Wat te doen met Oud en Nieuw?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lucifertje

Berichten: 5611
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Wat te doen met Oud en Nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-17 07:28

Oké, het duurt nog een paar maanden maar wat te doen met oud en nieuw?
Situatieschets:
4 van de 6 vriendinnen zijn dit jaar of eerder moeder geworden. Deze zullen bij familie o&n vieren en zeker niet tot in de late uurtjes (later dan 01.00)
Overig stel plus mijn man en ik willen graag oud en nieuw vieren. De vraag is alleen, waar en wat?!
Ik heb gegoogeld tot ik een ons woog maar we weten het gewoon niet. Enige 'verplichting' die er is, is dat als we naar een andere plek gaan het maximaal op 1 uur rijden van Utrecht mag liggen. Dit is ivm mijn reserve dienst op het werk op 1 januari.
Mochten bokker iets leuks weten, in een straal van +/100km rondom Utrecht dan hoor ik dat graag. Het hoeft niet tot in de vroege ochtend te duren en een café met bv live muziek is prima. Als we niks kunnen vinden dan blijven we gewoon lekker thuis.

Oh en mocht je een geniaal idee hebben en het ligt niet in de buurt, houd het niet voor jezelf, misschien kan ik zoiets dan ook wel in de buurt vinden!

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Wat te doen met Oud en Nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 08:25

In Utrecht zelf toch meer dan genoeg cafeetjes?

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 08:46

Om in te gaan op je laatste zin, ik vier o&n in NZ *\o/* :')

Terug te komen op je vraag, in Utrecht zelf is het toch ook wel gezellig neem ik aan?
Anders via Google eens zoeken naar o&n feestjes in NL ?

Suuskipje

Berichten: 6616
Geregistreerd: 12-11-04
Woonplaats: Zeist

Re: Wat te doen met Oud en Nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 09:16

Hebben ze in Tivoli niet een leuk feestje?

lucifertje

Berichten: 5611
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-17 10:40

Ik woon zelf niet uit Utrecht maar regio Den Bosch, maar werk in Utrecht. Hotelletje nemen is geen probleem, zolang dit niet verder dan 1 uur rijden van Utrecht is.

Gribaldi: Hoe gaaf naar NZ, volgend jaar wil ik heel graag naar Londen toe :)

Ik heb gegooled op O&N feestjes maar kwam vrij weinig leuks tegen. Vorig jaar naar Pussy Lounge geweest in de Brabanthallen maar daar miste ik toch echt het O&N gevoel. Was om 12 uur poef vuurwerk en om 5 over 12 alweer klaar.

Tivoli ga ik eens opzoeken.

Edit: Efteling zou super zijn maar om te blijven slapen veel te duur, kost een weekend ruim 500 euro voor 1 nachtje.
Laatst bijgewerkt door lucifertje op 11-09-17 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Wat te doen met Oud en Nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 10:42

Kan je niet naar de Erasmusbrug in Rotterdam? Schijnt altijd erg leuk te zijn. En mooi vuurwerk (komt altijd op TV).

Ik vier het altijd in een hutje in het bos, hou niet zo van dat drukke gedoe, tis voor mij een nacht als alle andere :+

lucifertje

Berichten: 5611
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-17 10:45

Jans: een vriend van ons verzorgde altijd het vuurwerk in Rotterdam met O&N en heeft ons dit met klem afgeraden.
Scheveningen heb ik ook naar gekeken naar bv de Crazy Piano's en dan een hotel. Alleen kost een hotel minimaal 150 euro en dat vind ik voor 1 nacht wat te veel.

Dit zou perfect zijn http://www.oudjaarsuitje.nl/oud-nieuw-f ... ingen.html totdat je de kleine letters leest, is 170 euro pp.

Anoniem

Re: Wat te doen met Oud en Nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 10:47

Hmmm.. en iets in Eindhoven? Op Strijp S / Klokgebouw zijn ook altijd feestjes. Met de auto zit ik in een uur in Utrecht :j met de trein nog sneller geloof ik (20 min Den Bosch, 20 Utrecht. Rechtstreekse verbinding).

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Wat te doen met Oud en Nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 10:52

Trein Eindhoven > Utrecht is 50 min! In Utrecht op de Neude zal genoeg te doen zijn, waarom ga je inderdaad niet gewoon de stad in, wij zijn een keer onbeperkt gaan uiteten/drinken voor nieuwjaar en daarna thuis tot 01:00 en dan de kroeg in. Erg gezellig maar ik woon in een dorp waar iedereen iedereen kent dus geen aanrader voor jou :') maar dit kan in Utrecht vast en zeker.

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Wat te doen met Oud en Nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 11:08

Ik lees eens even mee :) Misschien kom ik iets uit je topic tegen dat ik denk yes, dat is het!

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Wat te doen met Oud en Nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 11:17

Waarom niet al je vriendinnen en hun wederhelft uitnodigen en dan samen koken en oud en nieuw vieren. Kinderen lekker boven laten slapen en dan kan je mooi tot in de kleineuurtjes door.(als je dat wil.) kies gezamelijk het meest geschikte huis hiervoor uit.

Wij vieren nooit bij familie oud en nieuw maaraltijd met vrienden. Een persoon maakt altijd een oud en nieuw quiz. Die doen we tijdens het eten. Om 12 uur aftellen en de jurken laten knallen. Sommige gaan vuurwerk afsteken en daarna is het lekker dansen in de huiskamer.

Het is begonnen met alleen de vriendengroep....maar tegenwoordig komen vrienden van en de buren ook.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 11:36

NatasjavE schreef:
. Om 12 uur aftellen en de jurken laten knallen.


Van alle oliebollen zeker? :Y)

Ik vind het idee van Natasja goed!

lucifertje

Berichten: 5611
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-17 11:38

Moet je voor Utrecht geen kaarten hebben voor de kroegen? In Den Bosch is dat namelijk wel het geval. Trein gaat hem niet worden ivm de dienstregeling maar ik heb een auto en drinken is geen must.
Sureido, het uit eten gaan en dan thuis en naar de stad lijkt mij ook prima! Ga ik dat eens voorstellen.

Natasja, ze zijn van harte welkom, het is een gezamenlijke groep en we vierden voorheen altijd met zijn alle oud en nieuw maar ze hebben zelf aangegeven dit niet te willen omdat ze het liever met familie vieren. Vandaar dat we ook wat anders aan het bedenken zijn.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 11:59

antje_vip schreef:
NatasjavE schreef:
. Om 12 uur aftellen en de jurken laten knallen.


Van alle oliebollen zeker? :Y)

Ik vind het idee van Natasja goed!


Wahahaha...... :')


Euh...ik was eigenlijk van plan om kurken te laten knallen en mijn jurk gewoon aan te houden....

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 12:05

lucifertje schreef:
Natasja, ze zijn van harte welkom, het is een gezamenlijke groep en we vierden voorheen altijd met zijn alle oud en nieuw maar ze hebben zelf aangegeven dit niet te willen omdat ze het liever met familie vieren. Vandaar dat we ook wat anders aan het bedenken zijn.


Ah, wat ontzettend jammer.

Mijn ervaring is dat gezamelijk feestjes vieren heel belangrijk is voor het samen blijven van een vriendengroep.(naast de gewone contactmomenten uiteraard)

Al is het wel met hele kleine kinderen soms erg aanpoten en moeilijk van een dergelijke avond te genieten.
Ik snap het dus ook wel weer.

Ik ben wel ieder jaar in Utrecht maar qua feestjes ben ik helaas helemaal uit ben ik bang :D

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 12:06

Efteling vieren en op goedkopere locatie in de omgeving overnachten? Genoeg leuke b&b's in de buurt

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Wat te doen met Oud en Nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 12:19

Vorig jaar is Australië zo goed bevallen dat ik dit jaar naar NZ ga :P

Uit eten, thuis en dan naar de stad kan ook erg gezellig zijn :)

Jammer dat de meeste uitjes betaald zijn en de overnachtingen zo duur. Dat maakt het minder aangenaam om het ergens anders te vieren :)

lucifertje

Berichten: 5611
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-17 12:27

Vleddertje1 schreef:
Efteling vieren en op goedkopere locatie in de omgeving overnachten? Genoeg leuke b&b's in de buurt


Die ga ik ff onderzoeken!

Natasja, 4 van de 6 zijn jonger dan 6 maanden en ik snap ook heel goed dat ze het leuk vinden om de eerste keer met familie te vieren.

Dat je moet betalen maakt mij ook niet gek veel uit maar 500€ voor een nachtje slapen wordt wel wat teveel van het goede.

Hutcherson

Berichten: 7375
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Wat te doen met Oud en Nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 17:34

inderdaad efteling is erg leuk. ben ik het eerste jaar geweest dat daar oud en nieuw gevierd werd en was erg leuk. hele dag kon je toen in de attracties en dan vanaf 19:00 uur werd het druk in het park en gingen we lekker op de etensplekjes zitten bij het kampvuur. Vuurwerk was ook de moeite waard.
Echter is nu de prijs behoorlijk toegenomen en kun je niet meer de hele dag in het park.

Red je dat niet in een uurtje vanaf utrecht?

Goof

Berichten: 28851
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 17:44

lucifertje schreef:
Edit: Efteling zou super zijn maar om te blijven slapen veel te duur, kost een weekend ruim 500 euro voor 1 nachtje.


Als je naar de Efteling zou willen kun je natuurlijk ook iets goedkopers in de omgeving zoeken, een hotelletje of iets via aipbnb ofzo.
Ik ben er eens geweest met o&n en vond het erg gezellig.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 08:17

Ik ben naar de efteling geweest met oud en nieuw en heb geslapen in het Mercure hotel in het centrum van Tilburg. Vond het wel bijzonder, maar het is die avond meer een park, dan echt een attractiepark. Er waren niet veel attracties om in te gaan, wij zijn alleen in de pagode geweest en na ons ging die dicht. Maar het was wel mooi.

lucifertje

Berichten: 5611
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-17 17:42

Eilish schreef:
Ik ben naar de efteling geweest met oud en nieuw en heb geslapen in het Mercure hotel in het centrum van Tilburg. Vond het wel bijzonder, maar het is die avond meer een park, dan echt een attractiepark. Er waren niet veel attracties om in te gaan, wij zijn alleen in de pagode geweest en na ons ging die dicht. Maar het was wel mooi.


Park hoeft niet open te zijn. Lekker wat eten en drinken mee en naar de vuurwerkshow kijken en dan op stap is meer dan prima. Mercure ook aan te raden?

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Wat te doen met Oud en Nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 18:19

Haha ik heb nog wel een kamer vrij met oud en nieuw in Tilburg ben dan denk ik toch thuis :') nee geintje, dat is wel een leuk idee met de Efteling.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 18:29

lucifertje schreef:
Eilish schreef:
Ik ben naar de efteling geweest met oud en nieuw en heb geslapen in het Mercure hotel in het centrum van Tilburg. Vond het wel bijzonder, maar het is die avond meer een park, dan echt een attractiepark. Er waren niet veel attracties om in te gaan, wij zijn alleen in de pagode geweest en na ons ging die dicht. Maar het was wel mooi.


Park hoeft niet open te zijn. Lekker wat eten en drinken mee en naar de vuurwerkshow kijken en dan op stap is meer dan prima. Mercure ook aan te raden?


Rondlopen, eten en drinken is wat wij hebben gedaan idd. Ja, was een nette kamer. Het wellness gedeelte was alleen dicht met oud & nieuw en ik heb een parkeerkaart van het hotel gekocht, terwijl dat niet nodig was. Heb mijn geld teruggekregen, maar koop niet een parkeerkaart bij ze als het niet nodig is. En je zit in het centrum, dus je kan last hebben van mensen op straat na 12 uur ' snachts.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 12:28

Vorig oud & nieuw hebben wij ook in de efteling gevierd, mijn vriend en ik.
Was wel heel erg leuk en gezellig !!

Toch wel in wat attracties geweest, en daar lekkere drankjes gedronken bij de schaatsbaan die ze aanleggen tijdens de winterefteling.
Kortom, geweldige sfeer en eens iets heel anders.

Dit jaar blijven we thuis, willen bij ons gaan gourmetten, maar dit komt ook mede omdat we dan een pup in huis hebben.
Mijn hond vind het allemaal wel prima en geeft niks om vuurwerk, maar het pupje zullen we toch moeten " begeleiden " nog.