Op zoek naar een nieuwe telefoon

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmie25501

Op zoek naar een nieuwe telefoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-17 11:00

Hallo allemaal,
Geen idee of dit hier mag maar toch maar een poging.
Nu mijn Samsung Galaxy S5 mini constant vastloopt en enorm snel leeg gaat ben ik toch maar op zoek naar een andere telefoon. Maar ik zie nu al door de bomen het bos niet meer!
Wat ik zoek:
- Gewoon een simpele telefoon waar alle apps op kunnen.
- Die snel werkt en niet snel leeg gaat.
- Met het liefst een iets betere camera.
- Ik vind het prima om er wat geld aan te besteden, maar niet de hoofdprijs.
En verder nog wel wat dingen waar ik nu niet op kan komen :')
Iemand die me misschien wat tips kan geven?
Alvast bedankt!

MarloesV89

Re: Op zoek naar een nieuwe telefoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 11:23

Samsung J3, los toestel voor 150 euro. Eventueel met een dual sim.
Gisteren binnen gekregen en vind het nu al een fijne telefoon. :) Ik heb er overigens wel een extra geheugenkaartje bij gekocht van 64GB.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 11:24

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 11:25

Huawei P8/9/10/lite. Geweldige telefoons

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 11:26

Iphone! <3

In eerste instantie wilde ik daar ook niet aan toegeven. Maar ik zou niet meer zonder kunnen. Fijne bruikbare telefoons! :D

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-17 11:40

Bedankt allemaal!
Huawei koop sws niet meer, omdat mijn zusje ook een "hele goede" had. Die was vreselijk, en kon niet verbinden met de wifi op school.
Welke IPhone zou je me aanraden Denise?
En bedankt Warboel, daar ga ik ook even kijken!

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 11:51

Kimmie25501 schreef:

Je hoeft niet perse de nieuwste, de iPhone 6 of 6S kunnen prima. Heel veel ouder zou ik mee uitkijken, omdat nieuwe software updates dan vaak niet meer beschikbaar zijn. Mijn zusje heeft nu de 5S, die kon de laatste update nog wel doen, maar weet niet of ze volgende ook nog kan doen.

Het fijne aan de iPhone vind ik dat de telefoon niet vastloopt. Bij Android had ik vaak een vastlopende telefoon.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 11:52

Wil je een compact of een grote?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 11:57

Ik had een Asus Zenfone Max 5.2 inch. Heel tevreden over geweest en niet duur :) (onder de 200 euro). Prima camera's, batterij gaat 2 dagen mee (echt! ook bij veel gebruik) en gewoon een mooi toestel om te zien.

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 11:58

Denise_Storm schreef:
Kimmie25501 schreef:

Je hoeft niet perse de nieuwste, de iPhone 6 of 6S kunnen prima. Heel veel ouder zou ik mee uitkijken, omdat nieuwe software updates dan vaak niet meer beschikbaar zijn. Mijn zusje heeft nu de 5S, die kon de laatste update nog wel doen, maar weet niet of ze volgende ook nog kan doen.

Het fijne aan de iPhone vind ik dat de telefoon niet vastloopt. Bij Android had ik vaak een vastlopende telefoon.

Ik heb toch echt hele andere ervaringen. Mijn (ja, oké, geen nieuwe) iPhone loopt telkens vast. Verder vind ik de iPhone gewoon totaal niet gebruiksvriendelijk, Android telefoons zijn veel beter aan te passen naar persoonlijke voorkeuren. De wekker gaat regelmatig ineens 'af' zonder geluid - oftewel ik gebruik mijn hele oude Samsung maar als wekker, die moet wel continu aan de lader liggen met z'n kapotte batterij, maar daar kan ik tenminste op vertrouwen dat de wekker afgaat. Nee, het is dat ik deze iPhone nu tijdelijk heb totdat ik een nieuwe telefoon kan halen, maar voor mij echt weer terug naar het veel fijnere Android systeem.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 11:59

Kimmie25501 schreef:
Bedankt allemaal!
Huawei koop sws niet meer, omdat mijn zusje ook een "hele goede" had. Die was vreselijk, en kon niet verbinden met de wifi op school.

Ik heb een huawei p8 lite en ben er zeer tevreden over :j
zo'n 4 jaar geleden had ik voor het eerst ook een huawei, die waren inderdaad van mindere kwaliteit, vast lopen, geheugen snel vol etc.
dit jaar toch weer voor een huawei gegaan om te proberen ook mede omdat ik er veel positief verhalen over had gehoord,wel met in het achter hoofd dat als hij weer zo slecht is ik nooit meer een huawei zou halen.
Ik ben dit keer wel voor een wat duurdere huawei gegaan, maar dat was het dan ook wel waard. hij werkt goed de problemen wat ik bij de andere huawei had heb ik nu totaal geen last van, werkt sneller, meer geheugen, goeie camera, ruim scherm. enige nadeel is dat ik in een half jaar tijd hem al 3 keer heb moeten updaten. maar goed dat duurt maar 5 minuutjes.
Mocht deze vervangen worden dan ben ik ook zeker weer bereid om voor een huawei te gaan.

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 12:19

Mijn zoon zijn Huawei is nu voor de 2e keer het scherm van uit gevallen. Via belsimpel een Wileyfox Spark + gekocht. Heeft 2048mb werkgeheugen, waardoor alle apps goed er op draaien. 2 jaar garantie op het toestel en los toestel kost Euro 112,- (zijn nu in de aanbieding...). Dit toestel is ook beste koop of zo, kijk maar even op de site van Belsimpel..

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 12:28

Kimmie25501 schreef:
Bedankt allemaal!

:')

Doordat die niet kon verbinden was ie vreselijk _O-

Dan ligt het aan de wifi verbinding zelf. Of een instelling start verkeerd.

Ik ben er erg content mee.

Yiruma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 12:41

De Oneplus 3t is heel fijn en heeft een goede camera. Is ook niet zo duur als de iPhone 6 bijvoorbeeld maar wel minstens even goed (ik heb hem zelf ook). Of de Oneplus 5, dat is de nieuwste.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 12:43

Denise_Storm schreef:
Iphone! <3

In eerste instantie wilde ik daar ook niet aan toegeven. Maar ik zou niet meer zonder kunnen. Fijne bruikbare telefoons! :D

Precies dit :D
Ik werd gek van mijn samsung, steeds vastlopen en uitvallen (en ik heb er een stuk of 4 gehad). Nu sinds bijna een jaar over op iPhone SE (besturingssysteem van 6 in het jasje van de 5) en wat een verademing zeg. Nooit meer anders dan Apple, ik heb gelijk al mijn apparaten vervangen voor Apple producten :')

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 12:44

Ja, de iPhone SE is ook een goede optie!

Uiteindelijk... Zoveel mensen, zoveel wensen. Het perfecte is nooit voor iedereen hetzelfde. Iedereen ervaart alles anders.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 12:45

Hier ook apple fan. Ja je betaald flink, maar het ook echt meer dan waard. Overigens ook gewoon een goede apple service. Defect is gewoon inleveren en een nieuwe mee.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 13:03

Ik lees mee omdat ik ongeveer dezelfde wensen heb voor een nieuw toestel.
emil01 schreef:
Mijn zoon zijn Huawei is nu voor de 2e keer het scherm van uit gevallen. Via belsimpel een Wileyfox Spark + gekocht. Heeft 2048mb werkgeheugen, waardoor alle apps goed er op draaien. 2 jaar garantie op het toestel en los toestel kost Euro 112,- (zijn nu in de aanbieding...). Dit toestel is ook beste koop of zo, kijk maar even op de site van Belsimpel..

Ik lees echt alleen maar slechte reviews mbt dat toestel, jammer want de prijs is netjes.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 13:10

Hier eenzelfde dilemma.. Ik twijfel heel erg tussen deze 2:
Afbeelding
Afbeelding
Beide hetzelfde qua geheugen, alleen de samsung kan een extra geheugenkaartje in, en heeft een hogere pixels aan camera. Mijn vriend heeft nu net de iphone via zijn werk gekregen, en die bevalt hem prima. Ik heb nu ook samsung (s4mini) ook op de tablet ed, en dat bevalt op zich ook prima... Tja wat kies je dan.. Vind een goeie camera wel fijn voor straks als de kleine er is, maar denk dat dat bij beide niet zon probleem is. Iemand hier ervaringen?
Vind het zelf trouwens wel handig vergelijken op de site van de mediamarkt, daar kun je veel wensen selecteren. (en dan alsnog ist lastig kiezen haha!)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-17 13:11

Iris, het liefst wel een beetje compact. Hoeft niet heel erg, maar liever ook geen enorme telefoon.
eenitraM, nee, hij was vreselijk én kon niet verbinden met de wifi. Dat kon geen enkele Huawei toen, dus het lag wss ook aan het merk. Verder viel hij vaak uit en werkte hij gewoon niet goed. Geen goede ervaringen mee dus!
Ik ga naar de rest van de telefoons kijken!

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 13:15

Warboel schreef:
Probeer het hier eens, daar zitten een boel mensen die je kunnen helpen :D [HTT] Topic telefoonkeuze

Er is een langlopend topic waar deze vraag gesteld kan worden, daarom hier een slotje.