Jouw handtekening

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Jouw handtekening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 09:59

Ik zet heel wat krabbels voor mijn werk, deed me eraan denken dat eigenlijk niemand je leert hoe je een handtekening 'verzint'. Mijne is vrij standaard maar ik zie ook wel eens prachtig creatieve handtekeningen en dan vind ik het jammer dat ik nooit op zoiets ben gekomen :=

Hoe kwamen jullie aan je handtekening? Is ie mooi/creatief of juist standaard?

Chiave

Re: Jouw handtekening

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 10:01

Ik heb mijn initialen, maar het is in de loop der tijd in één letter geworden. Moet wat aan gebeuren... :\

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 10:03

Ik heb mijn handtekening een beetje nageaapt van mijn moeder :Y) Initialen met een soort zwierige krabbel en dan familienaam.
Mijn vader heeft een hele mooie in spiegelbeeld, die vind ik serieus echt heel gaaf! Moet je maar net kunnen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 10:05

Ik gebruik initialen met een krabbel ofzo, zo kort mogelijk iig. Wil er niet teveel moeite in stoppen. :')

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 10:06

Ik schrijf mijn voornaam aan elkaar met een uithaal erdoor, vreselijk lelijk :') :')

karuna
Drukke kabouter

Ooit als jong meisje begonnen met mijn initialen. Die kun je mooi in tegen elkaar zetten. De tussenvoegsels passen mooi in de eerste letter N. langzaam aan is dat sneller en sneller geschreven en steeds groter en royaler. N nu is de laatste letter het eind een soort grote boog helemaal over de andere krabbel heen weer terug naar het begin.

Nu heb ik ongeveer ene half a 4 tje nodig om hem te zetten. Als ik de ruimte heb is ie 10 cm breed en zeker 5 tot 8 cm hoog. :+ Mijn paraaf is de klein geschreven versie ervan al moet ik mezelf dwingen die klein te houden.
Laatst bijgewerkt door karuna op 18-08-17 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nancy

Hier ook van moeders afgekeken.
Voornaam, achternaam, krabbelen en klaar :')
Laatst bijgewerkt door _Nancy op 18-08-17 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 10:07

Mijn handtekening was jarenlang erg leesbaar. Ook ik zag dat sommige mensen hele creatieve handtekeningen hadden. Bij mijn 2e huwelijk kon ik een mooie koninklijke naam aannemen, die ik meteen omtoverde in een prachtige handtekening (vind ik zelf :D ) waar wél de kroon duidelijk in te zien is, maar niet de naam...

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 10:11

Ik vind mijn handtekening echt hopeloos. Mn initalen komen er in voor maar ik vind t 3x niks. Maar ja zo'n gedoe om hem te veranderen.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 10:11

Hier voorletters achternaam en meisjesnaam zo dicht
mogelijk op elkaar, en dan probeer ik er altijd zo'n sierlijke krul
door heen te prikken die op een hartje lijkt :+

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 10:12

Ik heb mijn initialen met een krabbel er door heen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 10:15

Paraaf zijn de eerste letters van mijn voor en achternaam door elkaar.
Handtekening achternaam en voornaam, waarbij de laatste letter eingelijk veranderd is in een kriebel door de rest heen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 10:17

Mijn paraaf is gewoon een Y en handtekening met mijn achternaam erbij en streep eronder, bevalt me prima :j

esmee_stip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 10:18

Wat leuk dat je dat zegt. Ik heb er al vaak over nagedacht dat je daar eigenlijk les in moet krijgen :)) Ik heb wel een 'mooie' paraaf, al is het meer een E met een F dan een E met een S, maargoed. Wel altijd hetzelfde te maken. Mijn handtekening is ook lelijk. Een E met een lange onderste streep waar ik mijn achternaam op schrijf en een krabbel erdoor. Voor mijn werk moet ik regelmatig rapporten ondertekenen en dan staat altijd dat lelijke ding eronder :+

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 10:19

Hebben jullie je aangetrouwde naam verwerkt in je handtekening? Ik heb gewoon mijn oude handtekening gehouden :=
Als je je handtekening wijzigt, moet je dat dan nog ergens vast laten leggen ofzo? }:0

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 10:23

Ik was destijds getrouwd maar heb mijn eigen naam aangehouden. Probleem opgelost. De achternaam van mijn ex was zo stom dat ik die niet wilde. Toen het kon heeft hij mijn naam aangenomen zelfs (ook na de scheiding blijft hij die gebruiken hihi) maar wel zijn eigen achternaam als handtekening aangehouden.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 10:24

ik wou iets speciaals en ben er toen echt voor gaan zitten. Mijne is niet zomaar "ff na te apen"
Aangezien ik dat vroeger op school wel met die van mijn moeder deed dus schreef ik zelf absent briefjes :o

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 10:25

ik heb de eerste letters van elke naam ( 3 namen en achternaam ) en dan op een bepaalde manier mijn initialen er doorheen en een krabbel en streep er door :D

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 10:25

Ik had als jong meisje "Voornaam.Eerste letter achternaam" als handtekening, dat werd een paar jaar later "Voorletter.Achternaam". Mijn paraaf was iets kunstzinniger en daar was ik blij mee, maar die handtekening heeft me altijd gestoord, zo saai! Mijn voornemen was om daar voor mijn achttiende verjaardag wat aan te doen, maar dat mislukte. :Y) Gelukkig kreeg ik niet veel later een nieuwe kans, toen we trouwden heb ik wel mijn best gedaan op het bedenken van een mooie nieuwe handtekening voor de naam van mijn man (1,5 jaar lang proberen en oefenen, op ieder papiertje in huis stonden krabbels :))).

Britt schreef:
Hebben jullie je aangetrouwde naam verwerkt in je handtekening? Ik heb gewoon mijn oude handtekening gehouden :=
Als je je handtekening wijzigt, moet je dat dan nog ergens vast laten leggen ofzo? }:0

Als je die nieuwe handtekening ook bij officiële instanties als de bank wil gebruiken, dan ja. :j Dan moet hij ook op (één van) je identiteitsbewijzen staan.

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 10:26

Ik heb mijn voorletter en dan achternaam en bij de laatste letter daar van een soort uithaal en dan een krul.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 10:27

Die van mij is de eerste letter van mijn naam (A), maar het streepje in het midden trek ik door en maak ik dan met de eerste letter van mijn achternaam en die schrijf ik dan voluit met een of andere rare kribbel er door. Maar meestal heb ik geen zin of geen geduld om alles te schrijven en staat er dus een A met een halve achternaam en een kribbel erdoor.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 10:34

Mijn handtekening was een combinatie van een paard met mijn naam. In de loop der tijd is het paard (en de naam) onherkenbaar geworden. Al tienen verzonnen en altijd aangehouden. Bij trouwen m'n eigen naam gehouden, dus daar ook geen probleem mee.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 10:51

Ik heb mijn voorletter met een boogje omhoog en dan de eerste letter van mijn achternaam eroverheen. Echt lelijk, maar heb er vroeger nooit echt over nagedacht..

Als ik ga trouwen, kan ik dan van handtekening veranderen?

Of kun je überhaupt van handtekening veranderen wanneer je handtekening al bij allerlei instanties (diploma’s, gemeentehuis, hypotheek) bekend is?

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 10:53

Mijn achternaam begint met een D dus deze langgerekt gemaakt en de rest van mijn achternaam een soort van in de D gepropt en voorletter ervoor

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 10:57

Ik schrijf eerste letter voornaam en hele achternaam eraan en dan kras ik de boel weer door. :')