Jurkendilemma

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

desi92

Jurkendilemma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 20:15

Ik zal heus de enige niet zijn met dit probleem, dus hoop dat hier op bokt mensen zijn die mij kunnen helpen.
Halverwege september trouwt een collega, dresscode gala.
Nu komt dus het dilemma.
Ik ben 1,60, heb een grote cupmaat maar verder maat 38. d
De jurk is of veel te lang (ook met hakken), of te krap bij de borsten maar wel aansluitend bij de rest. Of als het bij de borsten goed zit zit het bij de rest veel te los. Ik heb er ondertussen al heel wat gepast en weet het even niet meer.
Door de grote cupmaat is strapless ook niet echt een optie helaas.

Daarnaast wil ik niet een al te dure jurk, zal het waarschijnlijk maar eenmalig aan hebben. Vind het zonde om daar dan een groot bedrag uit te geven.

Brand los met aanraders, tips en trucs

verootjoo

Re: Jurkendilemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 20:18

Eentje kopen die bij je borsten goed zit, voor de rest te lang en te los en die op maat laten maken bij een naaiturk? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 20:19

Ik gok dat je topic gesloten zal worden omdat er centrale kleding topics zijn om ook dit soort dingen te vragen.
Verder kan ik je niet helpen, ben ook niet de grootste maar heb zelden probleem met echt te lange jurk en heb kleine borsten :P Misschien eens op marktplaats rond kijken?

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 20:21

Zorgen dat de jurk rond de borsten goed zit, de rest is prima in te nemen en de lengte is ook aan te passen :)
Dr zal vast wel een coupeuse in de buurt zitten die dat kan :)

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 20:23

Annet_Dottie schreef:
Ik gok dat je topic gesloten zal worden omdat er centrale kleding topics zijn om ook dit soort dingen te vragen.
Verder kan ik je niet helpen, ben ook niet de grootste maar heb zelden probleem met echt te lange jurk en heb kleine borsten :P Misschien eens op marktplaats rond kijken?

Marktplaats helaas niks te vinden iig niet in een straal van 40 km. Wil dan wel graag passen het risico dat het niet past is aanwezig. Maar hou marktplaats wel in de gaten en heb er zoekmelding aanstaan.

1x eerder een jurk op maat laten maken maar die was daardoor zo uit zn vorm dat ie gewoon niet meer mooi zat was echt heel erg zonde, Ben een beetje huiverig om dat weer te laten doen

Mn laatste optie is een jurk huren, ga volgende week langs bij die winkel om te kijken of ze daar wat hebben en wat de kosten zijn.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 20:27

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 20:29

desi92 schreef:
Annet_Dottie schreef:

Marktplaats helaas niks te vinden iig niet in een straal van 40 km. Wil dan wel graag passen het risico dat het niet past is aanwezig. Maar hou marktplaats wel in de gaten en heb er zoekmelding aanstaan.

1x eerder een jurk op maat laten maken maar die was daardoor zo uit zn vorm dat ie gewoon niet meer mooi zat was echt heel erg zonde, Ben een beetje huiverig om dat weer te laten doen

Mn laatste optie is een jurk huren, ga volgende week langs bij die winkel om te kijken of ze daar wat hebben en wat de kosten zijn.

Nee snap ik! Ik zou inderdaad nog even rond kijken maar ook niet voor een bruiloft van een collega super veel uitgeven er aan. Anders zou ik gewoon kijken of je een leuk net jurkje in de kast hebt hangen/liggen en tegen haar zeggen dat je met jou lengte en cupmaat gewoon heel duur uit bent voor een gala jurk..

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 20:33

Katja schreef:
https://www.bravissimo.com/collections/dresses/
Kleding voor iedereen met een grotere cupmaat.

Thanks, daar ga ik zo even naar kijken

@Annet, Nee idd als het nou voor familie was had ik best wat uit willen geven. Ik zie haar maandag weer dus ga even met haar zitten wat ze precies verstaan onder gala en of het perse lang moet of dat net over de knie ook goed is bijvoorbeeld dan wordt het al wat makkelijker

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 20:35

Je hebt winkels die een jurk zeggen te kunnen vermaken en je hebt coupeuses die het daadwerkelijk kunnen. Dat het eerder een keer niet goed is gegaan is denk ik botte pech, een coupeuse kan nl van te voren vertellen of het model wel op een bepaalde manier ingenomen kan worden :)

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 09:48

verootjoo schreef:
Eentje kopen die bij je borsten goed zit, voor de rest te lang en te los en die op maat laten maken bij een naaiturk? :)

Ik vind dit echt niet oke. Heel aanstootgevend.

Misschien eens op marktplaats kijken? Vroeger kocht ik vaak voor dit soort dingen jurken via ASOS.com ook niet zo duur en kun je idd laten aanpassen.