Na lang nadenken toch besloten een topic te openen, omdat ik hoop ervaringen van andere mensen te lezen over het volgende. (Ik hoop overigens dat dit topic goed staat. Zo niet, bij voorbaat mijn excuses.)
Al heel lang ben ik geïnteresseerd in yoga en de levenswijze eromheen. Ik heb zelf ook yogalessen gevolgd (op en af), maar vanwege privégedoe heb ik me er nooit verder in verdiept/kunnen verdiepen. Nu ben ik 29 en heeft mijn leven onlangs een andere (in beginsel vervelende) wending genomen, waardoor ik nu de kans ga pakken te doen wat ik écht wil/leuk vind.
Momenteel werk ik als jurist, 40 uur per week, op een kantoor. Ik heb altijd gezegd: ik ga niet de rest van m'n leven op kantoor zitten! Niks voor mij. Ik zou liever voor mezelf werken en minder verdienen, maar dat ik wel kan doen waar ik vrolijk van word. Het lijkt mij op de lange termijn daarom erg leuk yogalessen te gaan geven. Hiervoor zal ik natuurlijk eerst een (intensieve) opleiding moeten gaan volgen. Voor de critici: ik ben hier realistisch in en ik snap dat ik niet volgende week kan starten als yogadocent
. Ik wil me zodoende de komende periode ten eerste gaan richten op het vinden van een goede opleiding. Heeft iemand hier ervaring mee? En dan m'n tweede, meer algemenere vraag: Heeft iemand hier ervaring met het 'radicaal omgooien' van je leven en je carrière, terwijl je al langer hetzelfde pad volgt? Ik vind het namelijk heel spannend om dit te gaan doen, maar ik ga er niet gelukkig van worden de rest van m'n leven te slijten op een kantoor, tussen de koffiemachines. Ik zal echter wel voor een inkomen moeten zorgen, net als wij allemaal
, dus ben ik me daar nu op aan het oriënteren. Alvast bedankt voor de reacties die hopelijk gaan komen!
Ik zou graag hulp hebben bij het uitkiezen van zo'n training. Ik ben geen ver gevorderd yoga beoefenaar, maar sommige cursussen vereisen dat ook niet. Daarbij moet ik ook een beetje rekening houden met de kosten. Er zijn opleidingen van vier weken die om en nabij de €2.500 kosten (inclusief accomodatie en voeding!), maar ik zie ook prijzen van €6.000/€7.000 voorbij komen en dat kan ik helaas niet uitgeven. Ik ben uiteraard bereid te investeren, begrijp me niet verkeerd, maar het moet wel kunnen natuurlijk. Hebben jullie nog tips mbt de opleidingen in Bali? 
Heel knap ook dat je je leven wilt omgooien. Wellicht een beetje, wellicht langzaamaan, maar ik vind het knap
Ik ben erg benieuwd, heb je een link/site/info? Mijn yoga "juf" heeft haar opleiding in India gedaan.
. Door dit patroon te zien kun je het doorbreken. Goed blijven ademen. In het moment en bij jezelf blijven. Vaak zie je dat het dan over gaat en je er opeens veel minder moeite mee hebt. Tot het volgende zich weer aandiend. De ene dag gaat het beter dan de andere. Als je 30 dagen dezelfde oefening doet zul je zien dat die 30 dagen anders is. Het is heel complex. Het gaat ook over je eigen grenzen kennen. Leren doseren. Tevreden zijn met wat vandaag lukt. En je lichaam rechtrichten. Wat we in het rijden bij het paard heel belangrijk vinden en ook begrijpen waarom het belangrijk is.