Buitenom een paar regels is het cao van mijn branche al een tijd niet verandert. Dat betekend dat de salarissen gebaseerd zijn op het cao van 2013. Ik ga wel netjes per jaar omhoog, maar ik vroeg me af of dat vaker voorkomt? En of je op termijn erover kunt beginnen als het bijvoorbeeld straks na 5 jaar nog niet is verandert.
Om welke CAO gaat het? Inderdaad kan een CAO verlopen zijn, de oude CAO blijft dan voor de gebonden partijen geldig.
moonsparkle
Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-17 07:05
Dus er zou in principe in 2018 een nieuwe komen?
janouk
Geplaatst: 23-08-17 07:11
Het hngt er vanaf wat partijen hebben afgesproken. In jouw cao staat in een van de eerste artikelen wat de looptijd is.
De vakbonden onderhandelen namens de personeelsleden uit de branche over een nieuwe cao. Als je als medewerker veranderingen wil, kan je je melden bij een kaderlid van de vakbond of bij de vakbond en ze kunnen dat dan meenem3n in de onderhandelingen als er meer medewerkers dat ook willen
moonsparkle
Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-17 08:19
In het cao staat tot en met 2014. In de toegevoegde losse regels staat wel 2014-2016 een eenmalige uitkering van 1 procent, maar ik ben halverwege 2016 van baan verandert en het bedrijf hiervoor werkte niet met het cao.
Het kan best zo zijn dat je cao is afgelopen, dan zul je zelf in onderhandeling moeten gaan met je werkgever. Om welke cao gaat het, een bedrijfseigen cao of een branche? Dan zou je kunnen opzoeken of er een nieuwe cao is of dat er evt nog onderhandeling zijn.
moonsparkle
Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-17 09:42
Een branche, maar er is dus na al die tijd buitenom wat kleine regeltjes en de functieomschrijving die wat uitgebreider is niks verandert