Hulp nodig: 34 jaar en een bakvissenprobleem :)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Annumarie

Hulp nodig: 34 jaar en een bakvissenprobleem :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-17 13:15

Hallo allemaal!
Ik heb jullie hulp nodig bij een bakvisserig probleem :o .... Laat ik even voorop stellen; ik ben een ongelofelijke sch::terd en heel bang om een blauwtje te lopen....keep that in mind bij de rest van mijn verhaal . Verder ter introductie ben ik 34 jaar en single (ofcourse):
Ik werk op een groot bedrijf en ik ben hier leidinggevende. 1 keer in de maand heb ik een stuurgroepvergadering voor een specifiek project waar mijn afdeling in helpt en de projectleider van dat project is daar natuurlijk ook altijd bij. En die projectleider daar draait het hier om; zo’n lekkere vent! Ook nog eens hersenen... wat wil ik nog meer (niets!)?...#stiekemeenbeetjeverliefd <3 *\o/* . Het punt is alleen nu dat ik verder niets over hem weet; alleen z’n naam, z’n email en z’n telefoonnummer, verder niets. Ik heb dus geen idee of ie verliefd/verloofd/getrouwd is, of ie evt interesse in mij zou hebben, etc. (we hebben verder geen hierarchische relatie binnen het bedrijf dus er is niets “technisch” wat uberhaupt de boel in de weg zou staan). Nu heb ik natuurlijk wat research geprobeerd te doen; FB, LinkedIn, gegoogled, maar ik ben nog geen stap verder gekomen. Gewoon zelf erop af stappen durf ik ECHT, ECHT, ECHT, ECHT NIET..... veel te bang voor gezichtsverlies, voor “piep” te staan, voor altijd aangekeken worden als degenen die dat blauwtje liep bij haar collega... :') En daarmee heb ik nu jullie hulp nodig; hoe kom ik er voorzichtig toch achter, ten eerste of ie al een relatie heeft. Als dat niet zo is dan heb ik wrs wel voldoende zelfvertrouwen om zelf de volgende stap te zetten..... hoop ik.... _/-\o_
Denken jullie samen met mij lekker out-of-the-box over manieren waarop ik sneaky erachter kan komen of hij single is? Je weet wel.... een beetje net zoals vroegahhh op school....
Ik hoop echt dat jullie met briljante ideeen komen!!
Creativiteit wordt gewaardeerd!! :D :D

Thnx,

Domme bakvis

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: Hulp nodig: 34 jaar en een bakvissenprobleem :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 13:19

Oh mijn god, ik volg. Veel sterkte en geluk! :')

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 13:26

Oh, wat heerlijk dit. :D

Spreek je weleens met hem over werktechnische zaken of hebben jullie sowieso weinig contact?
Ik zou eens beginnen met wat vaker met hem in gesprek komen, over het werk bijvoorbeeld, maar koetjes en kalfjes ook. :Y)
Toevallig zorgen dat je naast 'm komt te zitten tijdens de vergaderingen, beetje aan de praat komen.
Dan kan je ook eens vragen in die casual talk hoe z'n weekend/vakantie was, dan komt er vast wat los! :j

Succes! :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 13:29

Heb je niet een andere collega, die je vertrouwd en dat hij/zij eens informeert of hij single is? Niet al te opvallend natuurlijk, maar gewoon zo terloops, tussen neus en lippen door?

Heb ik laatst ook gedaan voor een collega en ja hij is (was) single!! Nu zijn ze aan het daten.....

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 13:31

Oehhhh :D

Inderdaad eens proberen een gesprekje aan te knopen. Beetje informeren naar hoe zijn weekend was of wat de weekendplannen zijn bijvoorbeeld :) Of naast hem gaan zitten en vragen of hij de (thee/papieren/whatever) aan kan geven. En vervolgens een casual praatje beginnen?

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 13:41

Zou idd eens beginnen met een 'koffie-automaat' gesprekje op maandagmorgen ;) Of tijdens de lunch eens vragen of hij zijn vakantie al gehad heeft en zo ja, wat hij heeft gedaan {:}

Succes!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 13:46

Heerlijk dit, ik volg :D

Ik zou ook beginnen met een simpel praatje!

Anoukloves_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 13:48

Oh wat leuk dit! :))

Zoals hierboven al gezegd wordt; informeren naar vakantie of weekend. Als hij zegt dat hij op vakantie naar Spanje is geweest dan kun je heel simpel een keer vragen 'oh met je vrouw/vriendin?'. Niets opvallends aan.

Succes. +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 13:50

Anoukloves_ schreef:
Oh wat leuk dit! :))

Zoals hierboven al gezegd wordt; informeren naar vakantie of weekend. Als hij zegt dat hij op vakantie naar Spanje is geweest dan kun je heel simpel een keer vragen 'oh met je vrouw/vriendin?'. Niets opvallends aan.

Succes. +:)+

Maak er dan "met je gezin?" van, dat valt nog iets minder op :D

Annumarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-17 13:51

@[***]; nu ben ik echt heeeeeel erg jaloers op jou.... :+ maar het geeft me wel goede moed! Btw de enige collega die veel met hem samenwerkt verdenk ik ervan zelf een oogje op mij t ehebben.... das misschien niet heel handig in dit geval.... :?

@MarrieLeen; het klinkt zo simpel wat je zegt, maarhhet zijn allemaal dingen die nog niet bij me opgekomen waren. Daar ga ik zeker als het kan gebruik van maken

Annumarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-17 13:53

@Santos_05: koffie-automaat en lunch zijn lastig....we zitten niet in hetzelfde gebouw (heeeeel groot bedrijf, 1500 mensen).... en we hebben een enorme kantine waar ik hem wel eens afentoe tegenkom, maar dat is meer toeval dan dat dat dagelijks is....maar als de kans zich voordoet zal ik het ZEKER niet laten :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 13:53

Annumarie schreef:
@Santos_05: koffie-automaat en lunch zijn lastig....we zitten niet in hetzelfde gebouw (heeeeel groot bedrijf, 1500 mensen).... en we hebben een enorme kantine waar ik hem wel eens afentoe tegenkom, maar dat is meer toeval dan dat dat dagelijks is....maar als de kans zich voordoet zal ik het ZEKER niet laten :)

Random vraag over het project :)) Moet je niet toevallig eens bij hem zijn met een vraag?

Annumarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-17 13:54

Daar heb ik weleens over zitten denken of ik een goede smoes kan verzinnen om bij hen binnen te lopen..... normaalgesproken heb ik daar eigenlijk helemaal niets te zoeken }:0 }:0

Ik had zelf al zitten verzinnen dat ik een anoniem briefje zou kunnen sturen met het hele verhaal en uitleg waarom ik dit zo moeilijk doe.... maar ik ben er nog niet over uit hoe ik dan zijn antwoord terug zou moeten krijgen... :') :')
Laatst bijgewerkt door Murthul op 17-08-17 00:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: berichten samengevoegd

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 13:56

Jouw afdeling helpt toch? Misschien een reflectie hoe het gaat, wat er beter kan etc?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 13:57

Annumarie schreef:
@[***]; nu ben ik echt heeeeeel erg jaloers op jou.... :+ maar het geeft me wel goede moed! Btw de enige collega die veel met hem samenwerkt verdenk ik ervan zelf een oogje op mij t ehebben.... das misschien niet heel handig in dit geval.... :?

Juist wel handig, ligt het B-plan ook al klaar, mocht je onverhoopt een blauwtje lopen :+

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 13:57

Hebben jullie niet toevallig een bedrijfsuitje binnenkort?

Annumarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-17 14:00

Btw wat betreft vragen naar vakanties; volgens mij heeft hij net als ik nog geen zomervakantie gehad....heb z'n outlook gechecked en hij heeft ook volgens outlook nog niets gepland staan.... dat betekent wrs geen schoolgaande kids iig.... :))

@Winged: die is goeoeoeoeoeoed!!!!!!!!!!! }> *\o/*

@Palmera; dat dus zeker niet, die jongen rapporteert direct aan mij, mag dus sws niet, en ik vind hem ook niet leuk in alle opzichten.... zou anders mooi geweest zijn!

@Kaka: nee, die zijn per afdeling gescheiden.... dus ik heb sws nooit samen met hem uitje
Laatst bijgewerkt door Murthul op 17-08-17 00:58, in het totaal 1 keer bewerkt

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 14:04

Je kunt altijd nog een nep emailadres aanmaken en hem op die manieren contacten, maar ja dat is misschien ook wel weer vergezocht :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 14:07

Of een collega die toevallig ook op Bokt zit, dit leest, en het hem onder zn neus duwt :+

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 14:10

Eens een keer de notulen van de vergadering uitprinten en langsbrengen bij hem, ipv ze te mailen.

Heb ooit ook zoiets gehad: uiteindelijk toch een keer de stoute schoenen aangetrokken en gevraagd of ie zin had om eens wat te gaan drinken. Dat had ie zeker, moest ie alleen thuis ff checken qua planning. Aj, dat was zeg maar een blauwtje, maar we zijn alsnog samen wat gaan drinken en hij bleek inderdaad een relatie te hebben (nog met een naamgenoot ook nog, die ik ook nog eens bleek te kennen van de middelbare school....). Dus, ja een blauwtje, maar hij was er heel sportief onder en voelde zich ook wel een beetje vereerd (wie vindt dat nou niet leuk dat mensen je leuk leuk vinden).

Dus gewoon doen, hoe eng ook! Desnoods dan maar een blauwtje lopen, want blijven denken en hopen is ook zenuwslopend (dat was het in mijn geval...).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 14:12

miccamaaike schreef:
Je kunt altijd nog een nep emailadres aanmaken en hem op die manieren contacten, maar ja dat is misschien ook wel weer vergezocht :+

En een beetje raar las je dan uiteindelijk van alles over hem weet maar dus nooit echt gesproken heb als jezelf _O-

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 14:26

"Hoi, sorry dat ik ga 'lastigvallen' met een nogal vreemd verzoekje...maar ik heb een vriendin en ik weet zeker dat jij helemaal haar type bent. Heb jij misschien zin om iemand te leren kennen? Ik heb geen foto van haar bij, maar ze lijkt echt enorm veel op mij, mensen denken soms dat we tweelingen zijn".

:+

edit: en de bedoeling is dan als hij toehapt en je weet dat hij vrijgezel is én jouw type wel waardeert dat je bekent dat je het zelf bent, niet dat je de rest van je leven je tweelingvriendin gaat spelen :') .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 14:28

Dan moet je wel zeker weten dat dat iets is waar hij wel om kan lachen daarna ;) :D

Annumarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-17 14:36

@Kwanyin: := := := Dát zijn de ideeen die ik bedoel..... briljant!!! :)) :)) Ik ga echt direct bekijken hoe ik dat ingekleed krijg.....!!

Annumarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-17 14:37

@Rongyos: dát is nou de situatie die ik echt heel graag wil omzeilen.... ik zou mezelf echt wéken schamen voordat ik daar weer om zou kunnen lachen.... maar je hebt wel gelijk; waarshcijnlijk voelt ie zich sws wel gevleid.... zo lelijk ben ik iig niet volgens mij :P :P

@Tica_81: dat is dan wel een heeel slim iemand; die moet goed gokken dat het om mij draait en dan ook nog de juist eprojectleider erbij verzinnen (die lopen er hier wel 100 rond....), maar theoretisch kan het altijd per toeval....
Laatst bijgewerkt door Murthul op 17-08-17 00:59, in het totaal 1 keer bewerkt