Mbo opleiding wiskundegericht?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DeEenhoorn

Mbo opleiding wiskundegericht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 18:28

Hallo,
Over 1,5 jaar (ja dat duurt nog wel even, maar beter te vroeg dan te laat) ben ik klaar met mijn opleiding laboratorium op mbo niveau 3. Hierna wil ik een halfjaar werken en daarna aan een nieuwe opleiding beginnen. Mijn interesse ligt heel erg bij rekenen en wiskunde en dit is dan ook het vak waarvoor ik altijd wel hogere cijfers haal.

Nu ben ik niet op de hoogte van alle opleidingen die hiermee te maken hebben op mbo niveau 3/4 en vraag ik jullie bokkers om hulp, want als ik denk aan wiskunde denk ik aan docent zijn (hbo studie, en wil niet voor de klas staan) of boekhouding, alleen denk ik dat er veel meer mogelijkheden zijn waarbij je niet direct denkt aan wiskunde of omdat de opleiding niet zo bekend is.

Dus mijn vragen:
Welke opleidingen zijn er te bedenken binnen dit gebied?
Is dit mbo niveau 3/4 of hbo?
(Voor niv 3/4) is er de mogelijkheid om een hbo opleiding na te volgen die goed aansluit op het mbo?

Mocht er iemand zelf een mbo of hbo opleiding met veel wiskunde volgen, ik zou zeggen: vertel er iets over, ervaringsverhalen zijn altijd leuk :D

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 18:29

Ik zAl je alvast verklappen, boekhouden is geen (hogere) wiskunde. Eerder logica en inzicht :j

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 18:35

Boekhouden heeft imo niks met wiskunde te maken.. Ergens wat basis rekenen en verder leerwerk. Ook met stages heb je vrij weinig te maken met wiskunde.

Wat ik heb gehoord sluit de HBO vervolgopleiding op boekhouden en accountancy goed aan. De rest heb ik me niet in verdiept.

96Laura

Re: Mbo opleiding wiskundegericht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:12

Ik denk dat je dan al snel bij een technische opleiding uitkomt.. Dat kan heel extreem autotechnicus (mbo of hbo) zijn, maar je kan het ook zoeken in technische verpleegkunde of technische bedrijfskunde (beide hbo).