Cadeautjes voor een babyshower

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

x_Rebecca

Cadeautjes voor een babyshower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-17 17:11

Hoi!

De zoekfunctie heb ik heel goed gebruikt, maar ik kan niet helemaal vinden wat ik graag wil weten.
Ik ben binnenkort uitgenodigd voor een babyshower, hartstikke leuk.... alleen ik heb geen idee wat een 'goed' cadeau is.

Ik wil een beetje een leuk cadeau hebben, maar wat ik nog belangrijker vind, is dat het ook echt nuttig is. Dat ze er iets aan heeft en niet denkt 'oh jippie, nog meer spul waar ik niks aan heb' zeg maar.. Ik heb dus echt totaal geen idee wat handige babyspulletjes zijn aangezien ik altijd nog met een grote boog om baby's en alles wat er mee te maken heeft ben gelopen :+. Nu was mijn eerste idee iets met luiers doen, alleen dat heeft een van de andere mensen die uitgenodigd is al ingepikt :')...

Degene waar het voor is weet nergens van af (het moet een verrassing zijn schijnbaar), dus ik kan het haar niet vragen :).

Dus nu eigenlijk mijn vraag:

Wat voor cadeautje heb je nou echt iets aan als versgebakken moeder of in de laatste loodjes van de zwangerschap?
Als je zelf een babyshower hebt gehad, waar was jij nou echt (oprecht) blij mee?

Urbanus

Re: Cadeautjes voor een babyshower

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 17:14

Ik heb een Petit Puk hobbelpaard gekregen maar dat was een groepscadeau. Wat ik zelf heel fijn vind zijn mooie kinderboeken. Jip en Janneke, of iets van Roald Dahl. Kleertjes en tuttels koop ik liever zelf.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 17:15

Aan welk budget zit je te denken?
Goede hydrofiel doeken zijn erg fijn, die gebruik ik veel.
En inderdaad boeken zijn ook leuk!

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 17:15

Een XL hydrofiel doek is fijn om te hebben. Bij de kruidvat te koop van het merk Bambino. En ook evt. in leuke unisex kleuren. Ik hou nl. niet van een wolk aan roze.
Verder is een klein boekje ook altijd leuk, van Nijntje of zoiets. Kleertjes krijgen nieuwe moeders al zoveel. Niet dat ik daar niet blij mee was hoor! Speeltje voor in de box was ik ook blij mee destijds.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 17:17

Inderdaad, leesboekjes zijn goud waard! Vooral op de langere termijn hebben kinderen die veel voorgelezen worden een voorsprong wat Nederlandse lessen aangaat. :j
Met alle goede bedoelingen had ik tijdens mijn kraamfeestje een heleboel kleding en rompers gekregen, maar slechts op ééntje na paste niets. En dat was nota bene een romper van iemand die hem op de groei had gekocht ("Heb je alvast wat voor als hij gegroeid is"). Mijn zoon was al bijna peuterformaat toen hij geboren werd. :')

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 17:18

Ik heb zelf geen kinderen maar wel regelmatig babyshowers, en ik zorg sowieso altijd dat ik iets voor zowel de moeder als kind meeneem. Voor moeder (in spe) bijvoorbeeld een rituals pakketjes en voor de baby kleertjes (maat 68, even checken welk seizoen dat gaat zijn) of iets van een boekje of speelgoed/knuffel. Ik probeer het vaak vrij neutraal te houden, behalve als ik precies weet wat de moeder nog nodig heeft. Eventueel kan je de organisator of toekomstig vader vragen wat er nog nodig is.

Ennuh, luiers kan je nooit genoeg hebben, lijkt me (behalve als ze voor wasbaar gaan), dus dat is niet voorbehouden aan één gast toch? Dus gewoon lekker doen als je dat wil.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 17:19

Ik heb duizenden newbornsokjes gekregen voor mijn zoon. Hartstikke lief maar hij had zulke enorme voeten dat ik sokken moest kopen voor een eenjarige _O-
Boekjes zijn inderdaad echt altijd goed vind ik! En in allerlei budgetten te koop.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 17:21

Wat ik zelf heel fijn vond was dat bij mijn babyshower ook cadeautjes voor mezelf tijdens de laatste loodjes zaten. Een leuk tijdschrift, boek, maskertje, bruistabeltten voor een voetenbadje of wat lekkers.

En dingetjes voor de baby voor als ze iets groter is, je krijgt zoveel voor als ze heel klein is en daar groeien ze zo uit. Een leuk speenkoord met rubberen kralen waar ze op kunnen kauwen, stappelblokken, een speeltje met zo'n plak ding onderop zodat je het op tafel kan vastzetten, zachte rammelspeeltjes waren hier favoriet.
Ook een setje van Rituals voor baby's vond ik super!

Kleine tip; geen knuffels of kleertjes. Krijg je vaak heel veel en moet net je ding/smaak zijn. Cadeaubon is dan wel weer leuk.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 17:21