Techneuten? Samsung s7 verbinden met tv

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

Techneuten? Samsung s7 verbinden met tv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-17 20:39

Iemand een oplossing? Ik wil graag netflix/andere apps op mijn tv, maarrrr...

- ik heb geen smart tv
- ik heb een tv met hdmi
- de Samsung s7 schijnt niet met hdmi te werken
- ik heb geen Wi-Fi dus een chromecast is geen optie
- ik heb geen tv abonnement

Wie heeft de oplossing???

Schuur_

Re: Techneuten? Samsung s7 verbinden met tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 21:05

Een smart-tv halen of wifi zorgen dat de chrome cast werkt.

Heb wel ooit via USB - HDMI mijn laptop aan mijn tv gekoppeld dus misschien met een verloopstukje dat dit ook lukt om je s7 te spiegelen op de tv?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-17 22:33

Schuur_ schreef:
Een smart-tv halen of wifi zorgen dat de chrome cast werkt.

Heb wel ooit via USB - HDMI mijn laptop aan mijn tv gekoppeld dus misschien met een verloopstukje dat dit ook lukt om je s7 te spiegelen op de tv?

Smart tv werkt ook op Wi-Fi toch? Heeft dus geen zin. Geen enkel Wi-Fi signaal hier dus abo opgezegd.

S7 ondersteunt helaas geen hdmi verbinding.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 08:14

Die apps vragen denk ik toch ook weer internet? En verbruiken veel waardoor ze normaal gezien op WiFi worden gebruikt. Hier een Apple tv maar ook op WiFi.
Je zou van je telefoon een hotspot kunnen maken met een Chrome kast maar ga je denk ik wel veel verbruiken.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 09:40

Ik denk dat je dat wel kunt vergeten. Zelfs al zou je een hotspot maken heb je alsnog een Chromecast nodig om je tv verbinding te laten maken met je telefoon. Dan zou je een laptop met een hdmi-kabel kunnen laten verbinden, maar ook daarvoor dien je verbinding te hebben met een netwerk. Nog een andere optie zou kunnen zijn een spelcomputer zoals een ps3, xbox of Switch. Maar, ook dat heeft weer internet nodig.

Je beste optie hierin is denk ik hotspot + Chromecast.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 09:44

Netflix kan je gewoon via een pc doen? Die is wel weer te verbinden met HDMI aan je tv

Anders is toekomst voor iphone gaan met Apple tv, die werkt wel zonder wifi

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 10:02

Voor dat eerste heb je dus internet nodig Gianti, dat heeft ze opgezegd.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 10:10

Sodeletuut schreef:
Geen enkel Wi-Fi signaal hier dus abo opgezegd.

Lift je normaal dan mee op de internetverbinding van anderen? Ik kan me voorstellen dat in b.v. een studentenhuis niet iedereen zijn eigen internetabonnement heeft maar gewoon één abonnement en modem voor het hele huis.

Of gebruik je de term wi-fi niet correct, heeft in mijn omgeving wel eens voor flink verwarring gezorgd toen iemand het over wifi had maar uiteindelijk internetverbinding bleek te bedoelen.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 10:24

EvelijnS schreef:
Voor dat eerste heb je dus internet nodig Gianti, dat heeft ze opgezegd.

Je mobiel kan je als hotspot gebruiken! Dan gebruik je internet bundel van je mobiel voor je computer :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 10:31

Wi-Fi is het makkelijkste, en anders computer op tv aansluiten. Zie zo niet direct een andere manier. Of je moet een onbeperkte internetbundel op je mobiel hebben

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 10:49

Gianti schreef:
Netflix kan je gewoon via een pc doen? Die is wel weer te verbinden met HDMI aan je tv

Hier heb ik WiFi nodig voor de Apple tv

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 10:52

lenaa_tje schreef:
Gianti schreef:

Hier heb ik WiFi nodig voor de Apple tv

Nieuwere generaties niet :) durf niet te zeggen vanaf welk jaar. Toevallig gisteren voor iemand opgezocht met zo'n zelfde probleem

https://physedagogy.com/2014/09/25/no-w ... hout-wifi/

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 10:55

Ah! Ik heb inderdaad al weer een oudere.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 10:59

Heb je wel een internet verbinding met Ethernet, of mis je alleen de WiFi?

Als dat wel hebt, zou ik gewoon de TV aansluiten als tweede beeldscherm van de computer. Je kunt dan dan de displays extenden en je TV als 2e laten functioneren. Dan kan je alles wat je op je PC kan zien, naar je tweede scherm schuiven (je TV), zodat je het ook op je TV kan bekijken.

Als je geen bedraad internet hebt, zou het alsnog kunnen, maar dan moet je je telefoon als hotspot gebruiken (wel even een wachtwoord opzetten), daar je PC mee laten connecten zodat 'ie internet heeft en dan je TV verbinden aan je PC.

EDIT: als je een andere TV zou willen overwegen en je wilt bij de SAMSUNG telefoons blijven, kan je ook een SAMSUNG smart TV kopen. Dan heb je ook geen chromecast oid. nodig, maar kan je gewoon screen sharen vanaf je telefoon naar je TV. Dit doe ik ook regelmatig, kan ook met een LG telefoon en LG TV bijvoorbeeld.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-17 21:09

Bedankt voor alle reacties! Ik heb inderdaad helemaal geen internet abonnement meer thuis omdat het toch zo traag was dat het niets deed. Nu idd onbeperkt internet op de telefoon dus dat is geen beperking. Ik lees alleen overal op internet dat de chromecast niet meer werkt via de hotspot van de telefoon. Mijn laptop heeft helaas geen hdmi en is te oud en traag voor netflix haha. Daarom wilde ik die er eigenlijk buiten laten.. Bedankt allemaal voor het meedenken!!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 21:30

Sodeletuut schreef:
Bedankt voor alle reacties! Ik heb inderdaad helemaal geen internet abonnement meer thuis omdat het toch zo traag was dat het niets deed. Nu idd onbeperkt internet op de telefoon dus dat is geen beperking. Ik lees alleen overal op internet dat de chromecast niet meer werkt via de hotspot van de telefoon. Mijn laptop heeft helaas geen hdmi en is te oud en traag voor netflix haha. Daarom wilde ik die er eigenlijk buiten laten.. Bedankt allemaal voor het meedenken!!

En internet via de schotel dan? Ik heb collega s aan de Duitse grens/ buitengebied die dan zo wel sneller internet/tv kunnen ontvangen. Weet zo niet wat dat dan mag kosten.

Of zoiets https://m.routershop.nl/huawei-b315s-22 ... /pid=40033. Je kan namelijk een 4g netwerk aanleggen geloof ik. Ook dat heb ik alleen van horen zeggen maar valt misschien wat over uit te zoeken als je al onbeperkt mobiel data hebt.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-17 22:12

Lenaatje dat is idd slim! Ga ik achteraan.
Ik zoek nu eigenlijk een goedkope oplossing omdat ik toch niet van plan ben hier te blijven wonen.. :)