Welk autostoeltje voor verschillende kinderen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

Welk autostoeltje voor verschillende kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-17 23:32

We vervoeren nogal vaak kinderen in onze auto. Neefjes, nichtjes, kindjes van vriendinnen waar ik even op pas etc.. Van de leeftijden 2 tot en met ouder. We moeten dan constant de stoeltjes en zitverhogers van de ouders mee. Dat is soms best een gedoe, zeker als je spontaan weg wilt met je nichtjes die een middag bij je zijn, of als er haast is en je moet eerst nog de stoeltjes uit de andere auto halen. We willen dus een eigen stoeltje kopen + zitverhogers voor de oudere kinderen.

Een zitverhoger is zo gekocht, daar zit niet veel verschil in... Maar stoeltjes.. Ik heb geen flauw idee wat voor stoeltjes, voor welke leeftijden, lengtes en gewicht het beste is.. En omdat de kinderen achterin nog zo wisselen in leeftijd, is een stoel dat daarin aanpasbaar is behoorlijk handig.

Ik dacht, er zijn genoeg ouders op bokt met autostoeltjes ervaring. Wat raden jullie aan voor stoeltje of stoeltjes? Zijn er stoeltjes die aan te passen zijn, of zullen we dan toch alweer twee moeten kopen, voor tot bijvoorbeeld 3 jaar en één boven 3 jaar?

zonnebloem18

Re: Welk autostoeltje voor verschillende kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 23:38

Een kindje van 2 moet echt nog in een groep 1 stoel, er zijn groep 1,2,3 stoelen die je afhankelijk van het gewicht en de lengte kan instellen. Nania is daarin wel betaalbaar al weet ik niet zo goed hoe die in het gebruik is.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 08:14

Je hebt inderdaad een groep 1,2,3 stoel wat voor jullie het makkelijkst zou zijn. Ze zijn qua bedrag wel te vergelijken met 2 losse stoelen heb ik een tijd geleden uitgerekend als je voor een goed en bekend merk wilt gaan.

Nania hebben mijn zwager en schoonzus omdat het goedkoop is en je met 1 stoel klaar bent. Ze hebben na een paar maanden een Romer groep 1 erbij gekocht waar hun oudste nu voornamelijk in zit, ze vinden de Nania niet praktisch en ze zijn zelf best praktisch aangelegd.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 08:42