Interessant probleem ivm geslacht en trouwen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Interessant probleem ivm geslacht en trouwen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-17 15:27

Ok een fout programma maar zet mij nu aan het denken. Op tlc over gekke zwangerschappen. :') ja komt al zappend voorbij. Maar het koppel wekte mijn interesse.

Een simpel zo op het oog hetero stelletje. Jongen meisje en een zwanger. Alleen is de jongen zwanger. :oo . Ok hoe kan dat. Nou de jongen was ooit een meisje, het meisje ooit een jongen. Beiden zijn dus transgender en hebben hormoon injecties gehad. Hij ziet er ook echt uit als een hij en zij als een zij. Alleen hebben ze beiden hun geslachtsdelen gehouden omdat ze een kinderwens hadden.

Nu is hij dus zwanger van haar zaad. Op zich iets logisch en zette me ook niet aan het denken. Wat dan wel. Nou ze willen trouwen en dat schijnt een probleem te zijn.

Maar waarom dan, het is jongen meisje hetero trouwen. Ook al ziet hij er als zij uit en omgekeerd. Waarom zou dat dan een probleem moeten zijn, het speelt zich af in venezuela.

Donna89

Re: Interessant probleem ivm geslacht en trouwen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 15:30

Die heb ik gezien ja!
Geen idee meer waarom dat een probleem was. werd wel verteld volgens mij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 15:31

Goh, wat apart... Ben ook wel benieuwd naar de reden...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-17 15:36

Heb verder niet gekeken zag het voorbij komen ben gaan nadenken en dan is de aandacht voor programma ook zoek. :')

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 15:40

Het enige wat ik kan bedenken is dat een van beide al wel het geslacht heeft laten veranderen op papier en de ander niet, en dat het homo huwelijk daar niet is toegestaan?

Totaal ongefundeerd, geen idee of daar het homo huwelijk legaal is. En geen idee of je je geslacht kan laten veranderen zonder de bepalende operaties te laten doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 15:45

Maar ze hebben beide die bepaalde operaties niet ondergaan dus dan kunnen ze beide niet van geslacht veranderen.
Dus theoretisch gezien trouwt er dan nog steeds en man met ene vrouw, alleen andersom zeg maar :?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-17 15:48

Daarom. Dat is mijn idee dus ook. Alleen waarom dat een probleem is geen idee. Je ziet zo ook niks aan het koppel. Een gewoon doorsnee stelletje man vrouw. Weet dus niet of op papier al eea is gewijzigd. Toen was ik al zo aan het nadenken dat me dat is ontgaan. :+

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 15:50

Hier staat het ook aan. Als ik het goed onthouden heb, had de (nu) man z'n paspoort gewijzigd en de (nu) vrouw nog niet.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 15:52

Ik weet helemaal niks over de regels omtrent trouwen en transgender zijn in Venezuela, maar kan het misschien dat de éen officieel het geslacht heeft laten veranderen op het paspoort (als dat kan daar) en de ander (nog) niet? Het is een katholiek land, dus misschien dat het op papier wel mogelijk is, maar dat geen geestelijke zich er aan wil wagen?

Edit: wat Selina zegt dus :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 15:53

Maar dan kan de nu-vrouw dat toch ook laten doen en is het probleem opgelost? :)
Of kan dat als vrouw niet zo makkelijks als als man? Officieel van geslacht veranderen?