Blijkbaar heb ik een stuk gemist in pakket-verzendland. Normaal werkte ik altijd via Kiala (€ 7.50 naar Nederland of van Nederland naar België) maar dit bestaat niet meer, is overgenomen door UPS en een stuk duurder (€ 20).
Maar wat gebruiken jullie om een pakket van Nederland naar België te verzenden? Ik heb een best dure aankoop betaalt (inclusief een gedeelte van de verzendingskosten die we verwacht hadden) maar het blijkt ook nog eens 20 tot 25 euro extra te kosten om het tot hier te krijgen?!
Iemand die daar mee van weet? Verzendingen van Nederland naar België? Waarom is het ineens zo onmogelijk duur geworden? En wat gebruiken jullie?
Toevallig heb ik laatst via mp iets verkocht naar iemand in België. Ik had die persoon verteld dat de verzending 9euro was. Waar ik ook vanuit ging, maar het pakket was 300gr te zwaar voor dat tarief en toen moest ik ineens 21 euro voor de verzending betalen!
Ik heb overigens met PostNL verzonden. Ik weet wel dat ik dit niet nog een keer doe.
Als ik het goed begrijp is DPD inderdaad nog doenbaar (is ook de link van crazycactus), dat zou 8.5 euro zijn als het onder de 10 kg is.
Wel gek dat het ineens allemaal zo duur is, ik heb dat echt niet meegekregen, met Kiala was het altijd max. 7.5 euro, dacht dat alles wel rond die tarieven zou zitten...
spatter
Geplaatst: 19-09-17 13:32
Als je in de buurt van de grens woont , kun je het beter naar een punt laten bezorgen waar je het af kan halen, dan blijft het betaalbaar. Ik zelf om die reden een Nederlandse postbus pal over de grens, blijft het binnenlandse post.
Jennyj01
Geplaatst: 19-09-17 13:35
Ik heb recent nog een pakje uit België laten komen met Kiala weet niet precies meer wat het koste, maar het was niet duurder dan een gewoon pakketje in Nederland met PostNL.
Ik kreeg het advies bij kiala om de maten en gewichten niet meer in te vullen op die nieuwe site. En anders lekker via DPD. Is veel sneller en bezorgd gewoon thuis.
Kiki_K
Geplaatst: 19-09-17 19:50
Jennyj01 schreef:
Ik heb recent nog een pakje uit België laten komen met Kiala weet niet precies meer wat het koste, maar het was niet duurder dan een gewoon pakketje in Nederland met PostNL.
Kiala is per gisteren gestopt....
Anoniem
Geplaatst: 19-09-17 19:53
Huh? Ik heb onlangs nog verzonden met UPS en dat was nog steeds het goedkope tarief wat kiala ook hanteerde.
Ik heb vorige keer een pakket uit Nederland naar een vriendin in Nederland laten verzenden. Het naar daar laten verzenden en daar ophalen was goedkoper dan het naar België laten verzenden.
Denk dat ik in de toekomst ook maar zoiets moet zoeken, wat een gedoe ineens zeg. Zijn nu via DPD aan het kijken, hopelijk lukt dat wel.
Kiki_K
Geplaatst: 19-09-17 20:14
Varekaj schreef:
Huh? Ik heb onlangs nog verzonden met UPS en dat was nog steeds het goedkope tarief wat kiala ook hanteerde.
Wanneer was dit? De wijziging is afgelopen maandag ingegaan volgens Kiala!
Kiki_K
Geplaatst: 19-09-17 20:15
HTM schreef:
Ik kreeg het advies bij kiala om de maten en gewichten niet meer in te vullen op die nieuwe site. En anders lekker via DPD. Is veel sneller en bezorgd gewoon thuis.
Helaas wil de ontvanger het NIET thuisbezorgd hebben... anders was het allang weg geweest...
Anoniem
Geplaatst: 19-09-17 20:17
Huh? Heb toch een adres gegeven waar het gewoon naartoe kon? Was gewoon een huisadres hoor (alleen niet mijn huis) Maar toen kwam het hele "dat kost 25 euro"-gedeelte...
Nuja, in ieder geval, via DPD lijkt het te werken, hehe.