen.

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Ergernis in de woonwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 01:27

Mijn buren van een paar huizen verderop hebben een klein vrachtwagentje en zetten die ook het liefste voor mijn woonkamer raam. Wég zicht...

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 02:28

Ik lees heel wat situaties over blauwe lijnen, privésteegjes waar in geparkeerd wordt, op kruizen, voor uit/opritten, voor garagedeuren... waar het geen zin heeft ze aan te geven, er wordt toch niets aan gedaan. Hier dus wel. Gelukkig. 1 belletje is genoeg en ze komen al aan met een wegsleepwagen. En da's niet goedkoop voor de eigenaar van de verkeerd geparkeerde auto!

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: Ergernis in de woonwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 02:34

Wat betreft busjes/vrachtwagentjes zijn er vaak wel regels opgenomen in de APV. Vroeger hadden we een buurman met bloemenkraam en een bus die volgens de APV niet op de openbare weg geparkeerd mocht worden vanwege het formaat. Buurvrouw (ja, zijn eigen vrouw dus) wilde die bus ook niet voor haar raam, dus stond ie bij ons voor het raam, vol in het zicht.
Maar buurman bracht de politie regelmatig bloemetjes en volgens politie was de bus dan ook niet te lang. Daarop volgde wat discussie met de politie en die zagen uiteindelijk toch in dat dat het niet kon. Buurman had nota bene een loods waar hij die bus probleemloos kon parkeren, maar hij moest en zou bij ons voor het raam staan. :n

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 07:48

beatje schreef:
MarlindeRooz schreef:
Na de zoveelste keer dat er wert dezelfde hele kleine auto weer zo scheef geparkeerd stond heeft mijn vriend hem er maar eens netjes naast gezet. Werd niet in dank afgenomen in de fb groep van ons complex. :))


[ [url=m/C20aaB.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/oeafpZ.png]Afbeelding[/url] ]


Persoonlijk vind ik net zo aso .Wie denk je dan dat je bent.Iedereen heeft hier klachten over parkeerproblemen ,maar mensen die andere bewust klem zetten zijn net zo aso bezig.En je kan wel eens een heel verkeerde tegen komen waardoor je flink wat schade aan je auto op loopt.Ik zie hier de lol niet van in.

Dit is toch niet klemzetten? Van de andere kant past t makkelijk.
Ik parkeer ook altijd precies in een vak. Dat een ander idioot scheef parkeert en daardoor moeite heeft met instappen is niet mijn probleem. Als je uitstapt zie je toch dat je raar parkeert :? Ik snap echt niet hoe mensen niet gewoon in een vak kunnen parkeren :n

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 08:58

Anoeska schreef:
Nee, als je weet wie het is, dan bel je even aan. Dan zeg je ‘joh, als jouw auto zo staat, kan de mijne er niet zo handig naast. Kan je daar een beetje op letten’. Dan zet je niet elkaar te kakken op Facebook (van beide kanten dus!). Zo hou je het een beetje gezellig in de buurt. Uitvechten via internet is nog nooit iemand beter van geworden.

Er wonen hier serieus 90 mensen + hun aanhang die er soms is. Daarbij parkeren er ook nog een hoop mensen uit de woonwijk soms hier.

Edit: ik zat trouwens op school toen mijn vriend dit deed haha. En de vakken zijn hier echt super, super ruim. En de parkeerplaats zelf ook. Je kan makkelijk een draai maken zodat je recht staat.

Roodvos

Berichten: 6661
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 09:15

verootjoo schreef:
Ik parkeer ook altijd precies in een vak. Dat een ander idioot scheef parkeert en daardoor moeite heeft met instappen is niet mijn probleem. Als je uitstapt zie je toch dat je raar parkeert :? Ik snap echt niet hoe mensen niet gewoon in een vak kunnen parkeren :n

Tja, als er weinig plek is en links en rechts staat er eentje over 2 vakken, dan zet ik mijn auto daar tussenin dan ook maar over 2 vakken. Fijn dat jouw auto zo klein is dat je die in een half vak gepropt krijgt, maar die van mij moet een trailer kunnen trekken, die past echt niet in een half vak.
En natuurlijk zie ik dat, maar wat moet je? Nog een half uur rond rijden?

Als ik al jullie erfenissen zo lees ben ik toch zo blij met mijn huis met oprit waar met goed passen wel 5 en misschien wel 6 auto's kunnen staan.

_Nancy

Berichten: 14095
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Ergernis in de woonwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 10:03

Marlinde, echt een actie die ik ook uit zou kunnen voeren en ook wel eens gedaan heb :') _O-
Zo leren ze het waarschijnlijk wel het beste.

Ik had vroeger een overbuurvrouw die vond dat ik niet met mijn auto voor hun deur mocht parkeren (gemeenteplaats), want daar stond haar zoon altijd.
Toen ik zei dat ik er nu sta, omdat er hier plek is en ik zeker niet aan de kant ga want het is een gemeenteplek en ik betaal ook wegenbelasting en mag daar net zo goed staan, vond ze dat ik m maar verder in de straat moet zetten, want nu moest haar zoon een stuk lopen.

Ja uh,, doei!
Daarna nog vrolijk daar geparkeerd als daar plek was, inmiddels verhuisd dus nu heeft ze er geen last meer van :')

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 10:50

iirrssjjee schreef:
Overkant van de weg insteekhavens, bij ons voor de deur fileparkeren. Zette hem structureel voor ons raam terwijl andere kant, de insteekhavens dus, grwoon leeg waren.

Ik ken de situatie natuurlijk niet, maar mogelijk was zijn busje net te lang voor zo'n insteekhaven?

Kaitlyn

Berichten: 9727
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 11:57

Mijn vriend heeft ook een busje (geen hoge of verlengde, maar wel een busje) en die moet hij soms ook bij andere mensen voor het huis zetten, als er bij ons voor geen plek is. Niemand in de straat maakt daar problemen van, behalve een groepje van 3 of 4 huizen. En toevallig, omdat er tegenover hun huizen geen andere huizen staan, is daar altijd nog plek vrij als de rest van de straat vol is.

Zelfs mensen gehad die dreigden de politie te bellen (succes, die kunnen hier ook niks mee) of die zijn baas (die nota bene zijn vader is) willen bellen, want die bedrijfsbus mag hier niet staan. Maar het is geen bedrijfsbus, het is een privé bus die hij toevallig ook voor zijn werk gebruikt. Dat snappen ze dan helemaal niet. Wij parkeren die bus daar echt niet om ze te pesten, maar omdat er verder gewoon geen plek is. En als zij zelf er nu last van hadden dat ze ineens geen auto's meer kwijt konden, oké. Maar er is net daar dus plek zat. :+

Een vrouw heeft ook al eens geopperd dat we de bus dan maar in een andere straat moesten gaan parkeren. Ik heb gevraagd of ze een gaatje in haar hoofd had. Dan moesten we in onze voortuin dan maar een oprit maken. Hebben wij ook al over na gedacht, maar als we dat doen dan zijn we aan de weg zeker weer 1 plek kwijt, dus daar verbeterd de situatie ook niet van.

smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Ergernis in de woonwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 19:00

Ik snap het probleem van jou auto strak parkeren niet zo eigenlijk.. Als je daar je buren blijer mee maakt kun je ook wat terug vragen. Maar wat is de moeite te veel om dat te doen??

2IJsjes
Berichten: 256
Geregistreerd: 31-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 19:42

Bij ons in de buurt kunnen de meeste mensen niet 'file parkeren'. Zij denken dat ze een persoonlijke oprijlaan hebben en zodanig parkeren. Dit betekend dat zij hun auto 1,5 meter naast een boom parkeren, je mocht eens extra moeten sturen 8)7 . Wel bij andere mensen een briefje op de voorruit plaatsen, of je niet voor je eigen deur kunt gaan staan. Het zijn diezelfde mensen die, wanneer je je auto weghaalt, direct naar buiten rennen om hun auto op hun favoriete plek neer te zetten |o . Ook hebben wij een buurvrouw aan de overkant, die graag haar sleutel door je lak heen haalt. Helaas nooit op heterdaad te betrappen, maar de buurt weet dat zij veel lak-kleuren aan haar sleutel heeft zitten. Ik zet mijn auto ook liever iets verder weg dan vlak bij haar in de buurt, dan ben je de pineut

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Ergernis in de woonwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 20:58

Nou ben ik toch blij met mijn koekblik! Meerdere keren al kon ik nog net tussen 2 scheefparkeerders in gaan staan (op de foto 0 cm over tot de volvo en 30 cm, net genoeg voor mijn kont, tot de landrover).
Bij mijn ouders ook vaak problemen met mensen die niet meer dan 10 meter willen lopen tot de ingang van het restaurant van de buren, waardoor er al meerdere ongelukken gebeurd zijn, omdat de scheefparkeerders het zicht over de 80 km-weg blokkeren.
Afbeelding
Wel blij dat in onze wijk de meeste mensen normaal parkeren en mensen die (vaker) scheef staan direct worden aangesproken.

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 21:34

nessinator schreef:
Nou ben ik toch blij met mijn koekblik! Meerdere keren al kon ik nog net tussen 2 scheefparkeerders in gaan staan (op de foto 0 cm over tot de volvo en 30 cm, net genoeg voor mijn kont, tot de landrover).
Bij mijn ouders ook vaak problemen met mensen die niet meer dan 10 meter willen lopen tot de ingang van het restaurant van de buren, waardoor er al meerdere ongelukken gebeurd zijn, omdat de scheefparkeerders het zicht over de 80 km-weg blokkeren.
[ [url=m/mHBCP1.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wel blij dat in onze wijk de meeste mensen normaal parkeren en mensen die (vaker) scheef staan direct worden aangesproken.


Top gedaan dit. Respect. :')

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Ergernis in de woonwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 21:53

Wauw, je staat zelfs keurig middenin het vak :D
Ik woon tijdelijk in Duitsland en hier is het parkeren ook drama, gelukkig geen auto meegenomen hierheen. De auto's staan schots en scheef geparkeerd omdat de weinige vakken die er zijn al vol zijn. Soms staan achter die parkeervakken ook nog weer auto's geparkeerd die dan een briefje met hun telefoonnummer onder de ruitenwisser doen zodat mensen hun kunnen bellen als ze weg willen. Het zijn ook vreselijk smalle straten, als een auto mij tegemoetkomt terwijl ik met de fiets ben, kunnen we elkaar geeneens voorbij. En het is hier overal zo'n drama in de stad :=

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Ergernis in de woonwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 22:07

Haha dank jullie wel :D en dan zeggen ze dat vrouwen niet kunnen parkeren :+

Supertje

Berichten: 7091
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 22:25

Wij wonen in een wijk met gelukkig meer dan genoeg parkeergelegenheid, maar zelfs dan heb je knuppels die het gewoon écht niet snappen hoor.
Wij hebben een oprit met carport waar 1 auto op past naast het huis, parkeervakken tegenover ons huis (2 vakken per huis aan de straat), en verder vrij parkeren aan de rest van de straat zonder vakken. Ruimte genoeg dus, zou echt helemaal geen probleem moeten zijn....

Wij hebben 3 auto’s, eentje staat op onze eigen oprit, eentje meestal in de vakken tegenover ons huis, en de derde (rolstoelbus om mijn oma te vervoeren, wordt het minst gebruikt) staat aan de straat zonder vakken zodat niemand er last van heeft. Nu wil het geval dat wij naast een basisschool wonen. En als leraar of ouder is het natuurlijk vre-se-lijk als je meer dan 15 meter moet lopen.
Dus doe je dit:
Afbeelding
Logisch he? De straat verder achter de auto’s is overigens zo’n 100 meter. En helemaal vrij :+

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 22:40

Supertje schreef:
Wij wonen in een wijk met gelukkig meer dan genoeg parkeergelegenheid, maar zelfs dan heb je knuppels die het gewoon écht niet snappen hoor.
Wij hebben een oprit met carport waar 1 auto op past naast het huis, parkeervakken tegenover ons huis (2 vakken per huis aan de straat), en verder vrij parkeren aan de rest van de straat zonder vakken. Ruimte genoeg dus, zou echt helemaal geen probleem moeten zijn....

Wij hebben 3 auto’s, eentje staat op onze eigen oprit, eentje meestal in de vakken tegenover ons huis, en de derde (rolstoelbus om mijn oma te vervoeren, wordt het minst gebruikt) staat aan de straat zonder vakken zodat niemand er last van heeft. Nu wil het geval dat wij naast een basisschool wonen. En als leraar of ouder is het natuurlijk vre-se-lijk als je meer dan 15 meter moet lopen.
Dus doe je dit:
[ [url=m/9AEHRR.jpg]Afbeelding[/url] ]
Logisch he? De straat verder achter de auto’s is overigens zo’n 100 meter. En helemaal vrij :+


... Die had ik denk ik mooi laten wegslepen. }>

soesie

Berichten: 757
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 22:51

Ik moet zeggen.....die spin zit daar wel erg strategisch geparkeerd! :+

Supertje

Berichten: 7091
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Re: Ergernis in de woonwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 23:28

Ja die spin is inderdaad mooi daar :D

Maar behalve dit wat ik poste (en dat is niet één keer, zo gooien ze die auto’s liefst iedere dag neer), zijn er ook mensen die doodleuk hun auto onder onze carport parkeren. Vooral op ouderavonden bij de school naast ons, tot nu toe 5x een andere auto onder de carport gevonden. Ik zet mijn auto er dan gewoon dwars achter, bekijk het maar, en ze bellen maar aan als ze de auto terug willen. Kan ik ze gelijk vertellen dat ze idioten zijn.

Of onze overbuurman die nogal ‘territoriaal’ is over ZIJN parkeervak. Niks van hem bij overigens, toevallig ligt dat vak het dichtst bij zijn voordeur, en recht tegenover onze oprit/carport. Maar goed, hij wil per sé daar parkeren en wordt enorm nijdig als iemand anders het waagt er te gaan staan. Ze hebben 3 auto’s totaal, en zorgen dat er vrijwel altijd 1 van hun auto’s staat in dat vak. Als meneer dan thuis komt gaat hij staan toeteren in de straat (ook ‘s avonds laat, heel fijn), vervolgens komt zijn vrouw of dochter naar buiten rennen en zet de auto weg zodat hij op ZIJN plek kan gaan staan. Bij een gewone auto zou ik denken ga alsjeblieft je gang als je je daar al druk om moet maken, maar meneer heeft geen gewone auto. Hij flikkert er een Sprinter bus neer. Dat ding steekt een meter uit het vak met de neus, zodat wij de oprit niet meer normaal in of uit kunnen draaien. 20 meter (!!!) verderop zijn speciale extra lange en brede vakken, en 25 meter de andere kant op kan hij langs de straat staan. Maar nee, ZIJN vak. En zet je je auto er neer, toeteren. Al is het 2 uur ‘s nachts. Flapdrol.