Ervaring jaaropleiding horsemanship

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Femmz

Ervaring jaaropleiding horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-17 11:46

Hoii :D

Ik en een vriendin willen graag ons zelf verbeteren in het horsemanship, ect. Nu kun je bij verschillende grondwerk lesgevers lessen volgen maar we zouden het uitgebreider willen leren. Maar er zitten wat discussie punten bij.

Verschillende lesgevers in het horsemanship hebben hun eigen jaaropleiding gemaakt. Nu moet ik zeggen daar hangt een prijskaartje aan. Maar wat ben je met dat diploma? Is dit diploma wel een meer waarde? Of neem je beter verschillende lessen van verschillende lesgevers?

En hebben jullie ervaringen bij;
-jaaropleiding
Horseman's paradise (Melsen Belgie) +/- 2.500€
2moons (Rotterdam nederland) 2.580 €
Emiel voest (drente nedeeland) verschillende mogelijkheden €

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 14:29

Aangezien dit over opleidingen gaat verplaats ik dot topic naar school, studie en werk.

tamary

Re: Ervaring jaaropleiding horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 14:41

Er zijn grote raakvlakken bij alle verschillende NH stromingen, maar je hebt wel een redelijke basis bij 1 nodig om die te herkennen.
Wat jouw en je huidige paard(en) het beste past hangt nogal af van de combi, bij elke een snuffellesje doen met jouw/of lespaard daar is zeker optie. Meesten hebben ook wel 1 of meerdere boeken geschreven en er staat zat op internet. Lees je in en kijk wat jouw aanspreekt/logisch klinkt. Wil je er je werk van maken, kies er dan 1 die daar en in ondersteunt en waar vraag naar is in jouw omgeving/toekomstig werkgebied.

vladimir1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 14:44

Een hele goede is die van Via Equestra, www.wegvanhetpaard.nl. Maar bedenk je dat veel jaaropleidingen gericht zijn op zelfontwikkeling en niet op behalenvan een titel of certificaat dat je zelf trainer wordt. Dan kun je beter specifieke instructeursleidingen volgen. De opleiding zelf vermeld meestal wel of opleidingen voor instructie of niet.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 14:45

Femmz schreef:
Hoii :D

Ik en een vriendin willen graag ons zelf verbeteren in het horsemanship, ect. Nu kun je bij verschillende grondwerk lesgevers lessen volgen maar we zouden het uitgebreider willen leren. Maar er zitten wat discussie punten bij.

Verschillende lesgevers in het horsemanship hebben hun eigen jaaropleiding gemaakt. Nu moet ik zeggen daar hangt een prijskaartje aan. Maar wat ben je met dat diploma? Is dit diploma wel een meer waarde? Of neem je beter verschillende lessen van verschillende lesgevers?

En hebben jullie ervaringen bij;
-jaaropleiding
Horseman's paradise (Melsen Belgie) +/- 2.500€
2moons (Rotterdam nederland) 2.580 €
Emiel voest (drente nedeeland) verschillende mogelijkheden €

Ik zou je aanraden te beginnen met Parelli, dan kun je zelf heel veel zelf studeren dmv videos kijken op hun site (uuuuurrrren aan materiaal) en les van een instructeur erbij. Kan je een heel eind komen. Ik heb het zelf ook gedaan met 5 verschillende paarden en heb in totaal helemaal niet vaak les genomen omdat je zelf enorm veel kunt leren. Mits je het fingerspitzengefuhl hebt natuurlijk, anders is er geen beginnen aan :)

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 15:01

Hai Femmz,

Ik heb jaaropleiding I + jaaropleiding II annex instructeursopleiding gevolgd bij Horseman's Paradise.
Ik zou je er suuuuperveel over kunnen vertellen, mss best via PB?