Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Gillbo schreef:Ik zou kijken of de opleiding bij je baan aansluit en wie weet kan je dan werken en leren tegelijk
deeeemilove schreef:Gillbo schreef:Ik zou kijken of de opleiding bij je baan aansluit en wie weet kan je dan werken en leren tegelijk
Dat is zeker mogelijk. Ik werk in de gehandicaptenzorg en ik wil verpleegkunde gaan doen. Hier twijfel ik eigenlijk op dit moment ook over. Ik heb altijd gezegd dat ik verpleegkunde wil gaan doen. Maar ik werk nu in de gehandicaptenzorg, en zeker als ik de baan krijg waar ik volgende week gesprek voor heb, vind ik dat ook heel leuk. Dat is met kinderen. Misschien dat het dan dus hbo social studies zal worden, als ik met kinderen kan blijven werken. Ik weet alleen niet of het gek is om meteen aan te komen met de vraag over het werken en leren tegelijk..
Jikkeee schreef:Ik ga komend jaar met HBO Social Work starten.
Waarom ik deeltijd niet durfde is voor mij een groot deel financiën. Ik woon op mezelf en krijg dan geen stufie. Zal dat toch wel wat nodig hebben voor ondersteuning.
HBO V doet mijn collega duaal. Bevalt haar heel goed naast haar baan! Vriendin van mij doet de voltijd opleiding, die heeft het wel wat zwaar geeft ze aan. Allebei hebben ze als vooropleiding Doktersassistente.
RoyceMack schreef:Even voor de informatie over dat 'vaste contract'.... Iedereen wil dat zo graag, maar mijn boekhouder heeft aangegeven dat een werkgever die een werknemer een vast contract aanbied, veel makkelijker van zijn werknemer af kan dan bij een tijdelijk contract (dan moet je wachten tot eind van het contract). Zodra er 'niet genoeg werk meer is' is dat een geldige reden om iemand te ontslaan met in acht neming van een maand opzegtermijn.
Dus zo fantastisch zeker is een vast contract niet.
Maar goed, ik zou als ik jou was lekker gaan werken en later terug in opleiding gaan (Deeltijd).
Dan kun je nu wat vermogen opbouwen, wat sparen.
en zodra je je draai gevonden hebt in het werkleven kijken of je iets anders wilt gaan doen en of je nog zin hebt om te studeren,
. Dat is nu ook een beetje veranderd haha. Dus ik wacht het af en laat het op me af komen. Citaat:Potentiële beroepen
•Schoolmaatschappelijk werker
•Medisch maatschappelijk werker
•Begeleider in de geestelijke gezondheidszorg
•Pedagogisch medewerker in de jeugdhulpverlening of jeugdzorg
•Medewerker bij Veilig Thuis
•Hulpverlener voor ouderen
•Sociotherapeut in de verslavingszorg
•Opbouwwerker in een buurt
•Manager van een zorgboerderij
•Woonconsulent bij een woningcorporatie
•Begeleider van een educatief project voor spijbelaars
•Buurtgerichte opvoedingsondersteuner
•Beleidsmedewerker bij een gemeente
•(Ambulant) jongerenwerker
•Coach van risicojongeren
•Programmacoördinator in de recreatiesector
•Pedagogisch medewerker bij een voetbalvereniging
•Coördinator binnen een brede school
•Trajectbegeleider richting scholing/werk binnen het gevangeniswezen
•Projectleider van buurtgerichte of stedelijke projecten
Tink89 schreef:RoyceMack schreef:Even voor de informatie over dat 'vaste contract'.... Iedereen wil dat zo graag, maar mijn boekhouder heeft aangegeven dat een werkgever die een werknemer een vast contract aanbied, veel makkelijker van zijn werknemer af kan dan bij een tijdelijk contract (dan moet je wachten tot eind van het contract). Zodra er 'niet genoeg werk meer is' is dat een geldige reden om iemand te ontslaan met in acht neming van een maand opzegtermijn.
Dus zo fantastisch zeker is een vast contract niet.
Maar goed, ik zou als ik jou was lekker gaan werken en later terug in opleiding gaan (Deeltijd).
Dan kun je nu wat vermogen opbouwen, wat sparen.
en zodra je je draai gevonden hebt in het werkleven kijken of je iets anders wilt gaan doen en of je nog zin hebt om te studeren,
Jouw boekhouder heeft geen kaas gegeten van ontslagrecht.
RoyceMack schreef:Tink89 schreef:Jouw boekhouder heeft geen kaas gegeten van ontslagrecht.
Hij is francizer bij Kubus. die doen accountantie en bedrijfsadvies. Tot nu toe veel plezier en profijt van gehad dus ik vertrouw hem wel als hij zoiets in lekentaal tegen me zegt. zal vast ingewikkelder in elkaar zitten..
Bij mijn MBO opleiding moet je ook gewoon verplichte 'stage' (mijn werkgever ziet dit gewoon als mijn werkuren) lopen, dus je maakt het beroep ook in de praktijk mee. Daarnaast krijg ik een officieel erkend MBO diploma. Dus of ik die nu via de LOI haal of via het ROC maakt niet uit.