Was komt met vlekken/vegen uit de wasmachine

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Was komt met vlekken/vegen uit de wasmachine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-17 21:09

Enórm irritant dit. Sinds een paar weken komt mijn was met bruingrijze vlekken/strepen uit de wasmachine. Het maakt niet uit of deze op 60 of 40 graden draait, kort of lang programma.

Ik ben bekend met het verschijnsel was/vetluis, en draai regelmatig een lege was op 90 graden met azijn of een vaatwastablet. Ook draait de machine minimaal 2x per week een was op 60 graden (handdoekenwas en beddengoedwas). Ik gebruik geen overmatig veel wasmiddel, was stinkt ook niet. Laatst ook een flesje 'Wasmachine monteur' (oid) van HG erin gemieterd, om hem extra schoon te krijgen.

Machine is 6,5 jaar oud, en maakt sinds een tijdje ook een klereherrie met centrifugeren.

Zelf denk ik dat ik binnenkort de deur maar open moet doen voor de mannen van CoolBlue := maar een goedkopere oplossing is echt heel erg welkom! Herkent iemand dit, en vooral, wat doe ik hier aan?

Let wel, ik denk dus dat het géén was- of vetluis is! Ik ben meer op zoek naar andere opties die dit kunnen verklaren.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 21:12

je moet zo en zo af en toe eens op 90 wassen om je machine schoon te houden, en dan bedoel ik echt regelmatig en dan tussendoor niet te koud wassen

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 21:14

jiperdepip schreef:
je moet zo en zo af en toe eens op 90 wassen om je machine schoon te houden, en dan bedoel ik echt regelmatig en dan tussendoor niet te koud wassen

Er staat in de OP dat TS dit doet.

Hoe zijn de rubbers van je wasmachine? In die van ons blijft water met vuiligheid staan dus maak die na het wassen altijd even schoon.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 21:14

Als je het bericht van TS leest, lees je dat ze dit al regelmatig doet ;)

Ik zou het zo niet weten, TS. Je reinigt je wasmachine al vaak genoeg. Heb je het filter al eens helemaal eruit gehaald en schoongemaakt? Misschien een scheut azijn in je machine en dan laten draaien?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-17 21:15

Jiperdepip, als je mijn tekst had gelezen had je daarin kunnen lezen dat ik minimaal 2x per week op 60 graden was en regelmatig (1x per maand) op 90 graden een lege was draai :) Ik was sowieso niet kouder dan 40 graden.

Coconut, filter haal ik er ook regelmatig uit. Laatst nog gedaan en schoongemaakt.

Net een was met lichte/witte was gedraaid en een aantal shirts zit dus ónder de strepen ;( Was ze nu opnieuw, met direct een scheut azijn erbij. Baal er zo van!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 21:16

Je schrijft dat je de 90 graden was leeg doet.
Mij is dan weer geleerd om die met 1 (of meer) badhanddoek(en) te doen.
Zodat deze als het ware ook poetsen.

Heb je ook al eens de rubberen ring van de deur zuiver gemaakt met een doek?

Berdien

Re: Was komt met vlekken/vegen uit de wasmachine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-17 21:17

Dat is nog wel eens een idee, thanks!

Ja, de rubberen ring is ook brandschoon. Ik ben echt heel zuinig op mijn wasmachine, daarom is dit ook zo zuur.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 21:20

Bah, wat naar zeg. Ook van al je goede kleding en ander wasgoed. Snap heel goed dat je verschrikkelijk baalt.

Misschien eens iemand langs laten komen om te kijken voordat je daadwerkelijk een nieuwe aanschaft?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-17 21:22

Zitten daar niet direct hele hoge kosten aan verbonden? Een nieuwe machine heb ik voor zo'n € 400. Om dan een paar honderd (?) uit te geven aan een monteur is ook zo wat...

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 21:22

Ik had hetzelfde probleem met de vlekken inclusief de herrie met centrifugeren. Bij mij bleken de lagers kapot. De olie komt dan in de machine en hij gaat herrie maken. Op een gegeven moment draait dan de trommel helemaal niet meer, dan is het de hoofdlager. Mijn wasmachine was 5 jaar oud en kon ik helaas wegbrengen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-17 21:23

Oh nee... dat klinkt inderdaad als wat hier gebeurt. Mijn ouders waarschuwden me daar ook al voor. Zal eens bellen morgen met de fabrikant of het vervangen van de lagers a) een optie is en b) wat dat dan kost.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-17 22:22

Rondje internet gedaan, zijn inderdaad de lagers.

Net nog weer de met vlekken en vegen besmeurde lichte was opnieuw gewassen. Machine ging nou helemaal raar, enorme ratel erin. Vreemde geur ook, ook in de was zelf.

Oftewel, RIP machine. Dinsdag bezorgt Coolblue z'n opvolger ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:26

Hoop ik wel dat CB hem zelf bezorgt en niet Dynalogic laat komen want dan kan je hem zomaar pas over een jaar ofzo hebben :=

Hier ook kapotte lagers gehad, klapte uiteindelijk de hele trommel eruit :oo

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-17 22:27

:oo :oo

Vooralsnog staat hij op dinsdag. Morgen kon ook, maar dan ben ik veel weg (nieuw kantoor bezichtigen, afspraak met klant, woning bezichtigen :)) ). Dus dan maar dinsdag(middag).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:29

Je moet maar eens googlen op dynalogic, te bizar voor woorden. Ook dat ze m bij de drempel pleuren en weggaan etc. Of dat je einde dag een sms krijgt dat ze toch niet komen omdat je bestelling niet meer paste :+ op BCC na bezorgen alle webwinkels met Dynalogic en CoolBlue dan wisselend met zichzelf. Maar ook nog 80% met Dynalogic.

Ik heb korting via mn werk maar hell no dat ik daar groot spul bestel :')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-17 22:31

Zie het wel. Is betaald met PayPal dus zit redelijk safe. En voor de deur zetten moeten ze proberen. Woon 3 hoog, en daarom juist voor CB gekozen. Dan zullen ze weten met wie ze te maken hebben :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:34

En mocht het misgaan ook CB bellen en niet DL want die rekenen kapitalen :')

Dat was een erg verhaal joh.. man bestelde bij ons een wasmachine, man in rolstoel. Betaalde meer voor installatie, en ze pleuren m in de gang en vertrekken want installeren doen ze niet :roll:

Oh en als je oude apparaat mee moet, Dynalogic doet dat dus niet in 1x. := :+ vertelde vriendin van me. Ook via CB groot apparaat besteld. Die hebben dus anderhalve week vrij moeten nemen voor de nieuwe er was en de oude weg.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-17 22:36

Ja, installatie én meenemen oude machine. Staat allemaal op de site, dus zal wel goed gaan. En zo niet... :Y) <<)

Ik kijk vooral uit naar het wassen van witte/licht gekleurde was zonder angst voor nare vlekken/strepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:36

De eerste was is dan zo heerlijk :D
Welke heb je besteld?

H zegt net, als ze dat hier flikken laat ik ze pas gaan als ze alles doen waar ik voor betaal. (Dat drempel verhaal) en intussen bel ik met de webwinkel.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-17 22:37

Indesit XWE 71683X W EU.

Komt goed uit de reviews, en na de aanschaf van paard nr 3 en aankomende medische kosten van paard nr 1 is er even geen budget voor een hele dure machine.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:38

Prima apparaat idd :j

En zoveel langer gaan die hele dure ook niet meer mee. Miele van nu is toch een stuk minder dan de miele van 20 jaar trug. Ik betaal ook niet meer dan 400 voor een wasser of droger.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-17 22:39

Klopt! Nu een... Siemens uit m'n hoofd. Echt fijne machine, maar nu dus wel echt stuk. Wilde hem echt laten maken want ik ben niet voor het weggooien van dingen maar moet ook wel enigszins om eigen portemonnee blijven denken. Nu de was ook 'mechanisch' stinkt.. :n Da's gewoon niet goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:42

Nee dan is hij echt stuk :j wij hadden hiervoor een stokoud ding, Bosch denk ik. En die ging op exact dezelfde manier hemelen en repareren was duurder dan de 350 euro samsung die we nu hebben :')

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:46

hoi Berdien,
ik heb dat euvel ook aan de hand, we waren van poeder naar vloeibaar wasmiddel overgeschakeld en toen kreeg ik allemaal strepen in voornamelijk de witte wassen, gekleurd namelijk niet ( heel vreemd). dus na onderzoek op internet ( leve google) gelezen dat het aan vloeibaar kan liggen.
Ook zet ik hem regelmatig op kookwas leeg met soda ( beter dan azijn schijnt) en nu dus terug op de megaperls ;-).
Omdat er nogal eens een hondenbedje/ dekente ingaat hier ( nogal veel wel ) slijten de wasmachines hier ook veel. diverse monteurs gevraagd en schijnt dat Mieles waar men nogal hoog over opgeeft ook niet meer is wat het is geweest. En ik snap echt wel dat een wasmachine op een boerderij veel meer te lijden heeft hier dan iemand die op een appartementje woont en alleen 'vieze' sportkleding heeft ;-).
Dus helaas maar steeds na jaar of 4/ 5 een andere... moet zeggen dat ik echt LG fan ben, de aeg van nu zou ik niet meer willen ;-). Omdat LG direct drive heeft slijten die machines minder hard ;-).
Bij jou dus helaas einde verhaal machine maar misschien tip met waspoeder ook wel handig en de soda voor in de toekomst?
veel plezier met/van de nieuwe machine :-)!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:49

Balen ts, vrees wel dat je het probleem van bij ons thuis dan ook "opgelost" hebt. Ik weet niet of ie herrie maakt bij ons(schoonouders) wel dat we de laatste tijd regelmatig vieze vegen hebben..

Even over dynalogic.. we hebben ze hier toch al best vaak over de vloer gehad en super service hoor. Hier willen ze altijd mee uit pakken en nemen ze altijd al het afval mee terug tenzij we dat weigeren(als ik bijv alleen ben. En vrienlief het op zn plek willen zetten. Laatst pas 1x gehad dat het volgsysteem kuren had. Maar altijd optijd een berichtje dat ze eraan komen(kwartier voor tijd dacht ik?)