E-reader aantal bladzijdes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Roosje1606

E-reader aantal bladzijdes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-17 22:44

Hoi,
Ik ben de laatste tijd druk bezig met boeken lezen voor mijn mondeling examen voor Nederlands. Wij hebben een lijst gekregen met daarop de boeken, de auteur en het aantal bladzijdes. Nu heb ik een vraag: Ik heb nu al een paar keer gehad dat op de lijst staat dat een boek bijv. 245 bladzijdes heeft en dat ik op mijn ereader maar 160 bladzijdes heb.
Ligt dit aan het lettertype of heb ik verkorte versies van de boeken? (Sommige boeken hebben namelijk wél hetzelfde aantal bladzijdes als wat op de lijst staat)

Alvast bedankt!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 08:41

Roosje1606 schreef:
Hoi,
Ik ben de laatste tijd druk bezig met boeken lezen voor mijn mondeling examen voor Nederlands. Wij hebben een lijst gekregen met daarop de boeken, de auteur en het aantal bladzijdes. Nu heb ik een vraag: Ik heb nu al een paar keer gehad dat op de lijst staat dat een boek bijv. 245 bladzijdes heeft en dat ik op mijn ereader maar 160 bladzijdes heb.
Ligt dit aan het lettertype of heb ik verkorte versies van de boeken? (Sommige boeken hebben namelijk wél hetzelfde aantal bladzijdes als wat op de lijst staat)

Alvast bedankt!

Je hebt over het algemeen geen verkorte versie, maar inderdaad wel andere instellingen op je ereader of een andere paginaverdeling in de epub- bestanden. Als je er zeker van wilt zijn is het handigste om naar de (school)bieb te gaan en pagina 10 te controleren. Is het onderste woord/zin van beide boeken gelijk?

Shiloh

Re: E-reader aantal bladzijdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 07:40

Op je ereader kun je vanalles instellen. Lettergrootte, regelafstand, afstand tot de rand van de ereader. Dat heeft allemaal invloed op hoeveel woorden er op een pagina passen. In een ebook bestand verschuift dat allemaal automatisch. Jij hebt vergeleken met het echte boek gewoon meer woorden op een pagina.