Uwv

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

malih

Uwv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-17 20:32

Dag Bokkers,

Er zullen vast bokkers zijn die ervaring hebben met het uwv. En die weten hoe streng de uwv regels zijn.

Ivm met mijn zwangerschap en de lichamelijke klachten die ik er bij gekregen heb red ik het niet om te werken. Dit in overleg met mijn werkgever en de bedrijfsarts. Ik werk op 0 uren basis. En werk als invaller op verschillende locaties, afdelingen en doelgroepen.

Op advies van de bedrijfsarts zit ik nu thuis. Inmiddels ben ik door mijn werkgever aangemeld bij het uwv. Ik val onder de zogenoemde 'vang net regeling'.

Gister heeft het uwv geprobeerd mij telefonisch te bereiken. Het is mij alleen niet gelukt de telefoon optijd op te nemen en heb dit gesprek dus gemist. Mijn voicemail was ingesproken met de mededeling dat ik maandag vanaf half 9 bereikbaar moet zijn.

Vanmorgen trof ik een brief op de deurmat met alle regeltjes van het uwv. Daar in staat dat ik van half 9 tot 18.00 thuis moet zijn tot dat ik een medewerker heb gesproken. Hoe streng is dit? Dat ik niet de hele dag t beest moet gaan uithangen begrijp ik. Maar rond half 11 heb ik een afspraak (chiropractor) en in de middag moet ik ons zoontje naar de peuterspeelzaal brengen en ophalen. Hoe groot is de kans dat ze hier daadwerkelijk op controleren ? Ik heb namelijk geen zin in problemen.

Zijn er bokkers die hier meer van weten ? En mij kunnen vertellen hoe dit precies zit.

Relien

Re: Uwv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 20:40

Daar controleren ze noet zo streng op hoor.. alleen als ze misbruik vermoeden. Je moet gewoon zorgen dat je bereikbaar bent. Je mag heus wel naar je medische afspraken en je zoontje ophalen. Al ga je boodschappen doen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 20:58

Dan schakel je je vaste nummer toch door naar je mobiel?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 21:03

UWV is bij zwangerschap heel makkelijk is mijn ervaring.

Gewoon je telefoon bij je hebben en de volgende keer opnemen en dan uitleggen waarom je niet kan werken. En dan zeggen ze 'ok' en dan krijg je een nieuwe datum dat ze gaan bellen. En soms moet je langskomen, maar dat was bij mij onmogelijk :=

Begrijp trouwens nu pas dat ze je bellen op je vaste telefoon? Kan je niet maandagochtend even bellen en zeggen dat ze je moeten bellen op je mobiel?
Mij belden ze sowieso altijd mobiel. Ik was ook nooit thuis.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 21:04

Ha, een oude bekende. ;) Ik lees even mee. Heb de paperassen ook ontvangen en al bedacht dat ik mijn mobiel goed in de gaten moet houden. Maar de hele dag thuis blijven gaat mijn herstel niet echt bevorderen...

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 21:06

Ik heb alleen maar positieve ervaringen met het UWV met mijn zwangerschap en 0 uren contract. Als je de telefoon hebt gemist krijg je een sms'je, ik had dat ook aan de hand en heb even terug gebeld. Ze vroegen wat de klachten waren en dat was het. Je mag echt wel naar medische afspraken ed.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 21:23

Ik heb in de ziektewet gezeten, maar ben niet thuis gecontroleerd. Niet dat dit betekent dat je niet gecontroleerd wordt. Ik hield mijn mobiel bij de hand en zorgde dat ik zoveel mogelijk thuis was, iig tijdens de tijden in de brief. Maar mijn hond moest elke dag naar het park en dan was ik niet thuis.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-17 21:26

Suzanne F. schreef:
Dan schakel je je vaste nummer toch door naar je mobiel?

Hihi wij hebben geen vaste telefoon. Partner en ik hebben beide alleen ee mobiel.

Vrijdag heb ik de telefoon niet gehoord en greep dus mis. Maar uit de papieren leek het alsof ze ook onaangekondigde huis
bezoeken doen. Vandaar de vraag op hoe streng ze controleren.

Goed om te horen dat ze dus helemaal niet zo ingewikkelt streng zijn als dat ik dacht van uit de brief.

Moet wel goedkomen dus.

verootjoo

Re: Uwv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 21:30

Ze doen wel strenge controles, maar meer als ze fraude vermoeden.

Maar bij zwangerschap zijn ze niet zo streng, dat is in de meeste gevallen een kwestie van wachten tot na het verlof. Dan gaan de meesten gewoon weer aan het werk. En tot die tijd bellen ze je af en toe of moet je naar hun toe komen.