'Problemen' van fotograven

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SnuitjeLove

'Problemen' van fotograven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-17 09:44

Ik hoop dat dit topic hier mag staan.

Voor een schoolopdracht moet ik iets ontwikkelen voor Flexwerkers.

Nu heb ik als doelgroep gekozen voor een fotograaf.
Ik moet nu problemen in kaart brengen waar een fotograaf allemaal tegenaan loopt en hier uiteindelijk een oplossing voor ontwikkelen en ontwerpen.
Dit gaat dan om bijvoorbeeld: opbergproblemen van apparatuur bijv. in huis of in de studio/flexplek. Mee sjouwen van apparatuur op reis/OV/Fiets etc.
Of andere praktische problemen waar je tegenaan loopt als (hobby)fotograaf.

Zijn er dus problemen waar jullie tegenaan lopen of heb je een speciale wens wat nog niet ontworpen/ontwikkeld is? Brand los.

Alvast bedankt voor de medewerking.

Sani

Re: 'Problemen' van fotograven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 07:42

Het is fotografen, niet fotograven..

Ik denk overigens dat wanneer je een gericht onderzoek wilt doen binnen een doelgroep, je misschien beter een soort enquete of vragenlijst ervan kan maken?

Ik heb vooral moeite met het opbergen van alle lenzen die ik in de loop der tijd heb aangeschaft.
Ik heb een grote rugzak waar ik alles in heb zitten, maar een speciaal systeem in een lade/kast zou soms wel handig zijn!

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 19:08

Ik verplaats het even naar STW, omdat het een studiegerichte vraag is. Ook daar komen gewoon fotografen. :) FK is echt bedoeld voor het tonen van eigen werk.

FK -> STW.

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-17 23:22

Oke bedankt. Ja nederlands blijft soms moeilijk. Gezien de korte deadline van het project is een enquete niet te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 00:57

ik heb moeite met de ongeduldigheid van de klant. om de dag: 'zijn ze al klaar'? haalt voor mij de lol er af.

daarnaast is het vinden van een geschikte cameraras ook moeilijk!

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 04:05

Mijn probleem toen ik nog professioneel fotografeerde was dat je er geen droog brood mee verdient. Je staat een hele dag op concours foto's te maken, spendeert nog een dag aan bijsnijden en bewerken, zet ze met (groot) copyright op de website die beveiligd is tegen kopiëren, en vervolgens vind je ze de volgende dag overal op Facebook terug, zijn ze nog van je site gejat.. En bijna niemand die er eentje bestelt.. Dus ik nooit weer..
Als hobby wel, maar nooit weer professioneel.. maar om daar een oplossing voor te vinden lijkt me geen makkelijke opgave, dus ik weet niet of je wel iets aan mijn verhaal hebt.. xD