Plant voor donkere kamer gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fleurtjeuh

Plant voor donkere kamer gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-17 15:41

Hallo!
Ik heb een kamer waar helaas maar weinig licht in valt, zeker weinig zon. In de ochtend hebben we een paar uurtjes zon op de muur waar 1 raam in zit. Maar hier kan geen plant staan door de katten en het is een smalle vensterbank.
Dus ik ben op zoek naar een plant die het goed doet in een iets donkerder klimaat. Mag vanalles zijn, kom maar op met de suggesties!
En een pluspunt zou zijn als het katveilig is, maar is geen vereiste, daar kunnen we altijd wel iets mee verzinnen.

Anoniem

Re: Plant voor donkere kamer gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 15:43

Het klinkt flauwer dan het bedoeld is: een kunstplant. Er bestaan best mooie. Ik heb er eentje staan en die lijkt zo echt dat de buurvrouw hem water geeft als we op vakantie zijn. :D

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 15:44

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 15:48

Mijn sansevieria's doen het best aardig in mijn vrij donkere woonkamer, waar alle andere planten al snel het loodje leggen. Zolang ik ze bij het raam houd zodat ze toch wat licht krijgen gaat het prima. En anders idd een kunstplant. ;-)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 15:50

Wij hadden in de donkere badkamer (klein raampje op het oosten) altijd een dracaena marginata staan. Van wat ik begreep is het hoe donkerder (groener) de bladeren, hoe beter ze tegen weinig licht kunnen. De plant heeft jarenlang in de badkamer gestaan en inmiddels alweer jaren in de slaapkamer, en doet het overal prima (als ik maar eens in de week of eens in de twee weken wat water geef). Het enige nadeel is dat een van de katten hem erg lekker vindt..

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 15:59

In ons vorige huis hadden we ook maar aan één kant van het huis ramen/deuren en vooral de Aloe Vera planten deden het daar goed. Onze katten blijven daar gelukkig ook vanaf. We hadden ook nog een Bonsai (van de Ikea :P) die het goed deed. Die verliezen altijd de blaadjes na verandering van omgeving, maar hij kwam weer helemaal op na een tijdje. Heb ook een Pilea gehad, maar die heb ik niet levend kunnen houden helaas.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-17 16:01

Yessy schreef:
Wij hadden in de donkere badkamer (klein raampje op het oosten) altijd een dracaena marginata staan. Van wat ik begreep is het hoe donkerder (groener) de bladeren, hoe beter ze tegen weinig licht kunnen. De plant heeft jarenlang in de badkamer gestaan en inmiddels alweer jaren in de slaapkamer, en doet het overal prima (als ik maar eens in de week of eens in de twee weken wat water geef). Het enige nadeel is dat een van de katten hem erg lekker vindt..

Deze hebben we een tijdje gehad maar is helaas al snel overleden..

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 16:05

Als je er geen boek kan lezen zonder lamp kan er geen plant groeien.

Hoe donkerder het blad hoe donkerder de plant kan staan.

Op de inpandige wc waar enkel een lichtraam in de gang. Heb ik een Cactus en klein afhangend plantje. Als de wc gepoetst wordt zet ik die dag de plant in de huiskamer. Kan hij wat licht trekken.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 17:46

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 17:55

Zamioculcas doet het hier uitzonderlijk goed in de schaduw, op het noorden :j Beresterke plant die weinig aandacht nodig heeft

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 18:09

Ik heb hier ook in een donkere hoek een fantastisch mooie grote kunstplant staan. Bijna niet van echt te onderscheiden.
Kost even wat maar is katproof en vult je kamer mooi op