Inschrijven voor een woning

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

thirteenn

Inschrijven voor een woning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-17 21:16

Omdat ik graag over enkele jaren het huis uit wil ben ik aan het kijken waar ik me kan inschrijven, maar wat ik overal tegen kom is dat ik gegevens van mijn inkomen moet invullen, maar momenteel heb ik alleen een vakantie baantje en een baan met onregelmatig inkomen. Iemand enig idee wat ik op die plaats moet invullen? Ik zie door de bomen het bos niet meer ;(

Hutcherson

Re: Inschrijven voor een woning

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 21:18

Gewoon invullen wat je nu verdiend op jaarbasis. Met mijn bijbaantje naast mijn studie verdiende ik 6000 euro per jaar. Kun je je gewoon mee inschrijven en je kunt het elk moment wijzigen.
Je wilt pas een huis over enkele jaren, tegen die tijd is je inkomen ook anders dus werk het gewoon af en toe bij.

wendyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 21:20

Volgens mij kan je bij je inkomen gewoon invullen wat je ongeveer verdient. Dit wordt pas echt belangrijk als je over enkele jaren echt opzoek bent naar een woning.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-17 21:25

RoyceMack schreef:
Gewoon invullen wat je nu verdiend op jaarbasis. Met mijn bijbaantje naast mijn studie verdiende ik 6000 euro per jaar. Kun je je gewoon mee inschrijven en je kunt het elk moment wijzigen.
Je wilt pas een huis over enkele jaren, tegen die tijd is je inkomen ook anders dus werk het gewoon af en toe bij.

Hmm, maar ik heb nog geen jaar opgaaf. Baan 1 is een 0 uren contract, baan 2 is een twijfel geval, ik ga als de vakantie voorbij is van 3 naar 1 dag (avond) in de week, maar of ze me dan nog willen houden is ook onzeker.

wendyh schreef:
Volgens mij kan je bij je inkomen gewoon invullen wat je ongeveer verdient. Dit wordt pas echt belangrijk als je over enkele jaren echt opzoek bent naar een woning.

Dus het maakt momenteel niet eens uit wat ik invul? Gewoon een schatting maken van wat ik ongeveer in een jaar ga verdienen?

wendyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 21:28

mirthheee schreef:
RoyceMack schreef:

Hmm, maar ik heb nog geen jaar opgaaf. Baan 1 is een 0 uren contract, baan 2 is een twijfel geval, ik ga als de vakantie voorbij is van 3 naar 1 dag (avond) in de week, maar of ze me dan nog willen houden is ook onzeker.

wendyh schreef:

Dus het maakt momenteel niet eens uit wat ik invul? Gewoon een schatting maken van wat ik ongeveer in een jaar ga verdienen?

Ja maakt nu niet uit wat je verdient. Over een aantal jaar heb je waarschijnlijk een heel ander salaris. Je wilt je nu denk ik vooral inschrijven om jaren op te bouwen.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 21:37

Het gaat er in de meeste gevallen (bij woningbouwverenigingen) vooral om dat je niet 'te veel' verdiend. Ze mogen namelijk maar een klein percentage van hun sociale huurwoningen verhuren aan mensen die boven een bepaald inkomen uitkomen.

Dus gewoon een ongeveer bedrag invullen en tegen de tijd dat je echt gaat reageren en in aanmerking komt voor een woning dan kun je wel een verklaring of jaaropgaaf inleveren.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 21:40

Daar zat ik inderdaad ook mee. Ze wouden mijn inkomen van vorig jaar weten
Dat was maar 66 euro :')
Ik moest dat gewoon invullen en kon dat later altijd nog weer veranderen

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 23:56

Heel goed dat je je vast inschrijft :) Zo kun je lekker inschrijfjaren opbouwen en heb je een voorsprong wanneer je straks op jezelf gaat! Gewoon je (desnoods geschatte) jaarinkomen invullen van dit jaar, of als je het hebt van vorig jaar. Komt wel goed wanneer je straks echt gaat zoeken :)