En dan wordt je van je fiets geduwd...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

En dan wordt je van je fiets geduwd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 09:55

Even van me afschrijven...

Ik had vannochtend haast en fietste een klein stukje over de stoep. Als ik over de stoep fiets doe ik dat alleen als het absoluut niet druk is, anders stap ik af. Daarbij rem ik altijd af, ik zorg dat ik niemand aanrijd. Tuurlijk hoor ik alsnog niet op de stoep te fietsen, ik zat daar fout, dat weet ik.

Echter was het een stoep van 3 meter breed, er liep verder niemand, behalve één oudere man. Niets aan de hand, dacht ik. Er was meer dan genoeg ruimte. Springt meneer opeens voor mijn fiets, geeft me een enorme duw en begint te schreeuwen. Resultaat: een wond aan mijn hoofd aangezien ik met mijn hoofd hard tegen de muur aan kwam, en een kapotte elleboog. #) Stuur staat ook scheef. Ik was te geschrokken om verder iets te zeggen, ben een beetje in shock weggelopen. Nu bij de huisarts om de boel te laten hechten.

Ik wil verder niet zoveel met dit topic, gewoon even van me afschrijven.

Keet

Re: En dan wordt je van je fiets geduwd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 09:58

Heel vervelend.

Maaruh waarom fiets je daar over een voetpad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:00

Keet schreef:
Heel vervelend.

Maaruh waarom fiets je daar over een voetpad?

De straat lag open en voor fietsers was er een enorme omleiding. Aangezien ik haast had, heb ik de stoep genomen.

Keet

Re: En dan wordt je van je fiets geduwd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:01

Volgende keer gewoon even afstappen en dat stukje lopen als er geen faciliteiten zijn voor fietsers :)

Keur niet goed wat die meneer deed, maar misschien is hij al 100 keer van zijn sokken gefietst op het voetpad daar en was hij het zat :)

Hoop dat de schade meevalt.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:02

Dan zal je wel behoorlijk geschrokken zijn... Wat een mafkees joh! Mensen die denken dat ze je moeten corrigeren en op welke manier maakt dan niet uit. Alsof dat niet nog iets ernstiger is dan op het voetpad fietsen. Beterschap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:03

Nouja zeg, of je nou over de stoep fietst of niet, je gooit niet iemand van zn fiets :=

Als ik jou was geweest had ik toch proberen te achterhalen wie het geweest is en dan even gaan praten.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:03

Je weet dat je fout zit maar dat vind ik nog geen reden om iemand zo van zijn of haar fiets te duwen! :oo

Beterschap!

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:04

Ook al hoor je daar misschien niet te fietsen. De reactie van die meneer is natuurlijk belachelijk overdreven.
Beterschap

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:04

Dat je daar beter niet had kunnen fietsen is logisch en dat weet je ook wel, maar die man had je geen duw mogen geven.
Ga je naar de politie? Ik zou het wel doen. Misschien kunnen ze camerabeelden opvragen. Maar ik zou dit niet zomaar voorbij laten gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:05

prugelpiet schreef:
Nouja zeg, of je nou over de stoep fietst of niet, je gooit niet iemand van zn fiets :=

Als ik jou was geweest had ik toch proberen te achterhalen wie het geweest is en dan even gaan praten.

Dat had ik wel moeten doen, maar ondanks dat ik enorm geschrokkem was, ben ik ook nog eens een enorme scheitlaars. :')

Bedankt allemaal! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:05

Storm schreef:
Dat je daar beter niet had kunnen fietsen is logisch en dat weet je ook wel, maar die man had je geen duw mogen geven.
Ga je naar de politie? Ik zou het wel doen. Misschien kunnen ze camerabeelden opvragen. Maar ik zou dit niet zomaar voorbij laten gaan.

Ik zou wel willen, maar heb ik dan niet zelf ook een boete aan m'n fiets hangen?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-09-17 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:06

Vervelend zeg! Duwen mag absoluut niet, en vind het ook een vreemde reactie van die man joh! Maar ik had ook niet opzij voor je gegaan, wellicht was ik normaal, heel rustig in het midden gaan lopen. Heb een bloedhekel aan mensen die over de stoep fietsen, dus ik snap persoonlijk niet (ondanks dat je haast hebt) waarom je niet van de fiets stapt.. Stoep is voor voetgangers, daar moet je je aan aanpassen.
Laatst bijgewerkt door Justme_Lisaa op 05-09-17 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:06

Oke dan, meneer is hier hartstikke fout iemand duwen en letsel bezorgen staat totaal niet in verhouding met wat jij deed.
Ook al fiets je op de stoep, zoals je zelf al aangeeft hield je goed rekening met de omstandigheden en reed je hem niet van zijn sokken.
Weet je wie de man is? Anders even laten zien wat hij heeft veroorzaakt, mafkees

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:07

Resistance schreef:
Storm schreef:

Ik zou wel willen, maar heb ik dan niet zelf ook een boete aan m'n fiets hangen?

Als de politie boetes moet gaan geven aan iedere fietser die over de stoep rijdt...

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:07

Zo dan die vent had ik ff een tik teruggegeven..

Uiteraard fietsen op de stoep mag niet, maar nu niet doen hierboven alsof we allemaal heilig zijn :+
Inderdaad, even naar de politie gaan en aangifte doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:08

Justme_Lisaa schreef:
Vervelend zeg! Duwen mag absoluut niet, en vind het ook een vreemde reactie van die man joh! Maar ik had ook niet opzij voor je gegaan, wellicht was ik normaal, heel rustig in het midden gaan lopen. Heb een bloedhekel aan mensen die over de stoep fietsen, dus ik snap persoonlijk niet (ondanks dat je haast hebt) waarom je niet van de fiets stapt.. Stoep is voor voetgangers, daar moet je je aan aanpassen.

Je hebt helemaal gelijk. :j Ik weet dat ik totaal niet in mijn recht sta aangezien ik zelf ook fout zat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:08

Balen zeg!
Tuurlijk hoor je niet op een voetpad te fietsen, en volgensmij heb je je lesje ook geleerd. (Afstappen :D )

Maar dat had meneer ook op een andere manier duidelijk kunnen maken... 'Het doel heiligt de middelen' gaat voor meneer niet op :=

Hopelijk vallen de wonden mee, je elleboog kan wel even goed stijf worden ;)
Geen misselijkheid of duizeligheid doordat je hard tegen de muur kwam met je hoofd?

--------
Kun je het stuur niet weer gewoon recht krijgen? Voorband tussen je benen, het stuur aan beide kanten pakken, en recht buigen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-09-17 10:13, in het totaal 2 keer bewerkt

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:09

Justme_Lisaa schreef:

Resistance schreef:
Echter was het een stoep van 3 meter breed, er liep verder niemand, behalve één oudere man. Niets aan de hand, dacht ik. Er was meer dan genoeg ruimte. Springt meneer opeens voor mijn fiets, geeft me een enorme duw en begint te schreeuwen. Resultaat: een wond aan mijn hoofd aangezien ik met mijn hoofd hard tegen de muur aan kwam, en een kapotte elleboog. #) Stuur staat ook scheef. Ik was te geschrokken om verder iets te zeggen, ben een beetje in shock weggelopen. Nu bij de huisarts om de boel te laten hechten.

Meneer kiest er zelf voor om voor de fiets te stappen, hij hoefde niet aan de kant!

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:10

Gillbo schreef:
Justme_Lisaa schreef:

Resistance schreef:

Meneer kiest er zelf voor om voor de fiets te stappen, hij hoefde niet aan de kant!

Dat zeg ik ook helemaal niet, ik vind de reactie van meneer ook buiten proportie en helemaal niet nodig. Ik zeg alleen dat ik dan zo ga lopen dat de fietsers wel moeten afstappen, juist om bovenstaande reden.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:12

Wauw.. dat er mensen zijn die het gedrag van die man goed praten.
Sinds wanneer is het een doodzonde om over de stoep te fietsen? :roll:
Sterkte TS, wat een randdebiel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:13

Ik ben ook niet roomser dan de paus, en ik fiets ook wel eens een paar meter over een stoep of door een bijna lege winkelstraat als ik daarmee anderen niet hinder. Wat die meneer gedaan heeft kan echt niet, hij heeft jou gewoon mishandeld! Helemaal als je hechtingen nodig hebt, dan is het dus niet een schrammetje.. Ik zou daar wel werk van maken als dat kan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:15

Shanna schreef:
Ik ben ook niet roomser dan de paus, en ik fiets ook wel eens een paar meter over een stoep of door een bijna lege winkelstraat als ik daarmee anderen niet hinder. Wat die meneer gedaan heeft kan echt niet, hij heeft jou gewoon mishandeld! Helemaal als je hechtingen nodig hebt, dan is het dus niet een schrammetje.. Ik zou daar wel werk van maken als dat kan!

Kun je nu nog fotos maken van de wonden? Of is het inmiddels al gehecht? (Dan ook een foto maken)

Mocht je er een zaak van maken, dan heb je met de foto 'bewijs' van de verwonding.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:17

Jammer dat je zo ver weg woont, anders had mijn vader je fiets wel even kunnen repareren. Wat een overdreven reactie van die man zeg, even iemand er op normale toon op aanspreken gebeurt ook niet vaak meer :roll:

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:23

Wat een brave burgers allemaal! Ik heb serieus nog nooit een fietser af zien stappen bij een omleiding of obstakel. Behalve dan ouwe vrouwtjes die een bizarre sprong van hun fiets maken bij een kruising.
Die ouwe knar had dit gewoon niet mogen doen! Beterschap ts

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:26

Ik praat het gedrag van de man niet goed, maar ongeacht hoe breed de stoep is, je moet op de stoep afstappen en je dus aanpassen naar de verkeerssituatie.
En ja, ik ben dan blijkbaar zo'n heilig boontje die niet op de stoep fietst en ik heb dus een grafhekel aan fietsers op de stoep, mensen die niet stoppen voor een zebrapad of met een bloedgang aan komen rijden en weinig aanstalten tot stoppen maken. Ik leer mijn zoontje dat de stoep veilig is om op te lopen omdat daar niemand met een fiets, auto of scooter rijdt. Ongeacht hoe hard of zacht je gaat. En als je enige reden om niet naar de politie te gaan de boete is...

Volgende keer op tijd opstaan en eerder van huis. Hoef je ook niet te haasten en kan je gewoon netjes de verkeersregels volgen.

Beterschap met je hoofd, hopelijk vallen de hechtingen mee.