Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
shetjeIris schreef:Ik zou met je vader naar de huisarts gaan en bovenstaande bespreken.
Er is ook een mogelijkheid voor dagbesteding. Dan heeft je vader overdag in elk geval rust.
Is je moeder wel in staat om te begrijpen wat je vader mankeert? EN dat rust voor hem belangrijk is?

Je weet niet hoe lang hij nog heeft, maak dat je alles eruit hebt gehaald wat erin zit, ook voor je kindje van 4.
Catori schreef:Lieve Ts.
Gelukkig heb ik hier geen ervaring mee, maar ik kan me zo voorstellen dat het loeizwaar is.
De zorgen zelf, maar ook de zorgen om de toekomst.
Is er een instantie of bv. Huisarts/ maatschappelijk werk die jouw gezin en jouw vader kan adviseren ?
Realistisch gezien denk ik niet dat je moeder gaat inzien dat het beter is voor haar en voor jullie als ze begeleid gaat wonen.
Is het mogelijk om minder te gaan werken ? Financieel en organiseerbaar op je werk ?
Zou het jouw lucht geven ?
Schuldgevoel is wel het rotste wat je kan hebben vind ik altijd. Het blokkeert je in alle andere dingen....
Ik wil je héél veel sterkte wensen!!
piezze schreef:Ja misschien zou je je vader toch helpen om informatie in te winnen over een uithuisplaatsing en instelling en ook geen hulp aan te nemen van hem voor de paarden. Maak het bespreekbaar zodat je weet hoe je vader er in staat. Verder duidelijk jouw grenzen aangeven vwb de markt/het rijden. Bijv 1x per 2 weken. Heel veel sterkte toegewenst ts. Het klinkt heftig.
kwita schreef:shetjeIris schreef:Ik zou met je vader naar de huisarts gaan en bovenstaande bespreken.
Er is ook een mogelijkheid voor dagbesteding. Dan heeft je vader overdag in elk geval rust.
Is je moeder wel in staat om te begrijpen wat je vader mankeert? EN dat rust voor hem belangrijk is?
dit zijn goede vragen, geef aan dat je vader op is en zijn gezondheid en leeftijd het samen zeer zwaar voor hem maken!
Je zou een scheiding en de reden er voor goed kunnen begrijpen toch?
Toch zou ik doorpakken mbt dagbesteding begeleid wonen, dit gaat zo echt langer niet
Stel je eigen geluk en dat van je vader voorop!
En meer dan je veel moed en kracht wensen kan ik niet
upendo schreef:Wat ben jij onwijs sterk dat je dit allemaal rondgebreid krijgt!
Ik lees goede tips; ga met je vader samen naar de huisarts en doe jullie verhaal.
Grenzen aangeven, hoe moeilijk ook als je dat lang niet gedaan hebt, is hierbij heel belangrijk. Stel je eigen leven, je eigen gezin op de eerste plaats. En als jij plezier haalt uit je werk en je paarden, zet die dan ook hoog op je prioriteitenlijstje!
Als je alles voor je moeder blijft oplossen blijft zij hangen in de slachtofferrol die zo lekker makkelijk is. Als je daarmee stopt, dan pas moet ze zelf aan de bak!
En wat ik ook belangrijk zou vinden: zoek positieve quality-time op met je paps.Je weet niet hoe lang hij nog heeft, maak dat je alles eruit hebt gehaald wat erin zit, ook voor je kindje van 4.