Pakketje kwijt?

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Tordis02

Pakketje kwijt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-17 14:41

Hallo bokkers,

Ik heb twee weken geleden een singel besteld bij een webshop voor mijn pony. Helaas bleek de singel niet goed te zijn. Via de mail contact gehad met de webshop en ik mocht hem terug sturen. Zodra de singel retour was, zou mijn geld retour gestort worden.

Acht dagen nadat ik de singel opgestuurd heb had ik nog steeds niets gehoord, dus een mailtje gestuurd. Geen gehoor. Vandaag (tien dagen nadat ik de singel opgestuurd heb) nog maar eens gemaild of ze a.u.b. willen reageren en me willen laten weten of de singel goed is aangekomen, en wanneer ik het aankoopbedrag retour krijg. Uiteindelijk kwam er een reactie dat het razend druk was, maar dat de singel niet is aangekomen, maar dat ze nog even gingen zoeken. Kort daarom weer een mailtje dat de singel niet bij hen binnen gekomen was. Op hun website staat dat het retour sturen van artikelen op eigen risico (van de klant dus) gebeurd.

De track and trace code kwam nergens op uit, kon niet gevonden worden, dus nam ik contact op met PostNL. Zij gingen voor me zoeken en daar kwam uit dat de singel gewoon op het goede adres geleverd is. Ze konden me ook de exacte datum en tijd geven.

Nu weet ik dus niet zo goed wat ik moet doen. En als het om een tientje ging zou ik zeggen, nou ja, pech, maar het was een singel van 70 euro, en ik heb inmiddels ook al twee keer 6,95 verzendkosten betaald, één keer om hem hier te krijgen, en één keer om hem terug te sturen..

Iemand advies?

Tordis <3

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 16:23

HuisKamer => Leven Zonder Paarden

pantuf

Re: Pakketje kwijt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 16:26

De telefoon pakken het bedrijf bellen en zeggen dat je volgende week het geld binnen wil hebben.
Dat post nl aangeeft dat het pakket bij hun is en je de exacte tijd en datum weet wanneer het geleverd is.

DeMolenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 16:28

Het antwoord van PostNL sturen en dan eens hun reactie afwachten. Het pakket moet er zijn, als ze het kwijt zijn dan hebben ze dat dus zelfs gedaan.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 16:53

Via welke weg heb je contact gehad met PostNL?
Als dat bijvoorbeeld via de Facebook chat is heb je het zwart op wit en zou ik dat doorsturen naar de ruitersportzaak en ze nogmaals goed laten zoeken.

Peri H.h. B+10, L1+12, L2+20, M1+28 M2+12! 5x 1e 5x 2e - pensioen
Il Bueno Charmeur x United - B+7

Want ZIJ, zij was de betere helft van mij

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 17:00

ik zou even met het bericht van postNL naar de webwinkel bellen, en gewoon mededelen dat het is afgeleverd op die en die datum en tijdstip, en dat je graag het bedrag retour gestort wilt hebben. Ik zou gewoon de dialoog aangaan, daar bereik je vaak meer mee.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 17:42

Zoals anderen al aangeven, bellen en zeggen dat je van post.nl de bevestiging hebt dat het pakket bij hun is afgeleverd. zal wel ergens in de grote drukte verdwenen zijn. Maar ook meteen eisen dat ze je geld terugstorten.

asm_kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 17:50

Had ik ook met vandijk! Bleek uiteindelijk al 1,5 week bij de buren te liggen...

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 17:51

Om welke shop gaat het als ik vragen mag.
Het kan ook zijn dat de fout niet bij PostNL ligt maar bij de shop.

Er loopt een topic hier op Bokt van een webshop welke ook laks omgaat met retourartikelen enz.

[BB-ITP] I'll see you on the other side of the stars
♡Indy ~ ♡Zorro
You can always tell about somebody by the way they put their hands on an animal

Tordis02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-17 20:13

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb gechat met PostNL en heb een printscreen van dat gesprek naar de webshop gemaild. PostNL gaf daarin de datum en het tijdstip aan waarop het pakketje is geleverd. Ik kreeg een mail terug dat ze het een raadsel vond, maar dat ze mijn geld terug gestort heeft, en hoopt dat het pakketje nog boven water komt.

Vind het wel erg vervelend allemaal.. Ik juich overigens nog niet tot het geld daadwerkelijk op mijn rekening staat..

Ik vind het niet echt netjes om de webshop hier openlijk te vermelden, hopelijk hebben jullie daar begrip voor :)

Tordis <3

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie