Ervaring waterfilter

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Ervaring waterfilter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-17 11:52

3 maanden terug ben ik vanuit Utrecht verhuisd naar Roelofarendsveen. Aangezien ik vorig jaar ben begonnen met afvallen, ben ik qua drinken ook helemaal overgegaan op water. Echter vind ik het kraanwater hier echt niet te drinken, er zit echt een (bijna chemisch-achtige) vieze nasmaak aan. Nou vind ik water (blijven) kopen eigenlijk erg zonde van mijn geld, dus vraag ik mij af of een waterfilter ook zou kunnen helpen.

Heeft iemand hier ervaring met een waterfilter?
Zo ja, welke & proef je dan dus ook verschil qua smaak?

Sophie_Wind

Re: Ervaring waterfilter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 12:05

Ik heb een keer bij iemand water gedronken die iets had, waardoor het water heel zacht leek, ik heb geen idee wat voor het was, de filter haalde de kalk uit het water ofzo, maar die was echt wel fijn, het water smaakte meteen heel anders.
Sorry je zult er niet veel aan hebben, omdat ik niet meer weet wat voor filter/zuivering het was, maar ik denk dat een filter/waterzuiveraar wel echt het water een andere smaak heeft.
Ik kom ook weleens ergens waar het water naar ijzer smaakt, dat kun je er ook uit laten filteren (op internet gelezen :D ;) )

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 12:21

Mijn ouders hebben deze kan altijd in de koelkast staan, zit een filter in die je eens in de zoveel tijd moet vervangen, hoe het water dan smaakt weet ik niet ik vind water vies haha. Maar ik weet dat ze het gefilterde water ook voor de koffie en thee gebruiken ivm de kalk afzet in apparaten.

https://www.bol.com/nl/p/brita-fill-enj ... gIV-fD_BwE

Horsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 12:41

Ik heb er al jaren 1 van water factory systems. Ze komen ieder jaar het filter vervangen. Het verschil is echt te proeven. Het smaakt schoon. Ik ben blij met die keuze.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 17:47

Ik heb altijd veel gebruik gemaakt van Bobble. Je koopt een fles en daarop gaat een filter waaruit je rechtstreeks drinkt. Om de 3 maanden ongeveer moet je de filter vervangen.
Er is wel wat smaak verschil, tenminste als je water uit een fles vergelijkt met de Bobble. Met kraantjes water weet ik niet want ik drink alleen maar water uit de kraan met mijn bobble. Voor mij was het ook voordeliger om via Bobble te drinken dan elke dag een fles van 2 liter.

https://www.bol.com/nl/p/bobble-filter- ... stedsearch

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 17:59

Wij hebben een filter maar ik proefde geen verschil voor en na :+ Moet wel zeggen dat ik ook alle soorten water drink en lust dus ik ben waarschijnlijk een slecht proefpersoon :')