Verkeersboete aanvechten?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maris_

Berichten: 1460
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 12:16

verootjoo schreef:
paddington schreef:


Vast op de A12 .. die kreeg ik namelijk ook ineens binnen :+

Je staat op de foto en die kan je zien op de CJIB site dus denk dat je erg weinig kans maakt om daarvoor kwijtschelding aan te vragen.
Wat je wel kan doen is aan vragen om beide boetes in gedeeltes te betalen.


Ja, die dus :') ik had vorige jaar rond deze tijd zwangerschapsverlof en moest in november weer beginnen met werken.
Hebben ze dus zomaar tijdens mijn verlof dat ding weer aangezet. En met de kerstvakantie is het altijd heel rustig dus kon ik lekker doorcruisen :+ maar na een week was het over met de pret, toen kreeg ik die boetes binnen.


Even offtopic
Maar is dat die daar bij Utrecht die je bedoeld?

Celiien

Berichten: 13263
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 12:35

*knip*
Op de een of andere manier in t verkeerde topic >;)

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 14:57

florenc
op de boeren buiten staan geen verkeerslichten.
Daar ging het over, door rood rijden.

Qerty
Berichten: 2020
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Re: Verkeersboete aanvechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 15:51

Ik sta toch vaak genoeg op de boeren buiten in mijn remi voor een rood stoplicht te wachten hoor..

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Verkeersboete aanvechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 21:22

Dan bedoel jij er andere boeren buiten dan ik.
Dat is duidelijk.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58029
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 20:26

karijn schreef:
bruintje123 schreef:
Nee niet met 80, maar 20 is wel erg zacht.
En ook genoeg tijdstippen dat de kruising goed te overzien is en niet druk. En vooral in het donker zie je de zwaailichten al ver voor de kruising.


20 km per uur komt hard aan bij een fietser of voetganger. Een fietser die oortjes in heeft om naar Spotify te luisteren, heeft een ambulance niet zo snel in de gaten. En sommige mensen raken in paniek wanneer ze moeten wijken voor een ambulance en kunnen gevaarlijke situaties veroorzaken.

Vroegah moesten wij van oom agent zorgen dat we het verkeer hoorden. Is dat af geschaft?

Jolliegirl

Berichten: 33000
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Verkeersboete aanvechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 21:32

En vandaag hier achter me gewoon een ambu met 20+ door rood.....

karijn

Berichten: 5420
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 22:02

In mijn vroegah droeg men een walkman, zo'n ding waar je nog cassettebandjes in stopte. Bij mijn weten heeft het nooit in de wet gestaan hoe hard je muziek dan maximaal mag zijn om nog te kunnen horen.
Het gaat erom dat niet iedereen op eenzelfde manier handelt in een situatie op een kruispunt met een naderende gillende ambulance. En de klap van een ambulance die netjes 20 km per uur rijdt, kan bij een voetganger of fietser hard aankomen.

Anoniem

Re: Verkeersboete aanvechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 00:17

Er is op dit moment nog geen wetgeving voor het luisteren van muziek via je telefoon als je aan het fietsen bent, maar er zijn wel een aantal instanties mee bezig geloof ik. Voor zover ik weet is de algemene regel dat je omgevingsgeluiden moet kunnen verstaan als je meedoet aan het verkeer, dus je muziek zo hard zetten dat je niks meer kan horen mag niet. In de auto is voor zover ik weet dus ook niet toegestaan om je muziek zo hard te zetten dat je de claxon van een andere automobilist niet meer hoort.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58029
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 10:11

Emmaa_ schreef:
Er is op dit moment nog geen wetgeving voor het luisteren van muziek via je telefoon als je aan het fietsen bent, maar er zijn wel een aantal instanties mee bezig geloof ik. Voor zover ik weet is de algemene regel dat je omgevingsgeluiden moet kunnen verstaan als je meedoet aan het verkeer, dus je muziek zo hard zetten dat je niks meer kan horen mag niet. In de auto is voor zover ik weet dus ook niet toegestaan om je muziek zo hard te zetten dat je de claxon van een andere automobilist niet meer hoort.

En bovendien is zo'n jukebox langs je aan het licht nog irritant ook. :+ (en laten we het maar niet hebben over wat het met het gehoor van die persoon doet.)

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23536
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 12:57

maximuss schreef:
@ polly: je doet het nog niet lang hé... Ik heb het eens rondgevraagd aan Nederlandse collega's: stoppen wordt erg aangeraden door de diensten en de meeste collega's hebben aan één bijna botsing meer dan genoeg om het altijd te doen... Vooral bij diensten met grotere wagens (ambu, brandweer) wordt dit intern toch wel verplicht.
Hap's rijden een pak minder prioritair en zijn gewone auto's (goedkoper, lichter, geen pt aan boord) dus echt vergelijken kun je niet imo...
Wacht nog een jaar of twee tot je meer ervaring hebt en je gaat heel anders denken...


Hoe lang ik in het vak zit doet niet zo erg ter zake in deze discussie, ik denk zomaar dat ik iets meer ervaring heb dan jij meent te denken.

Inmiddels diverse ambu chauffeurs gesproken, docenten op de opleiding (ook opleiding ambu chauffeurs) maar stoppen bij het oversteken van een kruispunt met rood na het passeren van het rode verkeerslicht word juist afgeraden omdat men dan juist denkt dat je blijft staan.

Rood licht passeer je met max 20 p/u is de brancherichtlijn, dat is wat anders dan wettelijke regels overigens.

De stop regel geldt voor België en niet voor Nederland en word ook niet geadviseerd, ook niet door chauffeurs met jarenlange ervaring (mocht je de mijne in twijfel trekken :+)

Albert

Berichten: 5737
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 13:02

Polly schreef:
maar stoppen bij het oversteken van een kruispunt met rood na het passeren van het rode verkeerslicht word juist afgeraden omdat men dan juist denkt dat je blijft staan.

Rood licht passeer je met max 20 p/u is de brancherichtlijn, dat is wat anders dan wettelijke regels overigens.

De stop regel geldt voor België en niet voor Nederland en word ook niet geadviseerd, ook niet door chauffeurs met jarenlange ervaring (mocht je de mijne in twijfel trekken :+)


Mijn vrouw rijdt al meer dan 20 jaar met een voorrangsvoertuig en zegt hetzelfde als Polly...

_Reneee

Berichten: 5791
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Verkeersboete aanvechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 13:30

Ja maar dat Polly uit de branche komt en er dagelijks mee te maken heeft doet er natuurlijk niet toe 8)7

Jezus wat een topic. TS, heb je hem al aangevochten?

eilleen333

Berichten: 12849
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Verkeersboete aanvechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 00:01

Ik ga er wel eentje aanvechten!!!
Krijg er vandaag eentje binnen: te hard gereden in Duitsland, nabij Koblenz in augustus. Oh jeetje, toen we bij mijn zus naar de rommelmarkt gingen.
Of nee! Koblenz? Augustus? Het was september!!

Bij de bekeuring zat een foto van de bestuurder. Een snor?! *checkt spiegel* nee, ik heb geen snor....

Er rijdt dus ergens iemand rond met mijn kenteken... erg fijn... en dan nog te hard rijden ook...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 00:04

eilleen333 schreef:
Ik ga er wel eentje aanvechten!!!
Krijg er vandaag eentje binnen: te hard gereden in Duitsland, nabij Koblenz in augustus. Oh jeetje, toen we bij mijn zus naar de rommelmarkt gingen.
Of nee! Koblenz? Augustus? Het was september!!

Bij de bekeuring zat een foto van de bestuurder. Een snor?! *checkt spiegel* nee, ik heb geen snor....

Er rijdt dus ergens iemand rond met mijn kenteken... erg fijn... en dan nog te hard rijden ook...



Wat erg! Snap dat je dat gaat aanvechten! :oo

eilleen333

Berichten: 12849
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 00:15

Resistance schreef:
eilleen333 schreef:
Ik ga er wel eentje aanvechten!!!
Krijg er vandaag eentje binnen: te hard gereden in Duitsland, nabij Koblenz in augustus. Oh jeetje, toen we bij mijn zus naar de rommelmarkt gingen.
Of nee! Koblenz? Augustus? Het was september!!

Bij de bekeuring zat een foto van de bestuurder. Een snor?! *checkt spiegel* nee, ik heb geen snor....

Er rijdt dus ergens iemand rond met mijn kenteken... erg fijn... en dan nog te hard rijden ook...



Wat erg! Snap dat je dat gaat aanvechten! :oo

Al is het maar in de hoop dat ze die persoon even mededelen dat ie een ander kenteken op z'n auto moet plakken. Maar de laatste letter is bij mij een T en op de foto kan het ook best eens een P zijn. Dus wellicht is dat gewoon fout gegaan. Al krijg ik bij de rdw geen hits op mijn kenteken met een P op het eind.

Nirvana_

Berichten: 3204
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Verkeersboete aanvechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 00:38

Was wel een Nederlands kenteken dan? := Jeetje wat raar!

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 01:37

quarterH schreef:
Nee, ik vraag niet om smoesjes ik vraag om ervaringen.
Dus als iemand die niet heeft, heeft het weinig zin te reageren.
Alsof de mensen die hier alleen reageren met 'eigen schuld' heiliger zijn dan de paus en nooit iets doen wat niet mag... Komop zeg. Die boetes zijn er al om me 'een lesje te leren' daar heb ik geen bokkers zonder ervaring voor nodig.

Alleen in het geval van een onterecht verkregen boete zullen ze je zaak behandelen. Je krijgt na het aanmaken van een bezwaar netjes de foto thuis gestuurd met de melding dat je ongelijk hebt.

Als er dus geen flitskast zou staan had je het dus pas afgeleerd nadat je een keer iemand aangeraden had?? Dat insinueert die opmerking i.m.o. wel, dus ja ik snap de reacties heel goed.
Laatst bijgewerkt door daffie1986 op 13-09-17 01:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 01:40

eilleen333 schreef:
Ik ga er wel eentje aanvechten!!!
Krijg er vandaag eentje binnen: te hard gereden in Duitsland, nabij Koblenz in augustus. Oh jeetje, toen we bij mijn zus naar de rommelmarkt gingen.
Of nee! Koblenz? Augustus? Het was september!!

Bij de bekeuring zat een foto van de bestuurder. Een snor?! *checkt spiegel* nee, ik heb geen snor....

Er rijdt dus ergens iemand rond met mijn kenteken... erg fijn... en dan nog te hard rijden ook...



He dit is balen! Zekers doen en ook melding maken van misbruik kenteken...klopt automerk, kleur en type wel?

eilleen333

Berichten: 12849
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 12:43

Indestal schreef:
eilleen333 schreef:
Ik ga er wel eentje aanvechten!!!
Krijg er vandaag eentje binnen: te hard gereden in Duitsland, nabij Koblenz in augustus. Oh jeetje, toen we bij mijn zus naar de rommelmarkt gingen.
Of nee! Koblenz? Augustus? Het was september!!

Bij de bekeuring zat een foto van de bestuurder. Een snor?! *checkt spiegel* nee, ik heb geen snor....

Er rijdt dus ergens iemand rond met mijn kenteken... erg fijn... en dan nog te hard rijden ook...



He dit is balen! Zekers doen en ook melding maken van misbruik kenteken...klopt automerk, kleur en type wel?


Het was wel echt een NL kenteken, maar op de foto zie je alleen de bestuurder. Automerk en model staan niet op de bon helaas.

purny

Berichten: 27566
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Verkeersboete aanvechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 12:44

Heb je dan wel aangifte gedaan van je gestolen kenteken? Of als ie gestolen is?

eilleen333

Berichten: 12849
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 12:46

purny schreef:
Heb je dan wel aangifte gedaan van je gestolen kenteken? Of als ie gestolen is?

Gaan we vandaag doen inderdaad :)
En mijn zus belt even met de Duitse verkeerspolitie dacht ik. Zij is nl vloeiend Duits.

marleen_usar

Berichten: 24686
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 12:54

Klopt gebeurd vaker dat er een kenteken wordt gebruikt van iemand anders.Hebben wij ook ooit gehad, ook nooit betaald.

ikke

Berichten: 37653
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 16:28

purny schreef:
Heb je dan wel aangifte gedaan van je gestolen kenteken? Of als ie gestolen is?

Ehm, als die platen alleen maar nagemaakt zijn, kun je natuurlijk nooit aangifte van diefstal doen. Dat zal dan iets van vervalsing/misbruik worden.

Heb ik ook eens gehad maar dan met, achteraf gezien, een agent die het verkeerd gelezen/overgetypt had en mij wist te vertellen dat ik tot twee keer toe ergens geparkeerd had waar die auto nog nooit geweest was.

eilleen333

Berichten: 12849
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 19:08

ikke schreef:
purny schreef:
Heb je dan wel aangifte gedaan van je gestolen kenteken? Of als ie gestolen is?

Ehm, als die platen alleen maar nagemaakt zijn, kun je natuurlijk nooit aangifte van diefstal doen. Dat zal dan iets van vervalsing/misbruik worden.

Heb ik ook eens gehad maar dan met, achteraf gezien, een agent die het verkeerd gelezen/overgetypt had en mij wist te vertellen dat ik tot twee keer toe ergens geparkeerd had waar die auto nog nooit geweest was.

We hebben nog eens kritisch naar de foto gekeken en onze laatste letter is een F. De laatste letter op de foto is waarschijnlijk een T, maar omdat het bevestigingsdopje zwart is, lijkt het net een F.

Mijn zus is vloeiend Duits, dus die heeft als het goed is vandaag gebeld hierover.