Goed merk gereedschap?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_W

Goed merk gereedschap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-17 20:40

Hallo bokkers :wave:

Volgende maand wordt mijn lieve vriend weer een jaartje ouder, dus een er moest weer een cadeau bedacht worden.
Nu heb ik besloten om hem een goede degelijke gevulde gereedschapskoffer te geven.
Echter heb ik geen flauw idee wat een goed merk is.
Mijn budget is 150/200 euro.
En het zou natuurlijk zonde zijn als het dadelijk poppenspul blijkt te zijn wat zo kapot is.

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 20:45

Ik heb het aan mijn man gevraagd
Die zei gelijk baco (heb je 2 varianten van de goedkopere en de duurdere, hij zweert bij de durdere).

Maar hij zei ook, elk gereedschap is kwalitatief goed als er levenslange garantie op zit :)

En makita heeft ook goed gevulde koffers met goede kwaliteit :)
Laatst bijgewerkt door RoosDeG op 09-09-17 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 20:45

Waarvoor wil je vriend het gereedschap gebruiken? Als hij bijvoorbeeld veel met hout doet heb je geen doppenset nodig etc.

Om geen dingen te kopen die hij nooit gebruikt kun je al een betere set kopen met minder geld.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 20:46

Mijn vriend, professioneel elctricien, werkt met gedore, ironside, makita en festool.. niet de goedkoopste merken, maar wel erg goed en veilig.
Koop idd wat je nodig hebt en kijk erbij voor een leuke koffer...

fjordjes

Re: Goed merk gereedschap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 20:52

Makita is een goed merk.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 20:53

Mijn vader is erg fan van Makita :j En die hebben binnen jouw budget een hele mooie grote koffer met een goede schroefboormachine! En die koffer is behoorlijk gevuld.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 20:53

Mijn vriend zei ook meteen Gedore, maar dat schijnt wel erg duur te zijn.

We hebben zelf een compleet gevulde koffer bij Heuts gehaald. Die zit binnen jouw budget en is echt heel volledig, incl allerlei sleutels, gereedschappen, beitels, ratel met dopsleutels, alle bedenkbare schroevendraaiers en bitjes.. En dat ding heeft een uitschuifbaar handvat en wieltjes, en voor elk prulletje een passend gaatje, wat ik altijd mis bij gewone gereedschapskisten.
Geen Gedore kwaliteit, maar prima bruikbaar materiaal.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 09-09-17 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-17 20:55

Wij hebben zelf een melkveebedrijf, de geiten willen nog wel eens wat slopen dus dan moet het weer gemaakt worden.
Wat hij vooral gebruikt zijn de sleutels.
Een goede dopsleutel set heeft hij.
Sleutels hebben we er ook (een aantal :') ) maar hij mist er ook best wat, de schroevendraaiers zijn versleten, de tangen zijn behoorlijk op.
Hij heeft dus wel wat, maar het ligt overal en nergens, en een hoop is toe aan vervanging.
Vandaar de keus voor een gevulde gereedschapskoffer zodat hij weer alles compleet heeft en alles ook bij de hand heeft en niet een half uur moet zoeken eer hij iets heeft. :+

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 20:58

Idd, ik denk dat het belangrijk is eerst te bepalen wat erin moet komen te zitten? Heeft hij al gereedschappen? Roept hij af en toe dat hij dingen mist (dat zijn hier altijd de momenten dat ik mijn oren spits)? Begint hij helemaal blanco en denk je aan een zaag, rolmaat, waterpas, bahco, set schroevendraaiers, hamer en nijptang?

Goede gereedschappen zijn duur, maar om een huis-, tuin- en keukenklusser direct naar een aanbieder van professionele gereedschappen te sturen is ook weer zo wat. Die komt met B&D, Bosch, Metabo die bij een Gamma worden aangeboden ook een eind.

Edit: aanvulling na jouw antwoord wat ik miste, kijk hier eens: https://shop.buijtendijk.nl/shop.php?Se ... 07331c8b2b Gegarandeerd kwaliteitsspul.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 21:04

De koffer die wij hebben staat toevallig nog online zie ik:
https://www.heuts.nl/shop/mannesmann-ge ... elig-29077
Behoorlijk compleet, en bij ons is na 4 jaar gebruik alleen de vijl bot.. die vervangen we dan gewoon door een vijl van een beter merk, maar tot nu toe prima spul, en mijn vriend is behoorlijk kieskeurig wat dat betreft.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 21:08

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-17 21:10

8nnemiek schreef:
De koffer die wij hebben staat toevallig nog online zie ik:
https://www.heuts.nl/shop/mannesmann-ge ... elig-29077
Behoorlijk compleet, en bij ons is na 4 jaar gebruik alleen de vijl bot.. die vervangen we dan gewoon door een vijl van een beter merk, maar tot nu toe prima spul, en mijn vriend is behoorlijk kieskeurig wat dat betreft.

Die zat ik net te bekijken. :))

Van de week eens bij heuts langslopen, die zit hier ook in het dorp, vriend is er vandaag zelf nog geweest. :')

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-17 21:16

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 21:18