goede vriend verloren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jennanne

goede vriend verloren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-17 17:58

hoi mensen,

ik heb geen idee waarom ik dit op Bokt zet, maar ik moet het even van me af schrijven. Misschien dat het gewoon al een beetje helpt.

Ruim een maand geleden is een vriend van mij verongelukt. Het was iemand die ik al bijna mijn hele leven kende (18 jaar). Ik heb bij hem op de kleuterschool gezeten, hij bij mijn broer op de middelbare school en weer bij mij op de studie. Hij was vooral van mijn broer echt zijn allerbeste vriend. En wij speelden vroeger veel samen en hij kwam laatste paar jaar naar mijn feestjes en is ook bij mij thuis een aantal keer geweest. En ik zag hem op school natuurlijk vaak.

Het was een van de leukste personen die ik kende..Zo ontzettend veel humor en vrolijkheid. En ontzettend intelligent en lief voor iedereen om hem heen. Het was altijd geweldig wanneer hij er was. En ik had nooit verwacht dat hij ons zo vroeg zou verlaten.

Ik heb er nu weer even meer last van dan vorige week. Ik zie hem de hele tijd voor me, denk aan hem, zijn graf en de begrafenis. Ik mis hem.

Het heeft denk ik gewoon tijd nodig? Maar heeft iemand tips om hiermee om te gaan? Wat heeft voor jou geholpen?

Oh, en excuses als ik het bij het verkeerde forum heb gezet.

suikermeisje

Re: goede vriend verloren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 20:32

Ik kan je hiermee echt niet helpen. Maar wil je wel heel veel sterkte wensen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 09:54

HK => Leven Zonder Paarden

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:07

Wat verdrietig....Heel veel sterkte, kan je er over praten met je broer? Misschien dat dat zal helpen. Fijne herinneringen ophalen over jullie vriend.

NoorWJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:15

Heel veel sterkte!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:19

Heel normaal dat je je zo voelt, aan rouwen is geen tijd te geven. De één gat al snel over tot de orde van de dag, de ander heeft gewoon veel meer tijd nodig. Geef daar gerust aan toe en praat, vooral praten met mensen om je heen. Denk niet dat je zeurt maar uit jezelf, praat er met je broer over of je ouders want je gevoelens zijn heel normaal. Achttien is ook geen leeftijd om te sterven, daar zal iedereen moeite mee hebben, behalve misschien wanneer de persoon ernstig ziek was en leed maar meestal worden 18 jarigen door iets anders uit het leven gerukt en is het veel moeilijker om vrede mee te hebben.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:28

Het is inderdaad heel normaal. Zeker omdat het zo plotseling was en nog zo jong. Verschrikkelijk.
Praat er veel over, dat helpt jou om het een plekje te geven.
Een goede vriend van mij is 5 jaar geleden overleden, op zijn 30e. Was ernstig ziek, maar ook dat is vreselijk snel gegaan en hij was veel te jong. Daar heb ik op zijn tijd nog steeds verdriet van. Het krijgt een plek, het wordt een herinnering. Het verdriet zal slijten, maar nooit helemaal verdwijnen.

Sterkte met het verwerken van dit verlies. :(:)

Jennanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-17 10:46

bedankt allemaal! Doet me heel goed om dit al zo te kunnen delen :)

Praten helpt inderdaad..Mijn broer was gisteren bij zijn ouders en ze kwamen nog een oude tekening tegen die ik ooit voor hem had gemaakt toen ik 4 of 5 was.

Was trouwens niet heel duidelijk; hij is 23 geworden, maar ik ken hem al 18 jaar, sinds mijn 3e ;)

Maar alsnog verschrikkelijk jong.

Het hoort gewoon niet dat hij een meter onder de grond ligt en niet verder ontwikkelt en dat ik doorga. Het is iets wat het brein maar moeilijk vindt om te begrijpen geloof ik

@Amanda, ga jij ook vaak nog naar zijn graf? Ik merk dat ik bij hem voor het eerst die behoefte had. Mijn grootouders hebben ook heel veel voor mij betekend en ik heb wel meer mensen verloren. Maar hij is echt de eerste bij wie ik al een paar keer bij zijn graf ben geweest.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:48

Nee, ik heb daar geen behoefte aan, nooit gehad bij overlijden van personen overigens.
Maar dat is ook heel erg persoonlijk. Ik vind steun aan andere dingen, dingen die we samen deelden (muziek) en ik spreek zijn ouders nog regelmatig. Dat vind ik het prettigst :j
Maar als jij je goed voelt bij het bezoeken van zijn graf en daar behoefte aan hebt, moet je dat zeker doen. Laat niks je tegenhouden in het zoeken van steun en troost.