WordPress kenners?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cynn
Fotograaf

WordPress kenners?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-17 10:17

Hi allemaal,

Ik ben zelf onbekend met het bouwen van een website met WordPress, maar mijn vriend is daar druk mee bezig maar komt jammer genoeg ergens niet mee uit.. :=

Hij heeft een betaalde template gekozen als thema, waarbij het voorbeeld ook laat zien dat er 3 berichten horizontaal naast elkaar worden weergegeven op de startpagina. Bij hem verschijnen ze echter ónder elkaar.. hij wil ze perse naast elkaar hebben. Maar het lukt echt voor geen mogelijkheid..

Weten jullie waar het probleem (kan) liggen?

Jullie zouden hem ontzettend helpen :D

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 10:21

Heeft hij de template qua css/html nog aangepast of niet?
Zo niet, dan heeft hij waarschijnlijk de berichten gevuld met iets wat breder is. Brede afbeeldingen, of iets anders wat de breedte veroorzaakt. In het ergste geval moet je stappen terug gaan, ofwel vanaf het begin weer beginnen. Maar rustig nadenken welke stappen je hebt genomen werkt vaak goed om de oorzaak op te sporen. Heb je een voorbeeld online staan?

Of heeft hij de template enkel geinstalleerd en dan al direct dit resultaat? Was de template wel compatible met zijn Wordpress-versie (dat zie je bij de info van de template voordat je hem kiest) en is hij redelijk uptodate qua laatste wijzigingsdatum? Hij moet compatible zijn met recente browsers. Hij kan ook eens kijken of in een andere browser ook dit effect optreedt, of niet.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-17 10:30

Nee hij heeft er qua css/html niets aan aangepast.
Dit is het voorbeeld van het thema:

Afbeelding

En zo ziet het er bij hem uit:
http://www.gilianphoto.com

Ik ga even kijken wat voor effect het heeft in verschillende browsers! :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 10:45

Het lijkt erop dat hij een verkeerde startpagina heeft ingesteld.
Je kan voor de startpagina meestal kiezen om de nieuwste berichten te laten zien, maar bij het voorbeeld hierboven lijkt de startpagina te bestaan uit een soort previews. Meestal kun je dat instellen bij de settings van het thema.

Ik houd zelf deze wordpress pagina bij: http://www.zcthorn.com
En hier is de instelling te vinden onder Weergave -> Thema Opties -> Homepagina Instellingen -> Homepagina uitgelichte content.
Maar voor elk thema is dat dus weer anders.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 11:05

Maar ik zie een stukje INSTA en contact staan, dat zorgt er mijn inziens ook voor dat er geen drie plaatsjes horizontaal naast elkaar kunnen.

En daarbij lijkt het mij inderdaad dat dit niet een HOME page is, maar een detailweergave van een lijst.

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 11:07

Rena100 schreef:
Maar ik zie een stukje INSTA en contact staan, dat zorgt er mijn inziens ook voor dat er geen drie plaatsjes horizontaal naast elkaar kunnen.

En daarbij lijkt het mij inderdaad dat dit niet een HOME page is, maar een detailweergave van een lijst.

Hier ga ik inderdaad in mee :j

Als dit echt de juist home pagina is is er wel nog het een en ander aan te sleutelen maar dat wordt css werk :o

Cynn
Fotograaf

Re: WordPress kenners?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-17 11:32

Oh god, ik heb de ballen verstand van CSS :') ..

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 11:35

Ik kan zien dat het gedeelte waar de foto's in staan zo is ingesteld dat dit 2/3 van de breedte van de pagina inneemt, zodat het gedeelte met instagram & contact de andere 1/3 kan innemen.

Verder geen verstand van WordPress of dit thema, maar het lijkt me inderdaad een keuze / instelling van de indeling van de pagina. (je kan denk ik dingen aan/uit vinken die je wilt tonen ofzo?)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 11:36

8nnemiek schreef:
Het lijkt erop dat hij een verkeerde startpagina heeft ingesteld.
Je kan voor de startpagina meestal kiezen om de nieuwste berichten te laten zien, maar bij het voorbeeld hierboven lijkt de startpagina te bestaan uit een soort previews. Meestal kun je dat instellen bij de settings van het thema.

Ik houd zelf deze wordpress pagina bij: http://www.zcthorn.com
En hier is de instelling te vinden onder Weergave -> Thema Opties -> Homepagina Instellingen -> Homepagina uitgelichte content.
Maar voor elk thema is dat dus weer anders.

Dit inderdaad, ik weet niet precies hoe het zit met betaalde versies, maar je kan als het goed is gewoon kiezen. Bij mij komt het er op magische wijze altijd naast elkaar uit. :') :j
Ligt echt aan het ontwerp die je hebt gekozen :j

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 15:34

Kan ook zijn dat je blog weergave kan instellen, en dan kan je dus kiezen voor onder elkaar of langs elkaar, maar dat is even lastig te zeggen zonder in te loggen. Mochten jullie er niet uit komen, pb dan ff de inlog dan kan ik wel kijken :)

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 15:39

Hmmm ik bouw ook veel site's voor klanten etc. Kan het zo hiervandaan moeilijk zeggen en zien. Maar ik kan en wil wel even voor je kijken. Neem anders even contact met me op via pb

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 15:49

Tja, zo gokken werkt niet echt denk ik. Moet je echt iemand die er verstand van heeft aan de achterkant laten kijken. Welk thema is dit? Kan je deze ergens kopen? Meeste verkocht thema's komen met een 'documentatie' om je te helpen met problemen.

Verder raad ik je aan om de plugin WP Smush te downloaden en je foto's even te comprimeren! c: Als je het zo laat (op hoge resolutie) is dit echt killing voor je laadtijd!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 13:09

Omdat er al een topic is...

Ik ben zoetjes aan bezig met het bouwen van een website via wordpress. Maar ik zou de website graag (deels) tweetalig hebben. Dus dat mensen op de home page makkelijk op Nederlands of Engels kunnen klikken, en dan verder de engelse of Nederlandse pagina krijgen, met de bijbehorende menu's, Niet alles zal nl van het nederlands naar het Engels vertaald worden. Weet iemand hoe ik dit het beste kan gaan doen?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 13:18

Ik heb daar een plugin voor. Daarmee kun je per pagina kiezen in hoeveel/welke talen je de pagina of het bericht wil typen. Ik weet alleen de naam van de plugin zo gauw niet meer.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 13:25

8nnemiek schreef:
Ik heb daar een plugin voor. Daarmee kun je per pagina kiezen in hoeveel/welke talen je de pagina of het bericht wil typen. Ik weet alleen de naam van de plugin zo gauw niet meer.

Is het dan zo dat je per pagina de taal moet selecteren? Of if het ook mogelijk om het als volgt te doen:

http://www.equineinsights.nl is gewoon Nederlands, maar als iemand dan op http://www.equineinsights.nl/english kijkt, dan is alles vanaf daar engels. En dan kan ik op de home pagina bv een nederlandse vlag plaatsen die naar de nederlandse site verwijst, en een engelse vlag die naar de engelstalige site verwijst? Dan hoef ik niet perse elke pagina meteen om te zetten naar Engels.

Een vertaal machine gaat voor mij niet werken omdat ik er ook veterinaire artikelen en blogs wil plaatsen en die vertaalmachines kennen die termen niet, dus dan wordt het een rommeltje.

De bedoeling is dus, dat wanneer iemand naar de engelse pagina gaat, dat dan ook het hoofmenu bovenin engels wordt en verwijst naar de engelse pagina's. De site doet het al wel, maar is nog leeg, maar de nederlandse versie krijgt ongeveer die indeling, en dan moet er dus een vergelijkbare site lopen, maar dan in het engels.

Ik zie wel betaalde plug-ins, maar ik wil het voorlopig gratis houden omdat het bedrijf nog niet echt van de grond is, dus 80 dollar voor vertaling betalen gaat me nog een beetje ver.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 14:23

Bij mij staat op elke pagina in het menu een nederlandse vlag en een engelse vlag, en dan kun je wisselen tussen engels of nederlands.
http://www.abcreatief.com/LEKKER/
De plugin was gratis. Ik zal straks eens kijken hoe die heet :)

Edit: Polylang heet de plugin :D