.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 23:18

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 23:32

Pfoe, laatst nog :+ Ik ben op whatsapp misschien nog ongemakkelijker dan in het echt. Komt omdat op whatsapp ik totaal niet weet waar ik over moet beginnen terwijl wanneer ik dat persoon in het echt zie, er echt wel gespreksstof is.

Maar ik heb echt een hekel aan ongemakkelijkheid en ongemakkelijke gesprekken, daarom probeer ik (klinkt misschien raar) eigenlijk om niet met mensen een gesprek aan te gaan als ik er zelf eigenlijk ook weinig interesse in heb.

Maar soms is het niet per se een gebrek aan interesse, soms ben ik gewoon bang dat ik rare dingen zeg dus ben ik wat terughoudend :o

Palmera

Re: Ongemakkelijke gesprekken.. Wie kent ze niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 23:50

Bij ongemakkelijke gesprekken denk ik eigenlijk aan iets anders.
En niet aan 'hoe gaat het' en 'hoi, wel goed'.

Als dát al ongemakkelijk heet weet ik niet hoe je échte ongemakkelijke gesprekken eigenlijk wilt voeren. :)

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 00:10

Tja sorry, ik vind zulke "ongemakkelijke" gesprekken wel een gebrek aan sociale vaardigheden.. :=

Als je meer interesse toont en doorvraagt over datgene wat iemand zegt kom je al een stuk verder. Wat voor werk doet die jongen dan bijvoorbeeld? En hoe lang al? Zorg dat je meer informatie krijgt waar je op kunt inhaken, vertel wat meer over jezelf / wat je die dag gedaan hebt of wat dan ook en maak eens een grapje, hou het luchtig. Zo moeilijk is het niet :)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 00:36

Denk dat je inderdaad gewoon wat verder moet doorvragen.
Zelf zou ik zo reageren als ik mensen liever kwijt dan rijk ben :Y)
Als iemand dan zegt heej hoe gaat het, vraag ik uit beleefdheid ook hoe het met hem en of haar gaat.
En dan is het: ahh oke, top, nee, jaa, haha, fijn
Als jij geen vragen meer stelt houden mensen vanzelf op met sturen.
Denk dat je zelf wat meer interesse moet tonen.

Zelf praat ik veel liever met mensen, online ''irriteren'' mensen me al snel op een of andere manier. Maar het is bijna nooit zo dat ik niets meer heb om over te praten ofzo.

Als je het stom vind dat je het werk enzo niet meer weet kun je het ook anders doen.
bijvoorbeeld over of hij het vervelend vind te werken als andere vrij hebben, of hij tijd heeft om uit te gaan dan, en vanuit daar ben je zo bij bijvoorbeeld muziek of een keer samen uitgaan *D

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 00:39

Ik denk dat je zulke gesprekken voorkomt door zelf ook initiatief te nemen en inderdaad door te vragen. Daar kom je een heel eind mee. Of niet. Het hoeft niet altijd met iedereen te klikken natuurlijk. Sommige mensen spreken me totaal niet aan en voel ik me standaard ongemakkelijk bij, ook al zijn ze niet stil of onaardig o.i.d. :')

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 00:43

Als je maar genoeg open vragen stelt kan het bijna niet fout gaan :+

Ik heb juist de andere kant, op werk, ben je druk bezig komt er heel levensverhaal op je af :') Sta je dan met 6 borden in de handen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 09:43

.

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 10:04

Ik vind het zoooooooooooo irritant dat iemand tegen mij begint te praten en dan het verloop van het gesprek in mijn handen legt. Dus ik moet dan moeite doen met het gesprek op gang houden. Ik ben altijd wel van het uitgebreid vertellen hoe en wat en terugvragen maar dan krijg je een heel kort inhoudsloos antwoord terug. Bel/app dan niet!!

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 10:09

Ik heb zo'n collega, die komt een paar keer per dag aan m'n bureau staan maar neemt vervolgens geen initiatief om een gesprek te onderhouden. Ik vraag me af waarom je telkens naar me toe komt lopen maar eigenlijk niks te vertellen hebt :+

Online heb ik er niet zoveel last van eigenlijk, dan reageer ik zelf ook niet meer en voel me er totaal niet ongemakkelijk over :Y)

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 10:43

Waar lees jij aanvallen?
Oke het stukje over een gebrek aan sociale vaardigheden is misschien niet zo netjes, maar ik lees verder niks verkeerds hoor? Rustig aan. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 11:03

.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 11:06

.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 11:12

Ik bedoelde mijn post helemaal niet verkeerd. Ik wilde je alleen laten zien dat ik totaal geen aanvallen in de berichten zag staan en dat ze dus vast niet zo bedoeld waren als jij het opvat. Jouw manier van reageren hierop slaat werkelijk waar nergens op. :evaw:

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 11:15

Ik heb ook heel vaak dat soort gesprekken, vooral met mensen op datingapps en dergelijke. Ja mijn sociale vaardigheden zijn niet zo fantastisch inderdaad, maar die van de ander vaak ook niet. Super vervelend maar ja, hoort er nu eenmaal bij denk ik.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 11:16

Geen last van eigenlijk... als het mij niet interesseerd wat iemand voor werk doet of wat degene zoal bezig houdt dan komt zo iemand gewoon niet op mijn lijst. Ik zie er geen meerwaarde van om nietszeggende gesprekken te voeren met mensen die mij onvoldoende intereseren, of om net te doen alsof ik geinteresseerd ben. Zonde van mijn tijd en energie :)

Bij vrienden vraag ik gewoon door en begin ik zelf wel met gesprekonderwerpen, daar heb ik vrijwel nooit dit soort korte nietszeggende gesprekken mee. Heel soms ben ik wat kortaf wanneer ik haast heb, maar dan zeg ik dat ook gewoon van joh ik ben even bezig spreek je later :)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 11:27

Nou nou, jammer dat je het zo opvat. Maar ongemakkelijke gesprekken vind ik het als je niet tevreden bent met hoe het gesprek liep en denkt oliebol wat moet ik nu zeggen / had ik moeten zeggen. Maar jijj vind het dus goed wat je zelf hebt gezegd, dus snap nie wat daar dan ongemakkelijk aan is? Ik persoonlijk had niet gereageerd met een ongemakkelijk gesprek omdat dat bij mij toch een ander soort gesprekken is. En ik die dan niet aan de grote klok ga hangen :)

Verder zou ik toch zens nadenken op de manier waarop je mensen die het goed bedoelen dozt afblaffen (waaronder Cincerella). Totaal geen begrip voor.
Laatst bijgewerkt door romyloverrr op 13-09-17 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 11:27

Of dat je naar je werk loopt en een collega tegenkomt die je alleen van gezicht kent. Het is raar om niet samen op te lopen maar toch heb je elkaar niet echt wat te zeggen: awkward gesprek!!!

Ik stel vraag en krijg antwoord terug die ik eigenlijk wel had kunnen weten als het me had geïnteresseerd --> super ongemakkelijk!!

Of mensen die dan een heel gesprek met je gaan voeren over iets wat jij dan net helemaal gemist hebt. dat zij jou eigenlijk beter kennen dan jij hen.... :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 11:29

.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 11:34

.

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 11:40

Ik denk dat dit topic wel onder de noemer "ongemakkelijke gesprekken" valt.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 12:44

Ik denk dat dit hele topic heel anders word opgevat door de meesten dan wat TS er eigenlijk mee bedoeld.
TS bedoeld volgensmij gewoon dat het zo awkward is wanneer je dat standaard: Hoi, hoe is het , goed met jou? Ja met mij ook. Mooizo. - gesprekje krijgt.

TS, ik snap je punt hier mee hoor :) Ik denk alleen dat het misschien beter was geweest als je dit in een ander categorie topic had geplaatst , puur omdat in de LZP vaak wat heftigere, gevoeligere onderwerpen worden geplaatst en dan gaan mensen misschien dingen uit jou topic halen zoals: Hoe komt het dat je zulke ongemakkelijke gesprekken voert? Is er iets mis met je sociale vaardigheden? Enz. Enz.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 12:56

Sjira schreef:
Of dat je naar je werk loopt en een collega tegenkomt die je alleen van gezicht kent. Het is raar om niet samen op te lopen maar toch heb je elkaar niet echt wat te zeggen: awkward gesprek!!

_O- _O- _O- Dat ja. Zo herkenbaar. Ik ben dan in staat hele omwegen te nemen, m'n veters te strikken, iets te 'vergeten' of gewoon even te wachten als dat me overkomt.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 13:01

Yltje schreef:
Ik denk dat dit topic wel onder de noemer "ongemakkelijke gesprekken" valt.

:') Geweldig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 13:15

Als een gesprek niet loopt ga ik gewoon van alles vragen, ook als het me geen reet boeit. :')