Pijnlijke relatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anjali
Berichten: 15134
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 18:19

Goof schreef:
anjali schreef:
Als je nog minderjarig bent moeten jullie zowiezo nog wachten voor je een officiele relatie aan kunt gaan.


WTF :') :')
Nee dus. Iedereen mag een relatie hebben. Zou wat zijn als je op je 17e 'nee' moet zeggen tegen iemand omdat je pas vanaf je 18e verkering mag hebben :')

Volgens mij is er toch echt iets met minderjarigheid hoor.Dat een relatie met een minderjarige zelfs strafbaar is,maar het fijne weet ik er niet van.

ingridxxs

Berichten: 256
Geregistreerd: 17-03-13
Woonplaats: Nieuw balinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 18:20

Ik heb nu precies hetzelfde.. Nouja niet qua afstand, ik heb bijna drie jaar een relatie. Tegenwoordig doen we bijna alleen saggerijnig op elkaar, dan praten we en dan gaat het weer een paar dagen goed en daarna weer hetzelfde. Ik zit ook niet lekker in me vel, vertrouwens problemen en hij heeft laatst mijn vertrouwen heel erg beschadigt en heb niet het idee dat hij me daarin steunen wil.. Maar stoppen lukt niet, er zijn ook zoveel positieve dingen en na bijna drie jaar samen zijn is alleen zijn moeilijk. Maarja..

Janneke2

Berichten: 22781
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 18:21

_Femkeeex schreef:
Stel je hebt twee mensen die zo ontzettend veel van elkaar houden, maar elkaar af en toe zo´n pijn doen, dat je erover na denkt of het voor de andere niet beter is om zonder jou verder te gaan, maar tegelijkertijd die gedachte direct uit je hoofd zet omdat je zielsveel van hem houd en hem niet wilt kwijtraken.

Stel dat je zo´n gelukkige relatie hebt, waarin er met elkaar wordt gelachen, toekomst samen wordt besproken etc, maar dat dat kan omgaan naar diep ongeluk waarin we elkaar zo vreselijk pijn doen.

Liefde doet pijn...


Welnee.

Liefde doet geen pijn.

Nu ja, je geliefde ongelukkig, gewond, ziek etc zien: dat doet pijn.
Liefde houdt in, dat je over en weer geniet van het geluk van de ander.

Gesteld dat je echt van iemand houdt en je doet die 1x fiks pijn: dan zet je alles op alles om herhaling te voorkomen.

Bovenstaand scenario komt helaas vaak voor, maar heeft geen laars met liefde van doen.

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-17 18:22

_Femkeeex schreef:
LBLGypsyCobs schreef:
Zijn die bepaalde situaties blijvend of slechts tijdelijk?

Zijn die bepaalde situaties uitzonderlijke situaties of zijn het alledaagse situaties die 1 van jullie niet goed aan kan?


Nu zijn de situaties blijvend, maar als ik 18 ben dan vervallen deze. Het zijn alledaagse situaties, waar we alleen op bepaalde momenten last van hebben.

Hij is zo diepgaand omdat we echt beide moeilijk problemen overwinnen en toch elkaar blijven steunen en liefde geven, maar alleen op die bepaalde momenten...

Ik zou het ooit nog kunnen accepteren als ik hem verlies als liefde, maar hem verliezen als persoon zou mij kapot maken.


@Goof : Ik had al antwoord gegeven op je vraag en ik wil niet zonder zijn genegenheid en liefde ;(

Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Re: Pijnlijke relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 18:25

Dus wat is het probleem?

Janneke2

Berichten: 22781
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 18:27

_Femkeeex schreef:
Maar we kunnen niet zonder elkaar en we zijn zo gelukkig als we bij elkaar zijn. De pijn wordt veroorzaakt door frustratie en teleurstelling vanwege bepaalde situaties waar we beide niks aan kunnen doen, dus dat maakt het zo vreselijk moeilijk, want als bepaalde situaties anders waren dan was er geen pijn.


Accoord: minderjarig zijn kan frustraties opleveren.

Maar als 'ik raak gefrusteerd van x' betekent dat ik een ander mens pijn doe, ben ik toch niet echt goed bezig.
(Die andere mens is ongelijk aan x.)

Ook dit komt vaak voor helaas, maar je verdient het niet en hoeft het ook niet te pikken.
Je kunt je vriend steunen in een frustrerende situatie, maar meer pijn dan 'mijn lief is momenteel niet gelukkig ' hoort dat niet op te leveren.

Goof

Berichten: 28834
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 18:28

_Femkeeex schreef:
@Goof : Ik had al antwoord gegeven op je vraag en ik wil niet zonder zijn genegenheid en liefde ;(


Excuus, dat had ik dan gemist. My bad.

Weet je, je bent 17. Deze periode is juist om verkering te hebben en te daten, om te ontdekken wat je wel en juist niet wil. Over het algemeen ga je, om die reden dus, op je 17e niet een vaste relatie voor de rest van je leven aan.
Je eerste verkering is altijd bijzonder en ook bijzonder pijnlijk als dat weer uitgaat, maar als je over een paar jaar wel in een vaste, zeer gelukkige en fijne relatie zit lach je erom en kun je erop terugkijken als een leerproces.

upendo

Berichten: 22287
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Pijnlijke relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 18:30

Ik vind dit te vaag omschreven om er uitspraken over te kunnen doen, sorry.

Ideale relaties bestaan in mijn ogen niet, een relatie is ten allen tijde werken.

BigOne
Berichten: 38329
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 18:30

Ts, je eerste verliefdheid is meestal ontzettend mooi maar voor velen geen blijver. Wanneer jullie elkaar nu al pijn doen juist omdat geen van tweeen er blijkbaar iets aan kan doen moet je je serieus afvragen waar jullie mee bezig zijn.

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-17 18:32

Ik wil niet teveel details op het internet vandaar, maar als iemand pb wil wil ik het best sturen.

craiester

Berichten: 617
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 18:39

Mijn tip, maakt niet uit welke problemen jullie hebben, neem eens afstand van elkaar. Bv twee weken, zo weinig mogelijk contact elkaar even niet zien. Ga met je vriendinnen leuke dingen doen. En laat hem even met zijn vrienden. Het kan verfrissend werken. En wie weet voel je na twee weken al heel anders.
Uit maken kan je altijd nog, als er problemen zijn Door stress, dan ga eens zwemmen, doe yoga, sport of meditatie. Maak je hoofd eens helemaal leeg en geniet even van de rust.

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-17 18:40

@Janneke2 : Maar dat is het juist. We raken niet gefrustreerd van elkaar, maar van de situaties. We zijn zo gelukkig als we bij elkaar zijn en we passen zo goed bij elkaar... maar ja.

Voor meer informatie liever via pb!

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-17 18:40

craiester schreef:
Mijn tip, maakt niet uit welke problemen jullie hebben, neem eens afstand van elkaar. Bv twee weken, zo weinig mogelijk contact elkaar even niet zien. Ga met je vriendinnen leuke dingen doen. En laat hem even met zijn vrienden. Het kan verfrissend werken. En wie weet voel je na twee weken al heel anders.
Uit maken kan je altijd nog, als er problemen zijn Door stress, dan ga eens zwemmen, doe yoga, sport of meditatie. Maak je hoofd eens helemaal leeg en geniet even van de rust.


Dat hebben we al geprobeerd, maar we hebben het niet lang volgehouden omdat we elkaar zo erg miste.

Goof

Berichten: 28834
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 18:41

_Femkeeex schreef:
@Janneke2 : Maar dat is het juist. We raken niet gefrustreerd van elkaar, maar van de situaties. We zijn zo gelukkig als we bij elkaar zijn en we passen zo goed bij elkaar... maar ja.

Voor meer informatie liever via pb!


Waarom reageer je het op elkaar af dan?
Wees dan juist blij en gelukkig als je bij elkaar bent.

Danielleeee_
Berichten: 3176
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 18:43

Mijn eerste echte verliefdheid (en ook relatie) was toen ik 16 was en het ging uit toen ik 19 was, een halfjaar terug. Op het einde maakten we meer ruzie dan dat we het leuk hadden en kwetsten we elkaar met woorden. Op deze manier leer ik wel langzamerhand wat ik later wel en niet meer wil in een relatie, hoe lastig dat ook is.

Als je elkaar pijn gaat doen, ongeacht de situatie, is het geen goede relatie meer. Ik durfde het eerst niet uit te maken omdat ik bang was voor wat ging veranderen, de weekenden alleen zijn, niet meer iemand hebben om goedemorgen te appen, etc. Maar het uitmaken is echt een goede stap geweest.

Nog even over die situaties waar je op dit moment niks aan kan doen, als je er niks aan kan doen, dan kan dat niet. Hoe frustrerend ook, maar ruzie daarover maken of elkaar daarmee pijn doen, daar bereik je niks mee. Kan je er niks aan doen, laat het dan rusten.

Drifter

Berichten: 758
Geregistreerd: 17-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 18:44

_Femkeeex schreef:
@Janneke2 : Maar dat is het juist. We raken niet gefrustreerd van elkaar, maar van de situaties. We zijn zo gelukkig als we bij elkaar zijn en we passen zo goed bij elkaar... maar ja.

Voor meer informatie liever via pb!


Als jullie de frustraties over situaties op elkaar afreageren en zo elkaar pijn doen, gaat er nog steeds iets niet goed. Daar moet je over kunnen praten, of kunnen zeggen dat je het rot vindt, maar daar moet het ook klaar mee zijn. Het is heel lastig, maar als dat het probleem is zal je daar moeten kijken naar een oplossing.

future_vet
Berichten: 2620
Geregistreerd: 01-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 18:44

ik vraag mij af waarom de situatie verandert als jij 18 bent geworden? elkaar pijn doen in een relatie is nooit goed en dat zal echt ook niet ineens veranderen als jij 18 bent.

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Re: Pijnlijke relatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-17 18:55

Ik heb een paar mensen pb gestuurd, want ik denk dat het zo beter te begrijpen is.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 18:57

_Femkeeex schreef:
@Janneke2 : Maar dat is het juist. We raken niet gefrustreerd van elkaar, maar van de situaties. We zijn zo gelukkig als we bij elkaar zijn en we passen zo goed bij elkaar... maar ja.

Voor meer informatie liever via pb!

Je gaat in je leven nog heel wat moeilijke, vervelende, frustrerende situaties meemaken. De situatie waarover je het nu hebt, kan dan misschien over een tijd weer weg zijn. Maar als jullie hier nu al niet normaal mee om kunnen zonder het op elkaar af te reageren, hoe ga je dan met de volgende moeilijke situatie omgaan? Want die zal er gegarandeerd komen.

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Pijnlijke relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 19:02

Mag ik een pb met meer info? Ik snap zo weinig van je topic..

Goof

Berichten: 28834
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Pijnlijke relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 19:04

Ik heb een pb ontvangen. Ik begrijp de achterliggende situatie nu wel, echter begrijp ik niet waarom jullie je op elkaar afreageren want dat lijkt me niet nodig ;)

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-17 19:08

zorro schreef:
Mag ik een pb met meer info? Ik snap zo weinig van je topic..


Is gestuurd :)

Anoniem

Re: Pijnlijke relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 19:09

Je mag mij ook een pb sturen. Ik stuur jou vanavond sowieso even pb, ik heb in een soortgelijke situatie gezeten.

Kimmie

Berichten: 754
Geregistreerd: 12-02-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Pijnlijke relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 19:17

Ik wil ook graag een pb ontvangen.. misschien dat ik je dan wel kan helpen

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Pijnlijke relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 19:20

Ja duidelijk, bedankt. Ik heb je een pb terug gestuurd.

Misschien wel handig om even in je topic te vermelden dat het niet om een geweldadige relatie ofzo gaat :)