Hoewel dit geen paard-gerelateerde vraag is, hebben jullie er misschien wel ervaring mee.
Vorig jaar ben ik aangenomen bij een top bedrijf. Salaris was om te beginnen vrij slecht maar ik was dan ook blij met mijn promotie. Helaas blijk ik achteraf maar 50 euro per maand netto meer over te houden, terwijl ik nu een team leiding geef, ontzettend veel extra taken en verantwoordelijkheden heb.
Ik hou van de job. We behalen flinke verbeteringen na mijn promotie. Ik werk hard, heb een hart voor het bedrijf maar ik denk ook: ik word echt onderbetaald nu.
Tijds voor loonsverhoging dus. De baas stemt ermee in, maar vraagt mij mijn 'prijs' te benoemen.
En dan kan ik jullie hulp zeker gebruiken. Ik kom er namelijk niet uit. Internet gezocht, familieleden gevraagd, maar het is lastig. Ik wil reeël naar de baas zijn, maar ook zeker voor mezelf.
Ik geef een voorbeeld, alhoewel dit niet mijn salaris is. Puur als voorbeeld:
2000 bruto. Uiteindelijk 1650 euro netto. Dat betekend dat er 350 afgaat aan...tja, vanalles.
Ik zou zeker 200 euro netto meer willen verdienen. Maar is dat fair? Kun je zoiets bij een eerste loonsverhoging vragen? Let wel de salarisverhoging bij mijn promotie was dus minimaal (op papier was het netto meer, maar hou ik er bruto bijna niks aan over)
En dan..ze vraagt wat ik bruto wil, dus niet netto. Die berekening is moeilijk aangezien er natuurlijk meer vanaf gaat aan sociale bijdrage etc. Hoe reken ik dan mijn bruto 'ideaal' uit?
Ik hoop dat jullie kunnen helpen, en zou graag horen wat jullie ooit als loonsverhoging hebben gevraagd, of wat jullie verstandig lijkt.
en onderhandelen...dat waarderen ze