Studentenverenigingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Frieskee

Studentenverenigingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 13:16

Heyhey Bokkers,
Ik ga over een klein maandje studeren in Amsterdam en daarom leek het me wel leuk en handig voor sociale contacten en leuke activiteiten om lid te worden van een studentenvereniging in Amsterdam. Ik kom zelf helemaal uit Brabant dus daarom dat ik het mijn intentie is om lid te worden van een vereniging.. Weten mensen op bokt hier een leuke vereniging? En zal ik voor een kleine of grote vereniging gaan? Ik wil sowieso niet bij een corporale vereniging en ook het liefst geen ontgroening. :)

miccamaaike

Re: Studentenverenigingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 13:20

Je kunt ook kijken bij sportverenigingen, die hebben vaak ook een heel leuk verenigingsleven waar je mensen leert kennen. Er zijn 2 studentenpaardrijverenigingen in Amsterdam (Blok en Hors, waarvan Hors de corporale is), maar geen idee of je daar zin in hebt. Je zou ook kunnen kijken voor bijvoorbeeld een roeivereniging of misschien is er een andere sport die je leuk vindt.

Ik heb in Groningen mijn eerste jaren geroeid en daar hele goede vriendschappen aan over gehouden. (en later bij de studentenrijvereniging nog betere vriendschappen)

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 13:27

Vrienden van mij zijn lid bij Lanx en Nereus en hebben het hier heel erg naar hun zin. Ik ben zelf lid van een studievereniging, vaak feestjes, borrels en ledenweekend etc. Niet dat ik er vaak naar toe ga maar het schijnt erg leuk te zijn. Daarvoor hoef je niet persé lid te worden van een studentenvereniging met verplichte borrelavonden.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 13:30

Doe je mee met bijv intreeweek? Dan leer je veel verenigingen kennen! Ze geven dan ook vaak leuke feestjes :D

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 13:32

Je kunt ook kijken of je studievereniging past bij je wensen. Die zijn (vaak) ook erg actief en organiseren veel sociale activiteiten.

Heb je in Amsterdam een introductieweek? Daarin bezoek je meestal een aantal studentenverenigingen. Dat kan ik me in ieder geval van de introductieweek in Utrecht (de UIT) herinneren. Dat gaf voor mij de doorslag om juist niet bij een studentenvereniging, maar bij de studievereniging actief lid te worden :D

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 13:55

Is er geen studievereniging van jouw opleiding? Zij organiseren ook opleidingsgebonden activiteiten wat erg leuk kan zijn. Dan ontmoet je ook meteen je studiegenoten.

Als je liever wat anders doet, Aegee schijnt erg leuk te zijn en heeft geen ontgroeningen en verplichte activiteiten.

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 14:30

ja er is wel een studievereniging bij mijn opleiding. En ik heb van 1 tot 4 september een introductieweek bij mijn opleiding dan gaan we kamperen. :Y) :z Ik zit nu heel erg te twijfelen tussen unitas en cyclades. Cyclades is wat klein schaliger..

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 14:46

zillionke schreef:
ja er is wel een studievereniging bij mijn opleiding. En ik heb van 1 tot 4 september een introductieweek bij mijn opleiding dan gaan we kamperen. :Y) :z Ik zit nu heel erg te twijfelen tussen unitas en cyclades. Cyclades is wat klein schaliger..

Unitas hoor ik zeker goede dingen over :)

Kijk eens op hu site! Ze hebben allemaal feesten waar iedereen naar toe kan gaan deze weken :)

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 14:49

Ik ben lid geweest van Okeanos, een studentenroeivereninging in het Amsterdamse bos. Vond het een onwijs leuke vereniging met leuke mensen.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 19:53

Ik verplaats je topic even naar STW :) Daar past het beter.

LZP -> STW.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 19:59

Hoewel ik niet in Amsterdam studeer, kan ik een vereniging in het algemeen wel aanraden. Stond ik vorig jaar als onwetend eerstejaarsje in de introweek, kende niks en niemand. Nu een vriendengroep waarmee ik op vakantie ben gegaan, vriend daar ontmoet, veel geleerd in commissies en natuurlijk ontelbare gezellige avonden op de soos :D

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-17 12:23

Eske_B schreef:
Hoewel ik niet in Amsterdam studeer, kan ik een vereniging in het algemeen wel aanraden. Stond ik vorig jaar als onwetend eerstejaarsje in de introweek, kende niks en niemand. Nu een vriendengroep waarmee ik op vakantie ben gegaan, vriend daar ontmoet, veel geleerd in commissies en natuurlijk ontelbare gezellige avonden op de soos :D

Hoe heet dat vereniging waar je bij zat ? :O.. of ja wat het een kleine of grote vereniging. Maar wat leuk! Was het een leuke vakantie?

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 11:13

zillionke schreef:

Als je een vereniging wilt die niet zo corperaal is en niet aan ontgroening doet dan zou ik Cyclades doen. Unitas is toch een van de grote oude verenigingen en is toch wel redelijk corperaal. Mocht je meer willen weten over studentenverenigingen in Amsterdam kan je me altijd een PB sturen, omdat ik bij een van de 25 bij de AKVV aangesloten verenigingen een bestuursfunctie heb vervuld het afgelopen jaar kan ik er misschien wel wat over vertellen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 21:02

Roeien is leuk! Nereus is vrij corporaal (zelfs voor een corporale roeivereniging), dus dan is Okeanos (oorspronkelijk van de vu) of Skoll wellicht leuker voor je.