Is dit normaal?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LiannePuthzy

Is dit normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-17 11:33

Vriendin van mij heeft een vriend sinds vorig jaar september/oktober maar kan niet meer zonder hem (uitgaan,slapen ect)
Soms spreken we dus af om uit te gaan maar omdat vriend bijvoorbeeld lang door moet werken gaan we niet meer uit. Maar dan blijft ze wel appen hoe ontzettend veel zin ze wel niet heeft om uit te gaan.
Slapen kan ze dus ook niet zonder, dus als vriend snachts moet werken loopt ze soms te zeggen dat ze dat echt niet vind kunnen.
Net zoals een andere vriendin zei in de appgroep in oktober is er weer een ruiterweekend, willen jullie mee? Andere vriendin antwoorde "heb opzich zin maar zit onder de plak dus gaat niet"
Is dit normaal of gewoon enorm obsessief?

Nies_

Re: Is dit normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 11:34

Nee, dat is zeker niet normaal.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 11:35

Gezond is anders, maar als het haar keuze is.

Heb je het er al een keer met haar over gehad? Met insteek 'ik vind het jammer dat we je zo weinig zien en dat je niet meer mee gaat stappen'?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 11:40

Lijkt me niet gezond maar het is haar keuze toch? Niemand dwingt haar hier toch toe? Of dwingt die vriend haar om bij hem te blijven en mag ze niks zelf ondernemen?

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-17 11:42

Vriend vind alles prima. Heb wel eens iets in de trand gezegd dat ze heel goed dingen alleen kan, ging immers ook prima toen ze nog geen relatie had

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 11:44

Of jij of wij het nou normaal vinden of niet maakt niet uit toch? Als zij er blij mee zijn moeten ze dat zelf weten :)

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 11:45

Harde les,maar uiteindelijk komt ze er vanzelf achter dat haar vrienden dingen gaan ondernemen zonder haar en de vriendschap vaak bekoeld.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 11:47

'Op Bokt.nl zeggen ze dat het niet normaal is hoe afhankelijk jij van je vriend bent, dus bij deze zet ik onze vriendschap op pauze totdat jij weer normaal kan doen.'

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:03

Lekker laten gaan. Op het moment dat de relatie bekoeld dan komt ze erachter wat ze weg gegooid heeft.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:03

Tsja, als ze er beide blij mee zijn en ze wordt niet gedwongen tot iets, zie ik geen probleem. Maar gezond? Nee. Het klinkt alsof ze heel afhankelijk van hem is geworden en niet meer op eigen benen kan staan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:07

Is het haar 1e serieuze relatie?

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-17 13:17

lieveli schreef:

Ja, voorheen heeft ze ook nooit vriendjes gehad

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:25

Geef het even tijd , vriendin van mij heb ik eerste jaar ook amper gezien.. daarna weer afgesproken en nu tijden later komt ze met vriend nog het meeste lang en de hele rits kinderen gaat gewoon mee als er geen oppas is of ik daar of in een pretpark of waar dan ook.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:35

Herkenbaar helaas.....

Een goede vriendin van mij heeft nu een vriend. Heb je heeft een kind uit een eerdere relatie. Ze kan vaak niet afspreken omdat ze moet oppassen op het kind. Vreselijk. Bovendien ook onder de plak....alles moet samen met haar vriend :(

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:38

Helaas zie je regelmatig dat meisjes (of jongens) als ze eenmaal in een relatie zijn, helemaal verslingert raken aan hun partner en niets meer zonder hem/haar willen doen. Vervelend voor de omgeving.
Maar niet abnormaal denk ik. aangezien het zoveel voorkomt.

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:50

Zoals enkele bokkers hier boven mij: wat maakt het uit of wij/jij het normaal vinden. Zolang zij zo haar leven wil leven zal ze dat moeten doen. Ik zeg:

Leven en laat leven...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:53

LiannePuthzy schreef:
lieveli schreef:

Ja, voorheen heeft ze ook nooit vriendjes gehad

Ah dat is rot, dit is wel een beetje wat ik het '1e relatie-syndroom' noem. Je moet het uitzingen tot ze uit elkaar gaan en zij leert dat ze zich nooit meer zo moet opofferen voor iemand.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 14:00

Ik had dit bij mijn eerste (en tot nu toe ook enige) relatie ook, niet in deze mate gelukkig maar ik ben aardig wat mensen kwijtgeraakt omdat ik zo onder de plak zat. Een vriendin van me heeft het nu ook, die is ook 24/7 bij haar vriend maar het maakt haar wel heel gelukkig en dat vind ik fijn voor haar :)

Alleen wij hebben/hadden het beiden niet door. Jouw vriendin zo te lezen wel, aangezien ze zelf zegt dat ze onder de plak zit. Of het gezond is, is voor iedereen anders en het is haar keuze. Als je er echt mee zit, zou je er misschien een keertje over kunnen beginnen tegen haar? Voorzichtig vertellen hoe je je erbij voelt dat ze zo weinig tijd voor jou heeft.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 14:05

Toch blijft het iets waar je zelf tegenaan moet lopen, op moment dat zo'n relatie over gaat zie je in dat het niet helemaal gezond was en je misschien mensen bent kwijt geraakt daardoor. Mijn ex en ik deden ook erg veel samen, waardoor zijn vrienden ook vaak riepen dat hij onder de plak zat. Dit was niet zo, we zagen elkaar weinig door ons werk en wilden de vrije tijd graag samen zijn. Hoe dan ook, ik vind het niemands zaak eigenlijk en vaak wordt het ook niet zo op prijs gesteld om je ermee te gaan bemoeien.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 17:47

Nee, dat is niet normaal.
Doet ze dit it zichzelf of mag ze van die vriend niet weg zonder hem?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 17:55

Hahaha nee niet normaal...
Maar je kunt er weinig aan doen, als het je heel erg irriteerd bespreken met haar.
Ik vind dat je in een goede relatie ook je eigen leven en hobby's hoort te hebben. Wij hebben samen veel gemeenschappelijk... maar ik ga ook vaak zat een weekje weg met vriendinnen, en hij met vrienden... uitgaan kan samen, maar ook alleen en het gaat al 16 jaar goed :+

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 18:20

Komt best vaak voor hoor. Liefde maakt blind he.
Bij vriendinnen gaf ik ze gewoon die ruimte en als het uit ging, kwamen we weer samen.
Bij de volgende relaties is het vast minder heftig.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 18:31

Als zij gelukkig zijn, dan is er toch niks aan de hand? :) of het normaal is of niet.. dat vind ik meer in hokjes stoppen. Ieder moet z'n eigen manier volgen wat diegene fijn vindt.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 15:11

Als zij hierdoor oprecht gelukkig word zou ik ook zeggen leven en laten leven.
Maar als zij hierdoor eigenlijk alleen maar word opgesloten en niet meer zelfstandig en gelukkig kan zijn dan is het zeker slim om hier een keer met haar over te praten.

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 15:13

Hier heb ik ook zo'n vriendin. Het is verre van ideaal en dacht eerst dat het een fase was. Nou nee niet echt het bleef zo erg. Het is niet gezond, maar wel haar eigen keuze. Niet de beste tip die ik je kan geven, maar ik heb het maar gewoon laten gaan (en vele irritaties ingeslikt en haar leven laten leven).