Voor het eerst op kamers 17/18

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eloya

Voor het eerst op kamers 17/18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 13:37

Ik twijfelde of het hier moest of op [HTT] dus staat het verkeerd mag het verplaatst worden

Wie gaat er dit schooljaar ook uit huis en op kamers wonen?
Ik woon sinds deze maand in deventer op kamers :D en ben verhuist vanuit Raalte vanaf een boerderij, dus het is wel even wennen.

misschien kunnen we hier tips geven over inrichting? ervaringen uitwisselen en handige lifehacks voor de kleine ruimtes waar we vaak gaan wonen

Mijn kamer is bijna 14m2 en vrij vierkant in een monumentaal pand in hartje centrum van Deventer.
Ik woon hier met 14 andere studenten en deel een keuken met 4 andere boven, en de douches/wc met meerdere
Ik ga mbo-Verpleegkunde niveau 4 studeren en start in leerjaar 2

Mijn eerste tip is de site floorplanner.com
door deze site heb ik mijn inrichting heel makkelijk kunnen indelen zonder in het echt te hoeven slepen
Afbeelding

dus wie nog meer? :D

Thirza_99

Re: Voor het eerst op kamers 17/18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 13:58

Ik kom me ook melden :)
Ik ben Thirza, 17 jaar, kom uit Friesland en ga in september beginnen met de studie civiele techniek aan de TU in Delft.
Ik heb een kamer vlak buiten Delft, waar we met vijf studenten in het voorhuis van een boerderij wonen. Ik heb een kamer van ongeveer 14 m2 en we hebben een gedeelde woonkamer, keuken, douche en toilet, maar gelukkig wel allemaal een eigen wastafel.
Ik ben nog niet verhuisd, dat ga ik pas doen vlak voor mijn studie begint.
Twee week geleden heb ik mijn kamer ingericht, maar tips zijn natuurlijk altijd welkom :D

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 17:31

Ik meld me ook, ondanks dat het maar voor een half jaar is. Ik ha een half jaar op kamers naar Kiel, Duitsland. Ik huur ongeveer 16m2 gemeubileerd met 1 huisgenootje, zij werkt fulltime! Verhuizen gebeurt waarschijnlijk 3 oktober.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 20:43

@Thirza, dat klinkt ook leuk in een voorhuis van een boerderij, eigen wastafel was idd wel fijn geweest. maar heb ik nu thuis ook niet dus ben niet anders gewend. ben benieuwd hoe het je gaat bevallen!
moest je veel veranderen in de kamer of viel het mee met inrichten?

@Destination, een half jaar is toch ook best lang ^^
Gaaf duitsland, voor wat voor opleiding? 1 huisgenootje is ook wel relaxed
in mijn huis wonen we dan wel met 14 maar het is er erg stil dus je merkt er niets van

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 22:10

Er lag al laminaat en gingen rolgordijnen. Muren en kozijnen waren gewoon netjes wit. Ik moest alleen nog even plinten leggen, maar verder hoefde ik niet veel te doen.
Mijn bed heb ik via marktplaats, bureau hadden we thuis nog liggen, kast gratis gekregen en bij de Ikea nog een bureaustoel, matras en bank gehaald. Ook had ik via marktplaats een wandplank van bijna twee meter lang op de kop getikt en daar kan ik ook een hoop spullen op kwijt.

Wat moest jij allemaal aan je kamer doen?

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 22:14

het scheelt al heel veel als het netjes geverfd is in een normale kleur.

Ik heb de muren geverfd, die waren paarsgrijs en gifgroen, nu antraciet en lichtblauw
heb kleed op de grond gelegd ivm vlekken in het tapijt maar wil het nu nog niet vervangen, lamp ophangen, nieuw bed- tafel- stoel en wandplank van ikea. 2e hands ikea kast van marktplaats.

oh en een nieuwe (2e handse) rattenkooi want wou perse 1 soort die niet indoet op de ruimte die ze hadden maar wel praktischer is.

en moet nog rolgordijn ophangen en wandplank ophangen
koelkastje komt donderdag en moet nog nieuwe bodemplaten voor de kooi laten maken.
ik heb veel nieuw gekocht omdat ik mijn oude spul allemaal thuis laat staan voor mogelijke logees en als ik er zelf weer een keer ben. en is investering in de toekomst want is allemaal degelijk spul

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 11:25

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 14:09

Eloya, voor mijn opleiding Europese Talen en Culturen aan de RUG :) Ze passen steeds het programma aan, maar voor mijn lichting is het nog verplicht om in het land van je majortaal te gaan studeren. We zitten straks heel erg verspreid van mijn opleiding, er gaan zelfs een aantal naar Mexico!

14 huisgenoten lijkt me wel veel hoor! Ik wilde of iets voor mezelf of met maximaal 2 huisgenootjes. Ik kan niet zo goed tegen de drukte; een kamer moet voor mij echt een plek zijn waar ik niet te veel mensen om me heen heb.

Tezzy, een kamer in Groningen vinden, nu nog, gaat hem haast niet meer worden. De kamermarkt is echt drama. Sowieso al, maar nu nog veel erger. Ik zou gaan kijken naar omliggende plaatsen zoals Haren of Hoogkerk.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 14:16

Ik meld me ook! Ik ga vanaf September naar Merelbeke (België). Ik heb een studio genomen, er zitten nog 34 andere studenten, maar ik moet dus niks delen. En mijn 3 vrienden komen er ook! Die kende ik al aangezien ik de 1ste master Diergeneeskunde ga starten. Hiervoor deed ik de bachelor in Antwerpen/Wilrijk, wat met de bus te doen was.
Ik ga ook mijn konijntje meenemen.

Annuuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 14:41

Ik meld me ook, al heb ik geen kamer maar een appartement.. Ik begin september aan de opleiding communicatie en multimedia design aan het NHL te Leeuwarden.

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 15:39

Destination schreef:
Tezzy, een kamer in Groningen vinden, nu nog, gaat hem haast niet meer worden. De kamermarkt is echt drama. Sowieso al, maar nu nog veel erger. Ik zou gaan kijken naar omliggende plaatsen zoals Haren of Hoogkerk.

Daar was ik al bang voor... Ik heb inmiddels contact met een particulier, duimen dat dat wat wordt!

Annuuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 16:05

@Tezzy Heb je wel eens op kamernet gekeken? Staat in de regio Groningen behoorlijk wat op

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-17 16:17

Het gekke is je merkt bijna niets dat je met meerdere woont. Zo ruim opgezet is dit huis
Ik neem mijn 8 ratjes mee ^^

Leuk dat meer mensen zich nu melden

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 16:19

Oeh ik meld me! Ik ben opzoek naar een kamer in Amsterdam. Ik neem mijn hamster mee. :)
Ik kan alleen niets vinden, helaas.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 18:32

Ik heb de flourplanner eens uitgetest. Denk dat het ongeveer zo gaat worden, maar ik weet de afmetingen van mijn studio niet, dus het is geschat. Ook weet ik niet waar de chauffage geplaatst is, oeps.
Afbeelding
Het bruine kastje dat half voor de raam staat, stelt het konijnenkot voor.

Is er geen fb-pagina waarop je een oproepje kan doen?