Jongen ontmoet in het buitenland, wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Undefined

Jongen ontmoet in het buitenland, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-17 19:57

Hoi,
Nooit gedacht dat ik ooit een topic over een jongen zou maken, maar hier komt ie dan..

Ik ben net terug na een jaar lang Australië. Eigenlijk komen bijna al mijn ex vriendjes van vakantie dus ik had ook wel kunnen verwachten dat het ook in Australië weer raak zou zijn _O-
Hier tijdens het reizen dus inderdaad een jongen ontmoet. Ontmoet tijdens het reizen en later toen ik ging werken (ver van hem af) veel contact gehouden via de telefoon en elkaar zoveel mogelijk gezien. Nu zijn we er eigenlijk wel uit dat we het graag met elkaar willen proberen. Maar ja, hoe dan?

Het is de eerste keer dat ik me niet steeds afvraag of ik hem wel leuk genoeg vindt, of ik voor een langere tijd bij hem zou willen zijn en eigenlijk ben ik gewoon eindelijk eens verliefd. Hij past ook in heel veel opzichten echt perfect bij mij maar we hebben wel genoeg meningsverschillen om het interessant te houden. Ik wil het dus niet zomaar laten gaan.

Ondanks dat ik Australië een prachtig land vind is het voor mij eigenlijk te ver weg van de rest van de wereld. Ik heb een hele goede band met mijn familie en vrienden thuis en zou eigenlijk niet zo ver van ze weg willen wonen. Zeker nu ik weer terug ben sinds twee maandjes zie ik weer in hoe leuk Nederland eigenlijk is (en nee dat had ik echt niet verwacht :)) ) Hij studeert nu nog maar heeft een baan waarbij hij niet heel makkelijk in een ander land terecht kan, daarnaast spreekt hij natuurlijk geen Nederlands dus dat zou ook erg moeilijk worden.

Ik ga nu wel voor acht maanden terug naar Australië om te werken en mijn studie nog wat bij te spijkeren. Niet bij hem in de buurt, maar wel dichtbij genoeg (vergeleken met Nederland) om elkaar nog veel te zien en de tijd te hebben om uit te zoeken wat we gaan doen.

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik met dit topic wil bereiken, we zullen er toch samen uit moeten komen, maar het is al fijn om even mijn hart te luchten!

Anoniem

Re: Jongen ontmoet in het buitenland, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 20:01

Ik denk dat je gewoon moet kijken waar het schip strand. Niet teveel nadenken, maar voelen :D Handig is t idd niet, maar als jullie elkaar echt leuk vinden, komen er meer antwoorden en oplossingen.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 20:08

Juist dat wat hierboven staat!

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 20:28

Waar een wil is, is een weg!

Als het echt zo ontzettend goed voelt komt er vast wel een oplossing!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 20:31

Of juist niet..
Jij wil daar niet wonen
En hij zou hier eigenlijk niet willen/kunnen wonen
Nu zit je nog niet aan elkaar "vast", straks kom je er niet uit en dan is het veel lastiger om uit elkaar te gaan, of moet 1 van de 2 zijn "leven" opgeven en verhuizen naar een land waar je niet wil wonen..

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 21:27

Gewoon gaan genieten en een leuke tijd hebben samen.
Wie niet waagt wie niet wint :)

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 21:31

Ik zou eerst die 8 maanden afwachten, misschien komt er ineens een 'oplossing' uit de lucht vallen :) Tot die tijd gewoon genieten, kijken hoe alles loopt.

Een vriendin van me heeft sinds deze zomer een relatie met een jongen uit Boston, die gaan elkaar waarschijnlijk maar 2 keer per jaar zien en ze zien wel hoe het gaat lopen.

Ik hoop voor je dat er wat moois uitkomt! :D

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-17 22:18

Bedankt voor de reacties! Ik weet eigenlijk ook wel dat ik het op z'n beloop moet laten maar mijn brein houdt nooooit op met malen :')
Ik zit dus constant naar oplossingen te bedenken maar heb ze nog niet echt gevonden.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 22:28

Undefined schreef:
Bedankt voor de reacties! Ik weet eigenlijk ook wel dat ik het op z'n beloop moet laten maar mijn brein houdt nooooit op met malen :')
Ik zit dus constant naar oplossingen te bedenken maar heb ze nog niet echt gevonden.

Als ik in zo'n situatie zou zitten, zou ik me denk ik net zo voelen. :+ Voor mij is het makkelijk praten, aangezien ik geen relatie aan de andere kant van de wereld hebt. Maar ik hoop oprecht dat jullie wat moois tegemoet gaan :D

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 22:44

Tussenoplossing: samen naar een vreemd land verhuizen :+

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-17 22:56

Hebben we het ook al over gehad maar immigreren is niet heeeel makkelijk! Ik zou bijvoorbeeld zeker open staan voor samen naar Engeland (mooi dichtbij voor mij!) maar hoe dat zich gaat ontwikkelen met Brexit is natuurlijk nog heel erg onduidelijk.
Hij studeert voor dierenarts, ik weet ook niet of dat zomaar overal geldig is.

Ik zag vorige week een filmpje over dat mannen de 'nothing' box hebben die ze dus kunnen pakken om mooi nergens aan te denken (is ook duidelijk want volgens mij maakt hij zich er nog niet zo druk om :') ), die ga ik ook maar eens bestellen :+

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 23:29

Als DA heeft hij internationaal wel opties. En op master niveau is het minder een probleem dat hij (nog) geen Nederlands spreekt. ;)

Ik zou er ook gewoon voor gaan.
Geen idee of het naïef is, maar ik denk steeds: als het 'meant to be' is, zullen er zich wel vanzelf oplossingen aandienen en dan ga je er wel uitkomen samen?

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 23:30

Ik heb een lange afstandsrelatie gehad die niets is vergeleken met die van jou :)) (Nederland - Israel). Maar ik zou het echt nooit meer willen, ondanks dat we 1,5 jaar iets hadden en veel contact hadden kenden we elkaar toch lang niet zo goed als ik mijn vriend nu ken. We waren steeds zo kort samen dat het dan altijd wel leuk was omdat het een soort van vakantie was, ookal liep het niet lekker tussen ons.

Zien waar het schip strand is heel leuk, en dat dacht ik ook. Maar is best wel oliebol als je weet dat jij niet naar zijn land wil. Bij mij wilde mijn ex zelfs nog wel naar Nederland komen, tot puntje bij paaltje kwam..
Ik merkte ook dat ondanks er geen geloof oid mee speelde er toch nog wel heel veel cultuurverschillen waren waar ik het ook lastig mee had. Bij mij waren het ook echt van die kleine simpele dingen zoals bijvoorbeeld een spelletje of tv programma wat iedereen vroeger keek, wanneer je daar een grapje over maakt moet eerst helemaal uitgelegd worden wat dat ding dan is, dat het al niet meer leuk was. Dit klinkt misschien stom en dat had ik waarschijnlijk vroeger ook gevonden maar zulke situaties komen toch vaker voor dan je denkt.

Ik heb er absoluut geen spijt van want het was wel een hele ervaring en ik heb veel geleerd, maar achteraf gezien was het zó veel gedoe, elke keer plannen, wie gaat naar wie, taalbarriere, moeten afspreken om te skypen of bellen omdat je elkaar anders gewoon niet spreekt of ziet. Niet iemand die er even voor je kan zijn als het even niet lekker gaat. Ik had ook echt een soort van twee levens, wanneer ik bij hem was, en wanneer ik gewoon thuis was mijn eigen ding deed en met niemand rekening hoefde te houden. Wanneer hij kwam of ik naar hem plan je ook zo veel mogelijk vrij van school/werk waardoor we heel weinig het 'echte' leven met elkaar mee maakte.

Ik wil niet als een mega pessimist overkomen maar ik word er alweer moe van als ik er aan denk. En het is niet zo'n mooi fantastisch sprookjes avontuur als het soms lijkt.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 01:23

Herkenbaar verhaal, ik heb mijn vriend tijdens een stage in Nieuw-Zeeland ontmoet. We kregen al snel een relatie en een maand later had ik mijn enkele reis terug naar NZ al geboekt. (Ik moest na mijn stage eerst terug naar NL om examens te doen) We hebben een jaar samengewoond in NZ, samen op vakantie naar Nederland geweest, en zijn nu samen naar Australië verhuisd. Het is inderdaad een pokke eind weg, en het plan is ook niet om hier echt te settelen. Ik wil binnen een x aantal jaren weer terug naar Nederland en gelukkig heb ik een geweldig lieve kiwi gevonden die maar wat graag met me mee wil. Hij vindt het zelfs niet erg om Nederlands te moeten leren <<)

Long story short; gewoon lekker voor gaan en zien waar het schip strand. Ja het kan fout gaan, maar dat kunnen relaties in eigen land ook. :)

X_juul_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 02:46

Zorg idd dat het leuk is! verantwoording komt later. Have fun!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 08:51

Mijn vriendin heeft uiteindelijk toch maar gekozen om in australie te gaan wonen, ookal wilde ze dat eerst niet. Hij wilde toch echt niet in NL wonen.
Nu is ze getrouwd en kindje en mega heimwee met perioden.. maar ja nu kan ze niet zomaar meer terug naar NL.

Bij jullie is het nog heel pril, maar op n gegeven moment moet je wel echt gaan nadenken over hoe je allebei gelukkig word zonder dat de een zijn hele leven opgeeft..

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 12:55

Leuk, doen en genieten van de tijd die je samen hebt! Je kunt altijd zien of je tegen die tijd daar wilt gaan wonen ;) Kijk eerst hoe het contact gaat als jij hier bent en hij daar. Is het dan nog steeds zo leuk? Heb je er nog een goed gevoel bij?

Volg je gevoel zeg ik altijd :)

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 13:57

Ik zou het niet doen. Emigreren is geen peuleschil en is iets waar je wel 100% achter moet staan. Doe je dat niet dan krijg je geheid spijt. Ik denk eerlijk gezegd dat het voor jezelf moet afkappen voordat het te serieus word en je de beslissing voor jezelf nog lastiger maakt. Ben zelf nu met een emigratie bezig en hoewel ik vanaf jonge leeftijd al een toekomst voor mezelf in het buitenland zag en er helemaal achter sta, is het nu soms ook best wel even slikken.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 21:21

Positieve en negatieve verhalen.. Tja kan ook niet anders!

Nu stoppen gaat me toch niet lukken hoor.. Ik ben sowieso nog een paar maanden in Australië en ik kan me echt niet voorstellen om daar te zitten zonder hem eigenlijk. Overigens zeg ik niet dat ik niet wil emigreren, ik wil alleen niet letterlijk aan de andere kant van de wereld spreken en ik vind Australië gewoon geen fantastisch land. Gelukkig staat hij er ook wel voor open om ergens anders te wonen.

Eigenlijk vind ik gewoon dat hij naar Nederland moet komen, hij heeft namelijk al een Nederlands paspoort :+

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 23:10

Dat maakt het wel makkelijker :+

Amerikaans lief hier. Mijn lie komt naar hier...... wilde al heel lang daar weg. Dus dat komt redelijk goed uit. De vraag is nu of we echt gaan matchen...... maar daar kom je maar op een manier achter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 23:42

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-04-26 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 15:06

Ohhh wat leuk! Ik zou er gewoon voor gaan! :D
Hij heeft een Nederlands paspoort? Super veel voordelen!

Mijn (nu inmiddels) man komt uit Turkije. Wij hebben elkaar in 2015 ontmoet toen ik daar op vakantie was. Tja, liefde ging ook niet meer over dus veel heen en weer gereisd. Hij ook in NL op vakantie geweest, en dan moet je toch echt knopen gaan doorhakken. Besloten dat we toch eerst in NL willen gaan wonen. Ik kan mijn ouders echt niet achterlaten :+ Nu wonen we dus (na een hoop papierwerk, en stress of hij wel een verblijfsvergunning kreeg) al een jaar samen in Nederland. Bevalt prima! Hij had binnen 3 weken werk, heeft inmiddels zijn auto theorie gehaald (nu de praktijk nog :+ ), en is gisteren begonnen met de opleiding om Nederlands te leren op het ROC.

Wij missen Turkije beide wel heel erg.. Vooral na deze 'zomer' in Nederland := Wij overwegen dan ook zeker om over een aantal jaar toch die kant op te gaan.

Ik zou de komende 8 maanden lekker genieten samen, en gewoon rustig aan kijken waar het op uit loopt :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 15:11

Deze is leuk, je gaat er nu voor 8 maanden naartoe... ideale setting om te bekijken of hij over 8 maanden nog steeds leuk genoeg is.

Mijn buurmeisje heeft een ozzie vriend. Hij is net voor de tweede keer hier komen wonen (moest tussentijds terug ivm visum) en heeft toen hij weer terug in Australië was Nederlandse les gevolgd. En ik geloof dat het de bedoeling is dat hij nu hier blijft.

Maar het kan ook anders: meisje van school, geboren in Bulgarije en opgegroeid in Nederland, heeft een vriend uit Jersey en ze wonen in Dubai. Waar ze samen buitenlander zijn, wel zo eerlijk. Het is een beetje geven en nemen. Een vriendin heeft het ook zo aangepakt: hardcore Friezin, diep ongelukkig in Tilburg en samen met d'r brabo naar Nijmegen gemigreerd. Al is dat natuurlijk wel binnen Nederland. Maar ook daar zijn natuurlijk cultuurverschillen.

Uiteindelijk zul je alleen zelf kunnen bepalen wat er leuker is: die jongen of Nederland.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 15:16

Ach joh, gewoon kijken hoe het loopt.

Ik heb een tijdje een relatie gehad met een man die ik tijdens mijn halfjaarsstage in Letland heb leren kennen. Toen hij mij uiteindelijk in Nederland kwam opzoeken bleek dat de magie ineens totaal weg was... Heel banketstaaf want voor hem was het er nog steeds wel. Nouja, uiteindelijk is hij terug gegaan. We zijn normaal uit elkaar gegaan, het contact is inmiddels verwatert tot alleen een felicitatie met verjaardagen. Maar dat is ook wel goed zo voor ons beide :)

Voor hetzelfde geld blijft het bij jullie wel zo leuk! Oplossingen kun je later over nadenken als je wat meer 'zekerheid' over de relatie hebt. Ik snap dat het moeilijk is maar inderdaad, gewoon lekker z'n beloop laten gaan!

Geniet ervan :D

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 15:30

ik "ken" een DA die naar Australië geëmigreerd is _O-

effe serieus. Gezien ik aan de universiteit werk, zijn lange afstandsrelatie in mijn omgeving heel normaal. (gedurende 1 tot max 3 jaar). Op termijn trekken de meesten naar een land halfweg of juist een geheel andere kant en slechts de minderheid gaat in het geboorteland wonen van 1 vd partners en dan wint het land dat socio-economisch het stabielst is meeste mogelijkheden biedt voor een woning en een job.