Suikerziekte..?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 13:34

Tessebes schreef:
Altijd leuk die zelfdiagnoses. Verward
Laat de huisarts nou maar bepalen wat je hebt...


Als je mijn huisarts kende dan snap je ook de zin van dit topic Knipoog
Zoals al vaker gezegt: hij is van mening dat ik met overgewicht en een lage bloedspiegel diabetes heb... Typerend voor mijn huisarts Scheve mond

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 13:37

bij mijn huisarts (kom er weinig) is altijd alles psygies ook wel makkelijk. Idd ook gewoon zelf het koppie erbij houden. Hoop dat uit die verdere testen blijkt dat je geen suiker hebt..

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 13:39

Tessebes schreef:
Suikerziekte uit zich trouwens meestal door heeeeeeeel veeeeeeeel dorst en heel erge vermoeidheid.


Is zo'n 3 a 4 liter vocht per dag dorstig genoeg? Haha! Heel erg vermoeid in de zin van 'ik val nú in slaap' ben ik niet, ik zou wel heel erg graag mijn bed opzoeken... Maar ik functioneer nog Lachen

Ik vind overigens die checklisten geen zelfdiagnose... Meer indicatie, zoals al meer mensen zeiden. Ik ben zo wie zo niet iemand die om iedere scheet naar de huisarts gaat...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 13:40

gouda schreef:
bij mijn huisarts (kom er weinig) is altijd alles psygies ook wel makkelijk. .


Wij hebben dezelfde Haha! De mijne wijt alles aan stress Lachen

Dees

Berichten: 18915
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 13:55

Poeh, die vorige van mij geeft 99 % van de gevallen het volgende advies:

"leg er maar wat ijs op". Clown

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 14:23

Als een arts lukraak roept dat iets psychisch is en dat niet duidelijk kan onderbouwen, dan is dat kwalijk. Maar ik heb genoeg duidelijke onderbouwingen gezien/gehoord/gevonden waardoor ik denk dat er wel degelijk een kern van waarheid in zit. Het zal niet voor alle ziektes opgaan, maar dat wil nog niet zeggen dat het niet zo is. Je moet er alleen zelf wel open voor durven/willen staan. Hoe dan ook, gelijk roepen dat iets belachelijk is, is ook niet de juiste insteek Knipoog

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 20:00

Pervinco"]
[quote="Tessebes schreef:
Suikerziekte uit zich trouwens meestal door heeeeeeeel veeeeeeeel dorst en heel erge vermoeidheid.


Is zo'n 3 a 4 liter vocht per dag dorstig genoeg? Haha! Heel erg vermoeid in de zin van 'ik val nú in slaap' ben ik niet, ik zou wel heel erg graag mijn bed opzoeken... Maar ik functioneer nog Lachen
[/quote]

3 a 4 liter is idd wel veel. Maar heb je ook echt constant dorst?

En vermoeidheid is volgens mij meer van die uhm hoe zal ik het noemen, 'slomigheid'. Maar idd niet echt zo van: ik val nu in slaap.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 21:10

Ik heb dan echt dorst ja... Ik heb de laatste weken een hele droge keel, zuip me te pletter Bloos!

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 00:05

He Pervinco,

Als je de hele dag een tong van leer hebt en om de tien minuten naar de wc loopt, moet je gewoon toch even laten prikken.

Ik viel ook niet om van vermoeidheid hoor, maar als ik ging zitten zat ik wel te suffen.

Als je het idee hebt dat je huisarts je niet serieus neemt, ga je gewoon op je strepen staan voor een keertje. Dat meten kost hem een teststripje van een euro en 2 minuten van zijn tijd!

Succes!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 00:12

MoniqueT schreef:
He Pervinco,

Als je de hele dag een tong van leer hebt en om de tien minuten naar de wc loopt, moet je gewoon toch even laten prikken.

Ik viel ook niet om van vermoeidheid hoor, maar als ik ging zitten zat ik wel te suffen.

Als je het idee hebt dat je huisarts je niet serieus neemt, ga je gewoon op je strepen staan voor een keertje. Dat meten kost hem een teststripje van een euro en 2 minuten van zijn tijd!

Succes!


Veel naar de wc hoef ik helemaal niet... Ik ben vandaag op het werk... 4 of 5 keer geweest volgens mij, en 2 liter water naar binnengeschud...

Klopt van die vermoeidheid... Ik ben onwijs blij als ik 's avonds mijn auto uit ben, ik heb de laatste kilometers zoveel moeite mijn ogen open te houden... Ik ben de laatste weken echt niet in staat geweest om 's avonds te studeren, laat staan naar mijn verzorgpaard te gaan...

Mijn huisarts neemt me serieus in de zin dat ie me laat prikken. Ik moet eerlijk bekennen dat ik daar wel binnenliep met de opmerking 'ik wil dat mijn schildklier onderzocht wordt'. Maar het klopt gewoon niet wat hij zegt... Mijn glucose is te laag, ik heb een best wel flink overgewicht Bloos!, en toch heb ik diabetes volgens hem...

We zijn in 2002 verhuisd, ik heb nu dus de kans een andere ha te zoeken... Ze willen je hier nl niet helpen als je geen zeer gegronde reden hebt om niet naar je eigen huisarts te gaan. Ben nog steeds rond aan het neuzen welke ik wil, aangezien ik er dadelijk weer aan vast zit...

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 09:10

Pervinco,

Klopt inderdaad niet. Als je glucose te laag is, kan je onmogelijk diabetes hebben. En dat klopt weer met dat niet echt veel plassen. Want omdat je lichaam het teveel aan glucose (bij hoge waarden dus) als fout ziet, gaan je nieren als een gek aan het werk om het weer uit te plassen. Liters, echt heel veel, en daar krijg je dus die onwijze dorst door, want je bent simpelweg aan het uitdrogen.

En echt, op jouw leeftijd, met een onbehandelde diabetes, zou je afvallen als je diabetes hebt.

Moet wat anders dwars zitten, ik zou niet te lang wachten met een andere huisarts zoeken. Pfeiffer misschien??

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 09:53

Pfeiffer lijkt me heeeeel sterk. Een vriendin van me heeft het gehad, die viel echt overal in slaap... Ik ben wel erg moe, maar ik functioneer nog wel. Daarentegen heb ik 's avonds steeds meer moeite met in slaap te komen...

Ik = raar Haha!

Pfeiffer kan ik momenteel zo wie zo niet gebruiken, eerst een vast contract hebben Lachen

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 10:03

ik heb tijdens mijn pheiffer ook gewoon doorgewerkt en alles gedaan behalve paardrijden daar had ik de fut niet voor. Ik wist ook pas later dat ik pheiffer had. Dus het kan wel. Ook komt het bij de 1e keer bloed prikken vaak niet naar boven. Je geeft het niet heel de tijd af in je bloed.