Verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HaKuNaMaTa

Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

Verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 20:39


Sizzle

Berichten: 35697
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 20:41

Prima

nine1987

Berichten: 8335
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 20:42

Ik ben helemaal voor.. Al jaren.. Als ik zie wat voor ellende het brengt voor mens en dier..

Elk jaar weer verhalen over dieren met rotjes in de bek/achterste, aan halsbanden etc.. Vuurwerk in brievenbussen.. De rotzooi overal.. Nee hoor, schaf maar af die ellende..

En anders per gemeente 1 gebied instellen waar geknald mag worden, verder niet..

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 20:44

Verbod of niet, mensen blijven even dom of zelfs achterlijk dus het lost niks op. Daarbij ben je zo de grens over dus mensen die willen kopen het toch.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 20:47

Ah wat zou dat zonde zijn zeg! Betutteling van tegenwoordig... Alleen de negatieve dingen worden onthouden en gemeld, als het goed gaat hoor je er niks over. Ik vind vuurwerk prachtig.

nine1987

Berichten: 8335
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 21:30

Ik ook hoor, daar niet van.. Maar het positieve weegt de laatste tijd niet meer op tegen het negatieve.. In mijn ogen dan.. :)

BigOne
Berichten: 38274
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 21:34

Het zou mooi zijn maar haalt niets uit, over een week of twee beginnen ze overal om ons heen al weer te knallen en dan met illegaal vuurwerk. Gewoon alle particulier vuurwerk verbieden, waarom? Omdat er al jaren van die schooiers zijn die aan één dag niet genoeg hebben, heb veel dieren maar gun mensen hun vertier, wanneer ze zich maar aan de tijden houden. Je mag het niet denken en zeker niet zeggen maar ik hoop dat er zo veel ellende is dit jaar dat het vanaf volgend jaar compleet verboden word.

prugelpiet

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 21:37

Ik vind vuurwerk heel mooi. Vooral dat siervuurwerk. Maar een potje carbidschieten vind ik ook helemaal leuk hoor :D

En toch zou ik zeggen voor, puur om het feit dat het vanaf begin december al afgestoken word. Laatst op het station begonnen de eerste knallen al. Niks leuks aan. Dat je langer wil knallen dan 31 december snap ik, maar er kan ook gewacht worden tot 29 december in plaats van 30 november :roll:

Ik wil begin december mn katten nog prettig naar buiten willen doen en een rustig rondje rijden met mn paard. De laatste dagen van december hebben die maar even pech, dan blijven de katten binnen en ponylief in de binnenbak, maar het begint steeds eerder en dat ben ik wel spuugzat :=

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 21:39

Niets liever dan een verbod op vuurwerk! Vanuit veiligheidsoogpunt, maar ook vanuit milieu perspectief. Een aantal mooie shows, verzorgd door professionals, lijkt mij voldoende. Al is het natuurlijk wel echt cultuur geworden, zoals carbid schieten, dus het zal niet makkelijk aan te passen zijn.

Jennanne

Berichten: 470
Geregistreerd: 29-08-16

Re: Verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 21:42

Ik haat vuurwerk..vind er niks aan. Het stinkt, is lawaaierig en vaak niet eens mooi. Dus van mij mag het verboden worden ja. Geen idee of het echt iets gaat uitmaken, maar goed..

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 21:43

Eeuwig gezeik.

Janneke2

Berichten: 22750
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 21:50

Doe mij maar gezellig carbidschieten en winterhoorn blazen.

En vooruit: een paar mooie professionele shows.

De rest is wat mij betreft grote ellende. Dus een verbod: graag.

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 21:51

Ja met oud en nieuw vind ik het reuze grappig en gezellig, maar hier in de stad lijkt het 3 maanden lang oorlog.

Gaat dit jaar trouwens al een stuk beter, waar dat aan ligt weet ik niet. Maar de hele maand december zal ik ultra laat de hond uit moeten laten in ontsnappingsproof tuig, een hond die helemaal niet meer buiten wil zijn. Op de fiets naar mijn werk tussen de vuurpijlen en handgranaten door manoeuvreren. Of zoals een paar dagen geleden een hartverknettering krijgen als je savonds nietsvermoedend de hoek om fietst en iemand zo'n epische knaller voor je snufferd laat ontploffen. Zoeen waar eerst een flits aan vooraf gaat, geen idee wat dat voor dingen zijn maar ik vind ze best wel indrukwekkend zo dichtbij. :')

Ja, ik weet niet, ik word er soms echt knettergek van, als het niet normaal kan dan maar helemaal niet.. Helaas. -O- Ik heb me er als kind ook altijd mee vermaakt en zoals gezegd, met oud en nieuw is het best funny, maar het lijkt wel een run op het meest extreme vuurwerk geworden en het liefst moet dat in augustus al afgestoken. {:)-:(

xDarkness

Berichten: 481
Geregistreerd: 03-11-09

Re: Verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 21:54

Ik zeg doen. Hier worden we al een maand elke avond lang gek gemaakt door knallen. Met twee doodsbange honden word je dat al gauw zat.

Cinnepin

Berichten: 8929
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 21:58

helemaal afschaffen die zooi

shiroihebi
Berichten: 1951
Geregistreerd: 13-01-13

Re: Verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 22:18

Het legale spul is het probleem niet eens, maar eerder die dingen die een gat in de weg slaan. Van mij mag alles weg, scheelt weer wat stress

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 22:22

Ik vind het doodeng, of het nu een rotje is of een Romeinse kaars.
Zou er dus niet verdrietig om zijn.

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: Verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 22:25

lijkt me heerlijk ,afschaffen !

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 22:30

sureido schreef:
Ah wat zou dat zonde zijn zeg! Betutteling van tegenwoordig... Alleen de negatieve dingen worden onthouden en gemeld, als het goed gaat hoor je er niks over. Ik vind vuurwerk prachtig.

Je kunt ook naar prachtige professionele vuurwerkshows kijken :) Je hoeft niks te missen hoor!

Van mij mogen ze het ook verbieden hoor. Of voor mijn part een tussenfase waarin je een bepaald gewicht aan buskruit toestaat oid, daar is vast wel op te bedenken (en dan heb je gelijk een richtlijn om dat zware geschut in te nemen).
Waar mijn vriend eerst wonen leek het echt wel oorlog inderdaad. Ik vond dat altijd maar aanstellerij tot ik er eens bleef slapen half december. Man man man heb geen oog dicht gedaan, constant explosies overal... Wat de lol ervan is.. :n

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 22:31

Ik vind er zelf niets aan, maar als k zie hoeveel lol de buurjongens ermee hebben, en m'n broer, en alle anderen, dan stel ik voor dat we het nog wat vaker toestaan.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37249
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 22:32

Van mij mag vuurwerk uit de handen van burgers blijven. Alleen proffesionals laten afsteken. Alleen sterretjes en carbid overdag. Verder verbieden. Levert alleen maar ellende narigheid vervuiling op doordat de meesten vooral lopen te kl oten met illegaal knalvuurwerk.

Honden hier krijg ik bij eerste knal al niet meer naar buiten. Afgelopen keer in pension gezeten dit jaar weer waarschijnlijk. Kl ote maar beter voor ze

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 01:57

Jennanne schreef:
Ik haat vuurwerk..vind er niks aan. Het stinkt, is lawaaierig en vaak niet eens mooi. Dus van mij mag het verboden worden ja. Geen idee of het echt iets gaat uitmaken, maar goed..

Nee inderdaad Nederlands vuurwerk ziet er niet uit, ik woon aan de Belgische grens dus hier altijd een mooi showtje :D

just_kiki

Berichten: 6812
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Re: Verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 05:20

Eeuwige gezeik...
die ene maand... en ja en ik zeg maand want men steekt het altijd vroeger af dan mag :/

lekker Laten doen ik zie de fun er wel van in, die had ik vroeger namelijk ook ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 05:21

Ja hoor, kom maar op met dat verbod. Helemaal goed?

En die ene maand? Hier beginnen ze al in oktober! We schrokken ons 2 maanden geleden al kapot toen er een gigantische knal in de straat was. Dat bleek ook vuurwerk (hoewel je het imo geen vuurwerk meer kan noemen, lijkt eerder op een bom).

loesje4600

Berichten: 768
Geregistreerd: 11-06-12
Woonplaats: naast het bos

Re: Verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 05:33

tja verbieden of niet..... lastig, heb het zelf ook altijd afgestoken en vond dat altijd machtig mooi!
snap ook wel dat ze het willen verbieden omdat er zoveel gewonden mee vallen.
bij ons beginnen de buren nu met nitraten, lawinepijlen of carbid.. ik schrik momenteel harder als mijn paard die is er nu wel aan gewend.