Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Sjolvir schreef:Fiets die je terug wilt moet je natuurlijk wel frame nummer en merk en type en kleur van weten, wel zo handig he!? Ze gaan je niet bellen met we hebben hier nu 2000 bruine fietsen kom je eens kijken?
En dan neem jij iemand anders zijn bruine fiets mee.
Je moet stap 1 aangifte doen. (en daar heb je dus wel gegevens voor nodig)
En dat heb ik in het verleden 3 x gedaan (2x fiets gejat toen ik studeerde nooit terug gezien), wonderbaarlijk genoeg is mijn laatste gejatte fiets retour gekomen, deze is gestolen uit de berging van de flat waar ik woonde. Aangifte gedaan, jaar of 2? later vond ik aangetekende brief van de politie op de deurmat, fiets gevonden of ik kon komen kijken in de opslag.
En YES! hij was het en nog in redelijke goede staat (Wel wat kapot, maar laten maken, fiets met emotionele waarde, geerfd van mijn moeder).
Vroeger werd er ook veel postcode en huisnummer gegraveerd in fietsen, ook handig.
Of ik hem wilde ophalen of vernietigen. En heb hem opgehaald paar dagen later
de lieve agente was zo vriendelijk ons toch even te helpen omdat een aangifte van een gestolen fiets zo gemaakt is dus toch fijn dat we meteen geholpen zijn!
mvdende schreef:Mijn fiets is gisteren gestolen! Stond in de algemene fietsenstalling van mijn flat. Woon in wijk Morgenstond in Den Haag. Gelijk aangifte gedaan. Helaas weet ik het framenummer en het merk niet....
Als iedereen nou eens met z'n tengels van andermans eigendommen afblijft! ....