Ik heb schijt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Ik heb schijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 12:25

Laatste tijd heb ik weer gemerkt dat ik me veel te veel van anderen aantrek en dat het me een beetje naar beneden haalt. Maar dat heeft me gebracht naar het punt waar ik mij nu bevind.
Ik heb schijt

Welk nut heeft het om me van alles wat aan te trekken. Iedereen tevreden willen houden? Nee, want daar schiet ik niks mee op. Dus ik heb schijt, omdat ik voor mezelf wil leven, en niet anderen constant tevreden wil houden.
Ik heb schijt omdat ik zelf wil bepalen wat ik leuk vind en wat niet. En gaat het mis? Start opnieuw. Verlaat iemand weer je leven, dan zal het vast een reden hebben. Als ik maar doe waar ík gelukkig van word, en niet waar anderen blij van worden. Je kunt niet iedereen tevreden houden, en als mensen daar moeite mee hebben, dan respecteren ze je leven niet.

Ik heb schijt aan dingen... en als ik voor mezelf kies, of doe waar ik zin in heb, dan denk ik 'schijt'. Want ik kies gewoon wat vaker voor mezelf en doe waar ik gelukkig van word.
Mensen om je heen kun je niet veranderen dus schijt, wat boeit het wat zij denken over mij?

Wil ik een bepaald shirtje dragen? Schijt, als ik het mooi vind.
Wil ik gaan hardlopen? Schijt aan de mensen die me raar aankijken, ik doe lekker sportief.
Zit mijn huid even niet mee? Schijt aan de mensen die denken van 'oh wat lelijk'. Buitenkant zegt niet alles over de binnenkant.

Dus... wie heeft er ook schijt? :))

Afbeelding

Deoiridh

Re: Ik heb schijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 12:28

_/-\o_

Ik heb niet genoeg schijt aan anderen. Maar jouw topic is een goede motivatie.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 12:28

Ik schijt met je mee

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 12:29

Ik moest oprecht even lachen over dat tegeltje _O-

Verder, ik zit ook in die fase, en dan vooral dat ik ga doen wat ík leuk vind en er schijt aan heb wat anderen denken :) ik ga het gewoon doen, voor mezelf!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 12:30

Ken je SoChicken? Ik vind het een heerlijk positieve site en op ondertussen alle cursussen ervan gevolgd.

Ik heb niet zozeer schijt aan wat andere mensen denken, want op het moment dat je het allemaal benoemd en dus "stront tekort komt", betekent het dat je je er nog steeds tegen verzet en het laat meetellen. Ik laat het los.

https://sochicken.nl/
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Mizora op 14-08-17 12:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 12:30

Yes! Deze woorden had ik ook even nodig vandaag. :P

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 12:32

Mizora schreef:
Ken je SoChicken? Ik vind het een heerlijk positieve site en op ondertussen alle cursussen ervan gevolgd.

Ik heb niet zozeer schijt aan wat andere mensen denken, want op het moment dat je het allemaal benoemd en dus "stront tekort komt", betekent het dat je je er nog steeds tegen verzet en het laat meetellen. Ik laat het los.

https://sochicken.nl/

Nee nooit van gehoord, zal eens kijken.
Zeker waar, maar ben wel van mening dat het een goede start is, en je uiteindelijk daarmee uitloopt op 'laten gaan'. :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 12:41

Ja hoor. Ik ben momenteel ook echt voor mezelf aan het leven en dat bevalt me prima!

Soms is het nog wel lastig om alle negativiteit rond om mij heen los te laten, maar ook dat gaat veel beter. Communiceren en laten leven en voor jezelf gaan werkt prima!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 12:51

O ja en of ik het herken. Heb er alleen al lang geen schijt meer aan omdat het me inmiddels al lang niet meer interesseerd wat de meeste mensen vinden of er schand van spreken. Mijn reputatie is inmiddels gruwelijk aan gort daardoor. :+ ik ben helemaal geen zoet suf gehandicapte drukke nerdige kabouter. Nou ja ik ben naturlijk wel een drukke nerderige kabouter maar zoet en suf nee dat imago is wel weg geloof ik. Grondig om zeep geholpen. }>

En het bevalt me best eigenlijk. :D ja ik draag shirts met idiote teksten soms, doe idioot met een rolstoel (schuimparty op festival niet helemaal de bedoeling maar o zo leuk). Klim gehandicapt achter op een motor. Waarom niet als het fysiek kan en mag. Ga naar festivals pretparken enz. Ga zo maar door. En nog erger ik bijt van me af als iemand totale onzin aan het verkondigen is. Of me probeert te dwingen tot iets wat ik echt absoluut niet wil :n

Ja daardoor hebben afgelopen jaren mensen mijn leven verlaten. Maar ik heb meer energie en zit beter in mijn vel omdat ik mezelf ben ipv inhouden en proberen te voldoen aan vrwachtingen van anderen. En er zijn daardoor andere mensen in mijn leven gekomen die een stuk waardevoller voor me zijn.

Dag dag negativiteit :evaw:
Laatst bijgewerkt door karuna op 14-08-17 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 12:51

Hier ook de afgelopen tijd nogal aan mezelf voorbij gegaan in een (stukgelopen) relatie. Afgelopen donderdag besefte ik me ineens dat het me alles niet waard is en dat ik voor mezelf moet kiezen. :)

Vind het met momenten heel erg moeilijk omdat iedereen overal wel een antwoord op heeft (en ze het vaak niet begrijpen) maar al doende leert men...

Vanaf deze week ook alleen op vakantie. Heel eng maar wel een stap in de goede richting! Op naar schijt aan de wereld :))

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 12:53

Haha geweldig, op dit moment zou ik willen dat ik ook op dat punt ben, maar ben er naar toe aan het groeien :P

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 12:56

Haha herkenbaar. Alleen zit ik in de fase 'Het HOEFT niet'. Ook fijn :))

only18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 12:58

Ik volg graag! Ik heb al veel meer schijt dan vroeger. Met elke opmerking/mening hield ik rekening en ik werd er gek en ongelukkig van! Ik heb ook de 'schijt hebben'-cursus van sochicken gevolgd en vond het erg leerzaam!

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 17:58

I'm in! Ik vind het heel erg belangrijk wat anderen van mij vinden. Denk dat de oorzaak ligt dat bepaalde vrienden mij hebben laten vallen en daardoor bang ben wat anderen van me vinden. Dus goeie uitdaging!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 18:00

Ik moest erg lachen om de topictitel. Ik zag voor me hoe dit werd gezegd door een fout Marokkaantje met een vlassnorretje en vuilniszakjas met bonkraag.
'Ik heb schijt jongen. Ik bemoeit niet.'

Fluttershy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 18:07

Geweldig! *\%/* Als puber met heel veel schijt, I'm in *D
Zou je er bezwaar tegen hebben als ik deze leerzame tekst uit laat printen en ophang in mijn kamer? :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 18:09

Ik heb schijt.... Dat is als je gepoept hebt.
Ik heb er schijt aan, is het gezegde.
Net als maling hebben aan, lak hebben aan, geen boodschap hebben aan...
Maar daar zul je wel schijt aan hebben :+

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 18:18

Anoniem schreef:

Ja _O-
Nee om toe te lichten, het is inderdaad schijt ergens aan hebben, maar omdat het een zelf in-te-vullen aanhangsel is, bewust voor gekozen om 'aan' weg te laten :D

Fluttershy schreef:
Geweldig! *\%/* Als puber met heel veel schijt, I'm in *D
Zou je er bezwaar tegen hebben als ik deze leerzame tekst uit laat printen en ophang in mijn kamer? :))

Nee hoor, ga je gang :))

Jolien87 schreef:
Ik moest erg lachen om de topictitel. Ik zag voor me hoe dit werd gezegd door een fout Marokkaantje met een vlassnorretje en vuilniszakjas met bonkraag.
'Ik heb schijt jongen. Ik bemoeit niet.'

Jij wijsneus niet denke dat ik marrokaantje ben 8)7 :')

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 18:21

Dat tegeltje haha! _O-

Bij mij lukt het met vlagen, maar ten opzichte van een paar jaar terug ga ik steeds meer 'schijt hebben' of 'loslaten'. Alleen nog niet genoeg, dus dit is weer een goede reminder. :j

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 18:24

Ook ik schijt lekker met jullie mee. Afgelopen tijd veel meegemaakt en nu denk ik boeiend wat iemand denkt of verteld over me :) Doe mijn eigen leven zoals ik dat wil en wie het er niet mee eens is kijkt die persoon toch lekker de andere kant op

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 18:26

_/-\o_

Ik vind het eigenlijk wel een mooi gedichtje..
Mooi geschreven!

Indd de leven leiden zoals jij dat wilt!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 18:30

Als ik schijt aan alles en iedereen had, zou mijn baan heel moeilijk worden. Vooral voor mezelf.

ik heb er geen schijt aan, ik heb gewoon geleerd dat ik doe wat ik wil en dat ik heeeel soms rekening meot houden met mijn omgeving.
Maar dat hoort bij het leven.

misschien zit je in een fase?:)

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 18:31

Goed bezig, als dat helpt als mantra! Enne als je tot je nek toe in de oliebol zit moet je de kop niet laten hangen! *\%/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 11:40

Mindfullness in een notendop :')
Maar, ik doe altijd 24/7 met je mee :D

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 11:41

Anoniem schreef:

Nee dat is 'Ik heb gescheten' :+