Interessante mensen gezocht!!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

borstnoot

Interessante mensen gezocht!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-17 12:01

Hoihoi allemaal,

Ik studeer aan de fotovakschool (3e jaar nu) en ik mag een opdracht doen wat betreft documentaire fotografie.
Na 10 weken moeten we 8 foto's inleveren.

Aangezien er zo ontzettend veel leuke dingen te verzinnen zijn, en ik door de bomen het bos niet zie, zoek ik via Bokt iemand die mij bij deze opdracht wil helpen. Vooral omdat hier voor mij nieuwe mensen op zitten die misschien dingen doen waar ik het bestaan niet eens van af wist.

Wat ik met interessant bedoel? Eigenlijk alles! Heb je een kip als huisdier waar je veel van houdt, doe je graag mee aan hondenshows, ben jij een boswachter of een grote fan van Iron Maiden, paardenfluisteraar of een verzamelaar van het een of het ander, het maakt allemaal helemaal niets uit! Als je denkt dat het wel interessant is en ik het vast mag leggen, hoor ik heel graag wat van jou!

Uiteindelijk zal ik 4 keer bij jou op bezoek komen, om foto's te maken. Tussen de bezoeken door krijg ik feedback en moet ik misschien foto's opnieuw maken. Ik verwacht niet dat we met ieder bezoek uren bezig zijn hoor.

Natuurlijk ontvang je foto's die ik na bewerkt heb en reizen is geen probleem!

Wil je liever niet reageren in dit topic? Dan is een PB'tje ook helemaal goed!

Liefs!

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 12:04

borstnoot schreef:
Hoihoi allemaal,

Ik studeer aan de fotovakschool (3e jaar nu) en ik mag een opdracht doen wat betreft documentaire fotografie.
Na 10 weken moeten we 8 foto's inleveren.

Aangezien er zo ontzettend veel leuke dingen te verzinnen zijn, en ik door de bomen het bos niet zie, zoek ik via Bokt iemand die mij bij deze opdracht wil helpen. Vooral omdat hier voor mij nieuwe mensen op zitten die misschien dingen doen waar ik het bestaan niet eens van af wist.

Wat ik met interessant bedoel? Eigenlijk alles! Heb je een kip als huisdier waar je veel van houdt, doe je graag mee aan hondenshows, ben jij een boswachter of een grote fan van Iron Maiden, paardenfluisteraar of een verzamelaar van het een of het ander, het maakt allemaal helemaal niets uit! Als je denkt dat het wel interessant is en ik het vast mag leggen, hoor ik heel graag wat van jou!

Uiteindelijk zal ik 4 keer bij jou op bezoek komen, om foto's te maken. Tussen de bezoeken door krijg ik feedback en moet ik misschien foto's opnieuw maken. Ik verwacht niet dat we met ieder bezoek uren bezig zijn hoor.

Natuurlijk ontvang je foto's die ik na bewerkt heb en reizen is geen probleem!

Wil je liever niet reageren in dit topic? Dan is een PB'tje ook helemaal goed!

Liefs!

Het is misschien wat ingewikkeld qua planning, maar zou je foto's met kano's (bijvoorbeeld op de Galderse meren of op ons eigen ven in Oisterwijk) of met vliegers (op een strand? Is wel ver reizen voor ons...) leuk vinden om te doen?

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-17 12:23

Tink89 schreef:
Het is misschien wat ingewikkeld qua planning, maar zou je foto's met kano's (bijvoorbeeld op de Galderse meren of op ons eigen ven in Oisterwijk) of met vliegers (op een strand? Is wel ver reizen voor ons...) leuk vinden om te doen?

Hoe bedoel je precies? Brand los! Ik vind veel dingen interessant om over te leren. :)

Courses

Re: Interessante mensen gezocht!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 12:25

Mocht je er niet uitkomen, ik ben zelf een freelance fotograaf met een redelijk interessante manier hoe ik uiteindelijk hier helemaal gekomen ben en wat ik tot dusver gedaan heb aan werk :) Wellicht niet het meest boeiend, maar wel tof voor documentaire doeleindes wellicht :)

Succes in ieder geval!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 13:47

In welke regio zit je? :)

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-17 13:53

Noord-Limburg, maar reizen is voor mij geen groot probleem! Sorry als ik niet reageer op PB's o.i.d, ik zit op het moment in de klas.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 14:00

Tja ik hem tamme ratjes als huisdier is niet heel gebruikelijk :P (bleek wel weer uit de reactie van mijn nieuwe klas vanmorgen haha XD)

maar weet niet of je daar wat mee kan
hopelijk kunnen andere mensen je goed helpen hier!

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 14:05

Hier een knuffelschaap op mijn vrijwilligerswerk. Beetje schuw voor vreemden, maar bij mij klimt hij praktisch op schoot. En ik speel drums :D

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 14:14

Komt weekend is er Middeleeuws Ter Apel in Ter Apel, NLs mooiste re-enactment evenement. Kan je gegarandeerd inspiratie op doen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 14:27

Ik weet niet of het interessant is of misschien te ver reizen, maar ik ben dirigent voor een aantal orkesten waarmee ik naar een concert toe werk.
Dit is goed vast te leggen in het proces. Enige nadeel is dat het wel binnen is. Ik weet niet of je daar de apparatuur voor hebt?
Handigste is dan voor jou om naar Dordrecht te komen, wij repeteren op donderdagavond.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 14:34

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 14:36

Ik heb reptielen als huisdier (onder andere de zogenaamde 'reuzenslangen' van nu ongeveer 3/3,5 meter lang) :)
Laatst bijgewerkt door sanso op 30-08-17 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 14:41

Hoppit schreef:
Komt weekend is er Middeleeuws Ter Apel in Ter Apel, NLs mooiste re-enactment evenement. Kan je gegarandeerd inspiratie op doen.

Is wel ver vanaf Noord-Limburg ;)

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 14:42

Is er niet een bepaald onderwerp waar jij zélf graag meer over zou willen weten? Waar je nieuwsgierig naar bent of vragen over hebt? Dan kun je middels je reportage op zoek gaan naar het antwoord op je vraag. Ik denk namelijk dat je foto's interessanter worden als ze voortkomen uit een persoonlijke nieuwsgierigheid dan dat er 'zomaar' een onderwerp op staat. Bovendien krijgt je serie dan meer diepgang: het is ineens een persoonlijke ontdekkingstocht. Dus ik zou eens bij jezelf nagaan wat jij nu echt graag zou willen weten/zien en dát fotograferen.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 14:45

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-17 14:46

Many schreef:
Is er niet een bepaald onderwerp waar jij zélf graag meer over zou willen weten? Waar je nieuwsgierig naar bent of vragen over hebt? Dan kun je middels je reportage op zoek gaan naar het antwoord op je vraag. Ik denk namelijk dat je foto's interessanter worden als ze voortkomen uit een persoonlijke nieuwsgierigheid dan dat er 'zomaar' een onderwerp op staat. Bovendien krijgt je serie dan meer diepgang: het is ineens een persoonlijke ontdekkingstocht. Dus ik zou eens bij jezelf nagaan wat jij nu echt graag zou willen weten/zien en dát fotograferen.

Er zijn ontzettend veel onderwerpen waar ik meer over te weten zou willen komen en ik interessant vind. Verder is het in de opdracht van belang dat het onderwerp redelijk ver van mij af staat (niet paardgerelateerd bijvoorbeeld), en dan is het toch pittig moeilijk echt iets te verzinnen (om vervolgens nog mensen te zoeken).

Ik hoop/denk ook dat het uiteindelijk een persoonlijke ontdekkingstocht wordt, maar een beetje inspiratie of hulp van mensen die al graag mee willen werken kan geen kwaad!

Verder, ik lees alle reacties en heb al reuze interessante dingen voorbij zien komen! Toch wacht ik nog even af om het er later met mijn docent over te kunnen hebben voordat ik antwoord geef of iemand ''uit kies''. **oef, dat klinkt verwaand...**

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 14:47

Misschien niet heel orgineel maar een zwangerschap vastleggen?

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 08:12

Wat bedoel je met "paardenfluisteraar". Ik doe wel heel veel grondwerk met mijn paard (liberty en online). Maar ik train geen paarden met problemen of zo :+
Mijn paard staat in een soort paddock paradise misschien is dat wat?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 08:21

Tsja als reizen geen probleem is ;) wij wonen in Oostenrijk in de winter en zijn beiden DJ en ski- / snowboard leraar. In de zomermaanden (nu dus) hebben we een groot zeilschip. We kunnen je best even bezig houden. Lol

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 16:34

Die kip die jij beschrijft heb ik haha!

Maar ik ben gids in een natuurgebied en doe dit als jongste vrijwilliger van de hele organisatie en studeer bos en natuurbeheer misschien is dat wat :)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 09:16

Ik geef Zumba lessen, heb ook 10 tamme ratten (op korte termijn 11), 3 paarden, 2 honden, 3 koninen, 3 parkieten en een kat. Ik mag graag ondersteboven in een paal hangen, maar door omstandigheden heb ik dit al een tijdje niet meer gedaan... ik hoop dit snel weer op te pakken. Oh ja... en ik heb ongeveer 20 tattoos :D

Ik woon in de prov. Groningen, vlakbij een treinstation,

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 09:30

Wij hebben luipaard gekko's en baardagamen zitten. Mocht je dat interessant vinden.
En In roosendaal zit reptielen enzo, en vogelfreak roofvogeldemonstraties.

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 09:39

Ik ben zelfstandig ondernemen, heb een paarden ranch opgebouwd. Ik rijd western en NH, doe veel grondwerk en vrijheidsdressuur. Ik geef niet alleen les, maar train ook (probleem) paarden. Ook geef ik diverse shows met de paarden, met allerlei verschillende onderwerpen. Eén van de paarden waar ik de shows mee doe, heeft een trauma voor mensen. Hij gaat momenteel heel goed, maar dit brengt veel tegenslagen en problemen. Toch is het prachtig om te doen! Met hem geef ik zondag op Horse Event een kleine show.

Laat gerust weten als je geïnteresseerd bent! Zit wel in Drenthe :)

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-17 09:55

Hoihoi allemaal!

Ik heb ontzettend veel reacties ontvangen, en ik heb het erg moeilijk gehad om iemand uit te kiezen.
Ondertussen heb ik iemand gevonden, maar ik wil jullie allen ontzettend bedanken voor het mee denken en de reacties. Ik zal even aan een moderator vragen of het topic gesloten kan worden.
Ik houd wel alle reacties in gedachten voor een eventuele volgende opdracht, want iedereen had zeker zijn eigen charme waar ik zeker iets mee zou kunnen!

Nogmaals, bedankt voor de reacties!

Liefs