We vervoeren nogal vaak kinderen in onze auto. Neefjes, nichtjes, kindjes van vriendinnen waar ik even op pas etc.. Van de leeftijden 2 tot en met ouder. We moeten dan constant de stoeltjes en zitverhogers van de ouders mee. Dat is soms best een gedoe, zeker als je spontaan weg wilt met je nichtjes die een middag bij je zijn, of als er haast is en je moet eerst nog de stoeltjes uit de andere auto halen. We willen dus een eigen stoeltje kopen + zitverhogers voor de oudere kinderen.
Een zitverhoger is zo gekocht, daar zit niet veel verschil in... Maar stoeltjes.. Ik heb geen flauw idee wat voor stoeltjes, voor welke leeftijden, lengtes en gewicht het beste is.. En omdat de kinderen achterin nog zo wisselen in leeftijd, is een stoel dat daarin aanpasbaar is behoorlijk handig.
Ik dacht, er zijn genoeg ouders op bokt met autostoeltjes ervaring. Wat raden jullie aan voor stoeltje of stoeltjes? Zijn er stoeltjes die aan te passen zijn, of zullen we dan toch alweer twee moeten kopen, voor tot bijvoorbeeld 3 jaar en één boven 3 jaar?