Zomervakantie: klus- en schilderdrang

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Zomervakantie: klus- en schilderdrang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-17 14:08

Kennen jullie dat? De spontane drang om van alles in huis aan te pakken?
Zaterdag zijn wij teruggekomen van 3 weken kamperen en lekker onze hoofden leegmaken en sindsdien heb ik constant de neiging om van alles in huis te willen. En dit werd vanmorgen alleen maar erger toen ik door een grote stapel woonbladen van VTWonen en Ariadne zat te bladeren.

Wat ik deze week sowieso ga doen is onze eettafel aanpakken. Dit is een mooie, grote tafel van massief hout. Deze is van oorsprong blank gelakt en heb ik jaren geleden een kleurtje (of nouja kleurtje, hij is wit) gegeven. Hij is echter weer aan een nieuwe lik verf toe dus ik heb dit weekend direct verf besteld. Het bovenblad krijgt betonlookverf in de kleur cement en het onderstel krijgt witte vintagepaint. Eind deze week verwacht ik de verf binnen te krijgen, ik moet dus nog eventjes geduld hebben voor ik echt aan de slag kan. Ook heb ik inmiddels bedacht om onze trap toch weer helemaal opnieuw te doen. In dit topic: [VOLG][FOTO] Operatie 'trap' is te lezen hoe ik onze aftanse trap volledig onder handen nam. Echter, het eindresultaat is toch niet zo mooi strak geworden als ik voor ogen had, dus ook die moet opnieuw gedaan worden. Dus met een beetje mazzel kan ik hier binnenkort ook mee beginnen.
Maar oooh, ik kan niet stilzitten! En ik zal toch niet de enige hier zijn? Welke bokkers hebben meer dit soort spontane 'mijn huis moet anders' buien?

Doubtless

Re: Zomervakantie: klus- en schilderdrang

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 14:49

Heel herkenbaar! :D op dit moment zitten we in een nieuw appartement, dus het os wat minder spontaan, maar we zijn wel lekker aan het klussen!

Wel balen dat je trap de eerste keer niet 'gelukt' is :=

_Nancy

Re: Zomervakantie: klus- en schilderdrang

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 08:12

Ja hier :):)

Ik vind het zo leuk om te doen allemaal.
Sinds januari woon ik samen met mijn vriend en we hebben in die tijd al veel gedaan.

Volgende op ons lijstje: de kinderkamers schilderen. Er komt een nieuw bed voor ze, omdat het oude bed naar zijn ex gaat. Dus vorig weekend al een nieuwe bed met ze uitgezocht en aangezien ze nog een paar dagen weg gaan over 1,5 week is dat de uitgelezen mogelijkheid om de muren aan te pakken.

Vriend en kinders hebben gister leuke kleuren uitgezocht voor de muren, de jongste kwam aan met geel en groen :') Dat wordt m dus niet, dus we gaan nog even kijken wat het dan wel wordt.
Maar de oudste heeft een mooie kleur uitgezocht en die gaan we dus van het weekend halen, aangezien de verf nu in de aanbieding is.

Verder staat op de planning de tuin, nu is het nog een onkruidveld, maar dat gaan we ik september/oktober helemaal aanpakken.
Ennnn dan nog dingen als gordijnen, hordeuren, nieuwe binnendeur, glaswand voor bij de douche, nieuwe lampen boven onze al nieuwe eettafel en stoelen :):)

Ik had je gevolgd in het topic over je trap, jammer dat het niet geworden is wat je wilde. Het was een leuk project!

Toen wij de trap deden, vond ik het schuren wel echt k*t zeg :')
Maar het schilderwerk was wel heel leuk.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 14:48

Doubtless, moet er veel aan het appartement gebeuren?

_Nancy, wat een leuke dingen hebben jullie op de planning staan. :D Geel en groen? := Ik weet nog wel dat ik als kind eens 'zeemeermingroen' en 'milkshakegeel' had uitgekozen voor mijn kamer, maar dat waren heel lichte pastelkleuren. Volgens mij vond ik vooral de namen van de kleurtjes erg leuk waardoor ik ze had gekozen, ik ben ze ook nooit meer vergeten. :')

Ik zag ook dat de bouwmarkt de verf in de aanbieding heeft dus we gaan vandaag of morgen even langs om direct verf uit te kiezen voor onze werkkamer. Dat wordt dus ons volgende project. :o

Tja, ik baalde ook wel van die trap maar met het vooruitzicht dat het makkelijk opnieuw te verven is vind ik het minder erg om te doen. Gelukkig hoef ik de trap niet te schuren als ik vintage paint gebruik dus dan kan ik meteen met het leuke werk beginnen. O:)

De verf voor de eettafel is zojuist bezorgd dus daar ga ik morgen aan beginnen.
Als ik daarmee klaar ben dan wil ik de muren van de werkkamer schilderen in heel zacht blauw. We gaan dan ook eindelijk planken aan de muur hangen want ik heb nu alles op mijn bureau staan.
Hopelijk heb ik dan nog tijd over om onze trap te doen, ik wacht nog eventjes af hoe de vintage paint bevalt op de tafel.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 14:55

Ja geel en groen :') En dan ook echt KNAL geel en groen _O-
Ah, hij heeft t naar zijn zin gehad met al die kleurtjes en kaartjes.
Deze kaartjes hadden een niet zo interessante naam, en de jongste kan ook nog niet lezen.

Wij gaan vanavond naar de bouwmarkt, ik geloof dat t Praxis was, waar de aanbieding was voor Flexa.
Moet ik nog even checken voor de zekerheid.
We hebben de Gamma inmiddels afgezworen, nadat het 4x heeft geduurd voordat er eindelijk onbeschadigde en op de juiste maat gemaakte jaloezieën waren geleverd..

Als de trap makkelijk te verven is, kun je m steeds opnieuw verven als je de kleur beu bent :=

Ik had in t interieur topic een aantal mooie kleuren gezien voor onze slaapkamer muur, maar die moet nog even wachten.
Schilderen is leuk, alleen dat voorwerk is niet zo leuk.

Oh en van het weekend tegels/stenen uit zoeken voor de tuin en oprit *\o/*

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 18:25

_Nancy schreef:
Ja geel en groen :') En dan ook echt KNAL geel en groen _O-
Ah, hij heeft t naar zijn zin gehad met al die kleurtjes en kaartjes.
Deze kaartjes hadden een niet zo interessante naam, en de jongste kan ook nog niet lezen.

Wij gaan vanavond naar de bouwmarkt, ik geloof dat t Praxis was, waar de aanbieding was voor Flexa.
Moet ik nog even checken voor de zekerheid.
We hebben de Gamma inmiddels afgezworen, nadat het 4x heeft geduurd voordat er eindelijk onbeschadigde en op de juiste maat gemaakte jaloezieën waren geleverd..

Als de trap makkelijk te verven is, kun je m steeds opnieuw verven als je de kleur beu bent :=

Ik had in t interieur topic een aantal mooie kleuren gezien voor onze slaapkamer muur, maar die moet nog even wachten.
Schilderen is leuk, alleen dat voorwerk is niet zo leuk.

Oh en van het weekend tegels/stenen uit zoeken voor de tuin en oprit *\o/*

Kleurtjes kiezen is ook altijd leuk! Is de jongste het er wel een beetje mee eens dat er toch andere kleuren komen?

Balen van de Gamma zeg, wij halen daar onze verf maar hebben daar geen ervaring met op maat gemaakte producten.

Straks hebben we een trap van 3 cm dik. :=

Welke kleur willen jullie in de slaapkamer?
Onze slaapkamer is nu taupe met bij elkaar geraapte meubelen van toen we gingen samenwonen. Het bed is wit, de nachtkastjes zijn wit met grijze beits, het tv-kastje is zwartbruin en de kledingkasten zijn eiken. :')
Ik denk dat het tv-kastje binnenkort ook een lik verf krijgt, maar de kasten moeten op den duur worden vervangen.