Toen ik 13 was ben ik diagnostiseerd met autisme (pdd-nos). Hierdoor kan ik ontzettend slecht om met nieuwe situaties en andere dingen. Sinds 2 jaar is dit alleen maar verergerd; ik krijg paniekaanvallen met vanalles dat niet standaard is. (Toen nieuwe school, gestopt na 1 week met opleiding want het ging gewoon echt niet. De tandarts. Uiteten. Met vrienden wat doen. Achterop een motor. Alles eindigde in een paniek aanval en vaak ook overgeven.)
Ondertussen is het al stukken minder geworden. Heb veel dingen kunnen doen, echter wel op medicatie (valeriaan druppels en diarreeremmers, krijg door de stress diarree.) Ik ga echter nog niet weer naar school en wil hier eerst therapie voor (dit duurt alleen wat lang doordat mijn vader niet echt meewerkt; en die betaald de kosten) want ik ben bang dat het anders weer het zelfde afloopt als 2 jaar terug.
Maar.. Ik heb nu dus officieel een tussenjaar daar waar ik 18 ben. Ik heb alleen vmbo-t diploma op zak. Maar hiermee kan ik wel aan het werk! Ontzetten lopen uitstellen eerst maar alles begint heel saai te worden. Op veel plekken gesoliciteerd maar het was het gewoon steeds niet..
Tot ik zaterdag avond (10 min voor sluitingstijd) de AH hier binnen liep. Bij binnekomst hing er een briefje op een paal waarop stond dat ze opzoek waren naar medewerkers voor brood-deli, kassa en vulploeg. Voor 20-32 uur in de week.. Nou wil ik niet graag een bliepmiep zijn. Omdat ik dan niet zo 1 2 3 weg kan als ik toch misselijk raak of in de stress schiet oid. Vulploeg lijkt me heel eentonig. Maar.. Ik zou best wel meer willen leren over brood, kaas en vleeswaren. Dus zondag gebeld. Teamleider van de deli was alleen niet aanwezig. Hij zou dinsdag ochtend terug bellen.. Maar ben dus net al gebeld

Alleen vijf minuten later met avond eten begint het al, kots en kots misselijk. Dus gelijk maar weer wat valeriaan erin en nu gaat het wel. Straks paardrijden maar ik ben bang dat vannacht een slapeloze nacht gaat worden - ondanks dat het me heel erg leuk lijkt en ik best wel zin heb om wat te doen, ben ik zo ontzettend zenuwachtig

Moest dit even kwijt, het is voor mij een hele grote stap vooruit waarvan ik een paar maand geleden niet eens had durven dromen dat ik 'm zou maken!